Laika lenen ? Dan kun jij onder de salontafel gaan slapen, en zij in jouw bed (werkelijk daar heeft ze totaal geen enkele moeite mee)

Ach gossie .. Ik zie het al helemaal voor me .. Een slaapdronken labrador in een pik donkere kamer, niet wetende waar hij isFloortje Faun schreef:Vannacht toch nog maar eens het heerschap meegenomen naar de slaapkamer. Ondanks het gezelfschap is het een slapeloze nacht geworden.
Met één onverwacht voordeel: ik denk dat ik nu weet waarom hij niet graag boven slaapt. Mijn kamer is echt pikdonker en midden in de nacht hoorde ik een hond die niet meer wist waar hij was...
Was hij, zoals altijd, van zijn mat gegleden (geen idee hoe hij het doet) en stond hij nu midden in de slaapkamer in het pikkedonker, niet meer wetend welke kant hij nu uit moest...
Ik zag vroeger het nut niet in van zo'n mat met verhoogde randen, mijn frank is plots gevallen.
Dus zijn we vandaag maar om een super de luxe mat gereden met verhoogde randen (vormen meteen een fijn hoofdkussentje ). Vannacht eens uitproberen!

Floortje Faun schreef:Ironisch genoeg leek het aanbod van MheenLab me vannacht erg aanlokkelijk...![]()
De mat, netjes onder zijn tafeltje gepropt, viel zodanig goed in de smaak dat het heerschap van de eerste tot de laatste minuut luid gesnurkt heeft, lees: nog luider dan anders.
De mat zelf werkte ook niet erg mee: die is van zo'n stevige, afwasware stof. De gedachte die ik in de winkel snel weggedrongen had, bleek waar: het ding kreukt luid bij elke beweging...
En toch... toch blijf ik het gezellig vinden. En ik slaap niet goed alleen...![]()
En zeggen dat zijn voorgangster nauwelijks hoorbaar was, zo nauwelijks hoorbaar dat ik tijdens haar laatste jaren regelmatig eens mijn adem inhield om te luisteren of ze nog wel leefde...
Hij is bijna even erg als de hond (een Bretoense spaniel) daarvoor...
Ik moet nog even afwachten wat het vanavond geeft. Als hij blijft volharden in de boosheid, is er een goede kans dat ik dat niet meer zo erg zal vinden...
Mijn kamer moet echt pikkedonker zijn, wil ik kunnen slapen.
Maar ik heb het getest in de winkel: je kunt echt niet uit die mat glijden. ALLE matten met hoogopstaande randen heb ik uit de rekken genomen (om de één of andere reden lagen die allemaal op het bovenste rek zodat ik moest rekken om er bij te kunnen én omdat ik een grote maat nodig heb, lagen er nog al die kleinere maatjes bovenop...), op de grond neergelegd (hierbij de gang volledig versperrend...) en uitgetest.
De enige die mijn goedkeuring kon wegdragen, was er eentje die, met een beetje fantasie, doet denken aan een opblaasbaar rubberbootje: een dikke bodem en een stevige, dikke rol aan de randen. Toevallig niet één van de goedkopere...![]()
Dus: na al die kosten en moeite, hoort het heerschap gezellig bij zijn baasje te slapen!!!

Mwhah, hiero ligtze ook wel eens op bed hoor (2 persoons bed), om nou eerlijk te zijn, qua rangorde zit het écht wel goed hoorRoxy11 schreef:Nu zullen er vast forumleden de tenen kommen ivm rangorde enzo, maar daar lig ik niet wakker van

Het probleem is, dat Floortje het gezellig vindt als de hond boven bij haar slaapt en ze zoekt naar de reden waarom hij dat niet wil en een oplossing hiervoor.kimmeding schreef:Maar oke jij vind het niet prettig om alleen te slapen maar als hij dat nou niet graag wil wat is dan het probleem?
Misschien heeft hij de behoefte gewoon niet en wil hij rust das toch niet erg.
Of wil jij het perse dat ie bij je slaapt?
Mexx mag trouwens alleen boven komen om te douchen verder niet