labrador die 's nachts het liefst alleen slaapt???

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Afbeelding

Laika lenen ? Dan kun jij onder de salontafel gaan slapen, en zij in jouw bed (werkelijk daar heeft ze totaal geen enkele moeite mee) :D
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Dank je wel voor het aanbod, maar euh... ik denk dat ik het afsla...

Schitterende foto!
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Vannacht toch nog maar eens het heerschap meegenomen naar de slaapkamer. Ondanks het gezelfschap is het een slapeloze nacht geworden.
Met één onverwacht voordeel: ik denk dat ik nu weet waarom hij niet graag boven slaapt. Mijn kamer is echt pikdonker en midden in de nacht hoorde ik een hond die niet meer wist waar hij was...
Was hij, zoals altijd, van zijn mat gegleden (geen idee hoe hij het doet) en stond hij nu midden in de slaapkamer in het pikkedonker, niet meer wetend welke kant hij nu uit moest...

Ik zag vroeger het nut niet in van zo'n mat met verhoogde randen, mijn frank is plots gevallen.
Dus zijn we vandaag maar om een super de luxe mat gereden met verhoogde randen (vormen meteen een fijn hoofdkussentje ). Vannacht eens uitproberen!
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Floortje Faun schreef:Vannacht toch nog maar eens het heerschap meegenomen naar de slaapkamer. Ondanks het gezelfschap is het een slapeloze nacht geworden.
Met één onverwacht voordeel: ik denk dat ik nu weet waarom hij niet graag boven slaapt. Mijn kamer is echt pikdonker en midden in de nacht hoorde ik een hond die niet meer wist waar hij was...
Was hij, zoals altijd, van zijn mat gegleden (geen idee hoe hij het doet) en stond hij nu midden in de slaapkamer in het pikkedonker, niet meer wetend welke kant hij nu uit moest...

Ik zag vroeger het nut niet in van zo'n mat met verhoogde randen, mijn frank is plots gevallen.
Dus zijn we vandaag maar om een super de luxe mat gereden met verhoogde randen (vormen meteen een fijn hoofdkussentje ). Vannacht eens uitproberen!
Ach gossie .. Ik zie het al helemaal voor me .. Een slaapdronken labrador in een pik donkere kamer, niet wetende waar hij is :shock:

:D
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

En???? hoe is de nacht verlopen?

Kun je het niet ietsje minder donker maken?
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Ik zou hem lekker beneden laten... Lijkt me idd beter voor de rangorde en ook voor jouw nachtrust en die van je hond.
Er zijn veel bazen denk ik die graag willen dat hun hond beneden slaapt zonder janken en piepen. :wink: Dus je hebt een voorbeeldige hond. :)

Nou is het bij ons ook zo dat Tom niet boven mag komen van ons, want dat is ons domein. Hij slaapt dus vanaf zaterdag (toen is hij bij ons gekomen) beneden in de bench (zonder janken en piepen) en ziet dat als zijn domein. :slapen: :klasse: Dat valt ons alles mee. We waren al voorbereid op slapeloze nachten, maar t.n.t. slapen we heerlijk met Tom in huis. :verliefd1:
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ironisch genoeg leek het aanbod van MheenLab me vannacht erg aanlokkelijk... :?
De mat, netjes onder zijn tafeltje gepropt, viel zodanig goed in de smaak dat het heerschap van de eerste tot de laatste minuut luid gesnurkt heeft, lees: nog luider dan anders.
De mat zelf werkte ook niet erg mee: die is van zo'n stevige, afwasware stof. De gedachte die ik in de winkel snel weggedrongen had, bleek waar: het ding kreukt luid bij elke beweging...
En toch... toch blijf ik het gezellig vinden. En ik slaap niet goed alleen... :oops:

En zeggen dat zijn voorgangster nauwelijks hoorbaar was, zo nauwelijks hoorbaar dat ik tijdens haar laatste jaren regelmatig eens mijn adem inhield om te luisteren of ze nog wel leefde...
Hij is bijna even erg als de hond (een Bretoense spaniel) daarvoor...
Ik moet nog even afwachten wat het vanavond geeft. Als hij blijft volharden in de boosheid, is er een goede kans dat ik dat niet meer zo erg zal vinden...

Mijn kamer moet echt pikkedonker zijn, wil ik kunnen slapen.
Maar ik heb het getest in de winkel: je kunt echt niet uit die mat glijden. ALLE matten met hoogopstaande randen heb ik uit de rekken genomen (om de één of andere reden lagen die allemaal op het bovenste rek zodat ik moest rekken om er bij te kunnen én omdat ik een grote maat nodig heb, lagen er nog al die kleinere maatjes bovenop...), op de grond neergelegd (hierbij de gang volledig versperrend...) en uitgetest.
De enige die mijn goedkeuring kon wegdragen, was er eentje die, met een beetje fantasie, doet denken aan een opblaasbaar rubberbootje: een dikke bodem en een stevige, dikke rol aan de randen. Toevallig niet één van de goedkopere... :roll:

Dus: na al die kosten en moeite, hoort het heerschap gezellig bij zijn baasje te slapen!!!
:evil:
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Floortje Faun schreef:Ironisch genoeg leek het aanbod van MheenLab me vannacht erg aanlokkelijk... :?
De mat, netjes onder zijn tafeltje gepropt, viel zodanig goed in de smaak dat het heerschap van de eerste tot de laatste minuut luid gesnurkt heeft, lees: nog luider dan anders.
De mat zelf werkte ook niet erg mee: die is van zo'n stevige, afwasware stof. De gedachte die ik in de winkel snel weggedrongen had, bleek waar: het ding kreukt luid bij elke beweging...
En toch... toch blijf ik het gezellig vinden. En ik slaap niet goed alleen... :oops:

En zeggen dat zijn voorgangster nauwelijks hoorbaar was, zo nauwelijks hoorbaar dat ik tijdens haar laatste jaren regelmatig eens mijn adem inhield om te luisteren of ze nog wel leefde...
Hij is bijna even erg als de hond (een Bretoense spaniel) daarvoor...
Ik moet nog even afwachten wat het vanavond geeft. Als hij blijft volharden in de boosheid, is er een goede kans dat ik dat niet meer zo erg zal vinden...

