Hitte

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hitte

Ongelezen bericht door lucievd »

Hier een mannetje die maar niet lijkt af te koelen. Hij loopt eigenlijk de hele dag te hijgen. Hebben jullie honden ook zoveel last van de warmte of kunnen die het iets beter handlen?
Nog tips om Flits iets te kunnen laten afkoelen?
Heb al een zwembadje in de tuin en loop al niet met hem overdag, gewoon wat later op de dag en dan natuurlijk ook lekker zwemmen.
Maar ook in huis heeft ie het erg warm en kan niet makkelijk afkoelen. Hij weet ook even niet waar hij moet liggen, beetje onrustig dus.
Is even weer wennen denk ik, de warmte. En hij heeft het volgens mij gewoon erg snel warm.
Heb nu maar een natte handdoek over hem heen gelegd, geen idee of het helpt maar het is te proberen.
Vind het zo zielig dat ie z'n warmte niet lijkt kwijt te kunnen, maar misschien is het wel normaal hoor en hebben jullie honden eigenlijk hetzelfde, ben benieuwd.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Ja hoor, hier nog zo een die last heeft van de warmte.

Keo kan er slecht tegen, heeft er last van. Kan binnen maar geen lekker plekje vinden.
Met name het wandelen is een probleem. Als hij daar van bijgekomen is, dan gaat hij zo weer in de zon in de tuin liggen :?
Maar zoekt ook op tijd de schaduw weer op.

Ik laat hem nu vaker zwemmen, daar knapt hij goed van op.

Toch die zwarte vacht denk ik... :confused:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ook hier hebben de zwartjes het warm, Max vind het heerlijk, die gaat uitgebreid liggen zonnen :D
In huis valt het nu nog mee gelukkig, twee jaar geleden hebben we zo'n mobiele airco aangeschaft voor in de huiskamer, heerlijk koel voor zowel de hondjes als de baasjes :klasse: Verder idd alleen 's morgens vroeg en 's avonds na het eten op pad met veel zwemmen, overdag doen we op dit soort dagen helemaal niks.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Hier nog eentje die de gehele dag een fietsband op ligt te pompen :D

De rondjes zijn wat kleiner, piese, poepe ..En ffkes snuffe .. Maar wel iets frequenter van aard :)

Het valt me nu wel op, dat mevrouw hier steeds naar links trekt .. De richting van de vijver op, iets wat ze met dit weer wel mag :D
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Hierbij een link over honden en hitte.

http://www.hondinzicht.nl/honden-en-hitte/" onclick="window.open(this.href);return false;
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

:)
Heerlijk die warmte!
De meiden hebben er nauwelijks last van. In de ochtend heel vroeg een lange wandeling en daarna lekker stoeien. De rest van de dag een beetje lummelen. Kleine uitlaatrondjes en dan afkoelen op de keukenvloertegels. Laat op de avond weer een lange wandeling met water.

We passen er ons makkelijk op aan!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Laycka »

Laycka vindt de hitte ook niet erg prettig.
Zij zoekt dan ook de verkoeling binnen daar waar het koeler is.
En natuurlijk het water in lekker spelen, rennen.
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

ik merk wel dat Indy steeds zijn nieuwe benchkussen opzij gooit en het liefst op de bodem ligt. Wij dahten dat het ermee te maken had omdat we de oude eruit gehaald hebben (die was kapot), maar ik heb er niet bij nagedacht dat het met de temperatuur te maken zou kunnen hebben.
dat zou het ook kunnen zijn!
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Laycka »

nicole schreef:ik merk wel dat Indy steeds zijn nieuwe benchkussen opzij gooit en het liefst op de bodem ligt. Wij dahten dat het ermee te maken had omdat we de oude eruit gehaald hebben (die was kapot), maar ik heb er niet bij nagedacht dat het met de temperatuur te maken zou kunnen hebben.
dat zou het ook kunnen zijn!
Ik denk dat Indy dat wel doet ivm temperatuur Nicole.
Zo is het bij ons nu ook dat Laycka meer op het parket ligt dan op haar kussen, dit doet zij ook ivm hitte/warmte
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

voor hidde heb ik een vochtige handoek in de koelkast liggen en als we terug zijn van een P&P rondje leg ik die in de bench :klasse:
hondenijsje is ook erg lekker volgens de mannen :D

roef zwemt heel veel nu en zoekt de schaduw op tijdens de wandelingen en in de tuin,binnen ligt hij in de keuken op de tegels of in de gang.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
perelaar
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door perelaar »

Flora ligt hier liefst pal in de zon, bovenop de houtsnippers in de tuin - die slaan warmte op, dus ze wordt langs twee kanten gebakken...

Ze schuift overigens ook op, als de zon draait :lol:
>> you are entitled to your opinion, however offending you express it <<

:bruinkopje: Harpo (Eyes of the River) °02/10/2008
:bruinkopje: Flora (Eyes of the River) °01/07/2006
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

hier valt het ook mee. Soms ligt Chester wel in de zon en valt in slaap maar wordt dan ineens wakker en begint te hijgen. Wij houden het ook op kleine wandelingetjes met zwemmogelijkheid en we gaan s'ochtends vroeg of s'avonds.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:oops: Vergeten te reageren op het topic

Yara zoekt de zon ook op, maar als het haar te warm wordt gaat ze binnen op de koele tegelvloer liggen.
Als ze weer afgekoeld is, gaat ze weer naar buiten om weer verder te gaan met zonnen.
Wandelen doen we vroeg in de ochtend of laat in de avond.
Als het 'bloedheet is, gaan we overdag niet wandelen en doet ze haar behoefte in de tuin.
We hebben een speciaal hoekje in de tuin gemaakt voor haar, waar ze dan haar behoefte mag doen. Hier mag ze ook naar toe als ze diarree heeft of ziek is. Gelukkig is dit nog niet vaak voorgekomen.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Van spelen in en op het water, of van gewoon zwemmen is ook met deze tempraturen -not-done- .. Ook daar wordt een hond namelijk warm van (ook al klinkt het nogal dubieus) ;)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Slapen jullie honden ook meer met dit weer?
Flits is niet echt vooruit te branden deze dagen en ligt vooral te slapen.
Hij zoekt de zon echt niet op, wil alleen maar in de schaduw liggen en zelfs dat is hem nog te warm.
Die natte handdoek helpt wel goed, vindt ie fijn. Zo komt ie de dag wel door :D
Plaats reactie