Ik denk niet dat het haar verkeerd is aangeleerd, maar het lijkt gewoon alsof ze er inderdaad liever mee speelt dan dat ze bij mij terugkomt. De 'workdrive' of hoe je dat noemt zit er momenteel niet erg in, en dat wil ik graag proberen naar boven te krijgen
Dat van belonen met koekjes is inderdaad een goede tip.
En Jutta: toen je met Chester oefende aan een lange lijn en je gooide de dummy, kwam hij hem dan toch bij jou brengen? Of moest je hem ook in het begin een soort van 'binnenlokken' waarbij je dan ook de lijn kunt gebruiken om hem zeg maar binnen te halen? En kwam hij dan wel met de dummy in zijn bek of liet hij die halverwege al vallen? (heb ik namelijk ook wel eens met Pien, dan komt ze uiteindelijk maar laat ze net een meter voor mij de dummy al vallen..).
Maar met de lijn ga ik denk ik ook proberen en dan mezelf zo leuk mogelijk proberen te maken, ik moet het toch kunnen winnen van een dummy?!
Wat ik trouwens ook merk, en ik weet niet of dat per se hier mee te maken heeft, is dat er echt weer gewerkt moet worden aan haar conditie. Ze heeft natuurlijk weer een aantal maanden stil gestaan en we gaan nu wel weer regelmatiger naar het bos zodat ze los kan lopen, maar ze is snel moe. Als we dan thuis komen gaat ze gelijk in de bench liggen slapen. Ik ben nu begonnen met fietsen omdat ze dan mooi in draf kan lopen en denk er aan ook wat met haar te gaan hardlopen. Eerst kleine stukjes om het op te bouwen in de hoop dat ze hierdoor weer wat meer conditie krijgt wat het dan misschien ook leuker en makkelijker voor haar maakt. Daarbij is het een jonge hond die naar mijn mening toch wat meer aan moet kunnen. Hopelijk werkt dit!