Mijn kamer moet echt pikkedonker zijn, wil ik kunnen slapen.
Maar ik heb het getest in de winkel: je kunt echt niet uit die mat glijden. ALLE matten met hoogopstaande randen heb ik uit de rekken genomen (om de één of andere reden lagen die allemaal op het bovenste rek zodat ik moest rekken om er bij te kunnen én omdat ik een grote maat nodig heb, lagen er nog al die kleinere maatjes bovenop...), op de grond neergelegd (hierbij de gang volledig versperrend...) en uitgetest.
De enige die mijn goedkeuring kon wegdragen, was er eentje die, met een beetje fantasie, doet denken aan een opblaasbaar rubberbootje: een dikke bodem en een stevige, dikke rol aan de randen. Toevallig niet één van de goedkopere... :roll:

Dus: na al die kosten en moeite, hoort het heerschap gezellig bij zijn baasje te slapen!!!
:evil:

Zou een biabed uitkomst bieden? :D
Knappe hond die daar 'uit valt'!
En gemakkelijk schoon te houden :wink:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Heb je een 1, of 2 persoonsbed? Anders laat je hem toch lekker ook daarop liggen.

Roxy komt bij ons niet boven. Ik heb een gezin met man en 3 kinderen, maar als ik alleen zou wonen dan zou Roxy waarschijnlijk bij mij op bed slapen. Ik vind dat zooooo gezellig.

Nu zullen er vast forumleden de tenen kommen ivm rangorde enzo, maar daar lig ik niet wakker van :D
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Gerdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Gerdien »

Ach ieder moet het voor zich weten wat hij/zij doet en waar je je fijn bij voelt. :)
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Roxy11 schreef:Nu zullen er vast forumleden de tenen kommen ivm rangorde enzo, maar daar lig ik niet wakker van :D
Mwhah, hiero ligtze ook wel eens op bed hoor (2 persoons bed), om nou eerlijk te zijn, qua rangorde zit het écht wel goed hoor ;)

Afbeelding

Oké, wel niet op een bed, maar op een bankd, maar het idee blijft mijn inziens het zelfde ..

In het begin keek ze me eventjes aan, van wat doet die ouwe zwarte nou (hij is al 9, maar nog zo gek als een deur) .. Maar daarna was het gewoon goed :)
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Maar oke jij vind het niet prettig om alleen te slapen maar als hij dat nou niet graag wil wat is dan het probleem?
Misschien heeft hij de behoefte gewoon niet en wil hij rust das toch niet erg.
Of wil jij het perse dat ie bij je slaapt?

Mexx mag trouwens alleen boven komen om te douchen verder niet
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

kimmeding schreef:Maar oke jij vind het niet prettig om alleen te slapen maar als hij dat nou niet graag wil wat is dan het probleem?
Misschien heeft hij de behoefte gewoon niet en wil hij rust das toch niet erg.
Of wil jij het perse dat ie bij je slaapt?

Mexx mag trouwens alleen boven komen om te douchen verder niet
Het probleem is, dat Floortje het gezellig vindt als de hond boven bij haar slaapt en ze zoekt naar de reden waarom hij dat niet wil en een oplossing hiervoor.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ik zoek inderdaad naar een oplossing. Want stel dat hij wel graag bij me wil slapen, maar er iets anders is wat hem stoort? Dan is het voor ons alletwee toch leuker als ik het kan oplossen?

Ik slaap in een 1-persoonsbed en heb mezelf beloofd dat er geen hond meer in bed komt. Reuze gezellig én lekker warm, maar niet zo comfortabel als je eens op je andere zijde wilt liggen.
Met Caedlih heb ik nog in een 2-persoonsbed geslapen, maar meer ruimte bracht me dat niet. Ze lag zo graag dicht tegen me aan (smelt, smelt), dat ik 's morgens wakker werd op het randje van het bed met de ene helft van dat bed volledig onbenut...

Ik vind het vreemd dat hij meer rust zou hebben in een andere kamer: mijn kamer is best groot en vanwege het tafeltje ligt hij niet eens meer vlak naast mijn bed.
En het is hij die snurkt, niet ik!

Maar goed, als hij echt niet wil, zal ik dat wel moeten respecteren: nog even en ik kan hem niet meer dragen...

Tot mijn spijt had hij ook gisterenavond weinig zin om mee te gaan naar boven.
Maar hij had net overgegeven in zijn bench en was vastbesloten zijn braaksel niet te offeren aan de vuilnisbakgod. En toen duidelijk werd dat zijn baasje daar echt anders over dacht, moest elke vierkante millimeter gecontroleerd worden op een achtergebleven kruimeltje... :?
Voorlopig houd ik me daar maar aan vast. :roll:

Eén lichtpuntje: het snurken viel vannacht goed mee. En ik ben blijkbaar al gewend aan het kraken van zijn nieuwe bed.

Die tip van het biabed onthoud ik.
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Je mag Laika nog steeds een weekje lenen hoor .. Dan wil je gillend terug naar je eigen bedje zonder het te moeten delen met een Labrador die wel van een beetje konten gedraai houdt :D
Plaats reactie