Bijten in handen
-
jessicaroland
-
Chris en Mayo
Daisy (10 mnd) wil ook zo graag overal in bijten en likken. Op de puppycursus hebben we het fenomeen "werpketting" leren kennen. Echt wonderbaarlijk wat voor een effect dat heeft op Daisy. Een keertje rammelen met die ketting en het is meteen rustig. Iedere keer nee roepen terwijl ze toch doorgaat zorgt er voor dat het "nee" niet erg serieus meer wordt genomen op ten duur. Op onze cursus was het simpel.... 1x een commando geven. Luistert Daisy dan niet volgt er een correctie. Dat hielp goed, maar in onze ogen werd er teveel zwart/wit gekeken op die training terwijl er ook daartussen nog genoeg zit.
We zijn gestopt met de vervolgcursus, maar de werpketting blijft op tafel liggen en doet zijn werk zeer prima.
gr Chris
We zijn gestopt met de vervolgcursus, maar de werpketting blijft op tafel liggen en doet zijn werk zeer prima.
gr Chris
-
Annemarie Rijnveld
- Snuffelneus

-
Annemarie Rijnveld
- Snuffelneus

Hmmm, ff gegoogeld en gevonden wat een werpketting is. Hier word ik niet blij van:
''Uiteindelijk zal de hond alleen al bij het horen van een soortgelijke ketting denken dat hij gecorrigeerd wordt. Daar krijg je hele onzekere honden van.
De ketting wordt vlak naast de hond gegooid als hij iets doet wat niet wenselijk is om hem te laten schrikken. Er wordt ook nog vaak gedacht dat je de hond er mee moet raken maar dat is absolute onzin. In feite wil men de hond laten stoppen daar waar hij op dat moment mee bezig is.''
''Uiteindelijk zal de hond alleen al bij het horen van een soortgelijke ketting denken dat hij gecorrigeerd wordt. Daar krijg je hele onzekere honden van.
De ketting wordt vlak naast de hond gegooid als hij iets doet wat niet wenselijk is om hem te laten schrikken. Er wordt ook nog vaak gedacht dat je de hond er mee moet raken maar dat is absolute onzin. In feite wil men de hond laten stoppen daar waar hij op dat moment mee bezig is.''
-
MheenLab
- Grote hondenneus

Het kan of mag ook iets anders zijn dan zo'n werpketting, b.v. een flesje gevuld met steentjes o.i.d. (plastiek flesje) .. De qlue is dat de hond schrikt en het gedrag of activiteit stopt waar hij of zij op dat moment mee bezig is ..Annemarie Rijnveld schreef:Hmmm, ff gegoogeld en gevonden wat een werpketting is. Hier word ik niet blij van:
Maar kijk eens hoe honden dat onderling doen als er te ruw gespeelt wordt .. Als ze aan het spelen zijn en het gaat te ruw, dan gilt degene het uit die er niet van gediend is (figuurlijk dan), en stopt met spelen ... De andere hond zal het dan een volgende keer wel laten of minderen, anders stopt het spel, en spel is leuk
Dus als je hond te hard in je hand bijt -AUW- roepen en stoppen met waar je op dat moment mee bezig bent .. Dan zal het kwartje al gauw gaan vallen
Suc6!
-
Muiske
- Grote hondenneus

Pfff, we zijn met bob al 2 maanden bezig maar het bijtgedrag krijgen we er niet uit. Hij bijt voornamelijk in kleding, niet meer in handen (dat hebben we er dan wel uitgekregen) zodra ik hem wil aaien heeft hij zijn bek al weer om mijn pols en blijft hij bijten. Ik heb al geprobeert om op te staan en te negeren maar dan gaat hij hard in mijn voeten bijten. ik heb geprobeert om een vinger in de zijkant van zijn wang te steken zodat hij daarop bijt, maar daar wordt hij alleen maar enthousiaster van.. Ook een correctie door de neus of wang vast te pakken daar wordt hij alleen maar fanatieker van. Hij gaat dan vaak naar mijn gezicht happen.
Wie heeft er nog andere ideeen?
Wie heeft er nog andere ideeen?
-
ingeborg...
Hallo allemaal,
sinds 5 dagen is Buddy onze nieuwe huisgenoot! Een zwarte labrador pup van bijna 9 weken! Alles gaat heel goed, leert heel snel! Inderdaad dat bijten, hmm! Ik pak zijn bekje beet en zeg op lage toon foei. Langzamerhand leert hij dat hij dat beter niet kan doen, en gaat vrolijk verder bijten op zijn speeltjes! Haha, die lieve puppies ook!:)

sinds 5 dagen is Buddy onze nieuwe huisgenoot! Een zwarte labrador pup van bijna 9 weken! Alles gaat heel goed, leert heel snel! Inderdaad dat bijten, hmm! Ik pak zijn bekje beet en zeg op lage toon foei. Langzamerhand leert hij dat hij dat beter niet kan doen, en gaat vrolijk verder bijten op zijn speeltjes! Haha, die lieve puppies ook!:)