Poep eten......spray halsband???
-
- Middelgrote hondenneus
-
- Grote hondenneus
opletten is leuk, maar onze hond(en) lopen eigenlijk altijd los.. (wij wonen in een buitengebied).. dus de kans dat ik zie dat ze wat vreten is niet zo groot.. helaas

-
- Speurneus
Mag ik vragen hoe je dit dan afgeleerd hebt?Kay schreef:Toch blijf ik van mening dat als je er zelf consequent mee gaat trainen, je het gedrag eruit kan krijgen.Annette schreef:Sommige honden zijn bijzonder hardleers maar ook zeer slim, zo heb ik er eentje die haar neusje ophaalt voor een een lekkere drol als ik vlakbij ben maar uitgebreid gaat snacken als ze weet dat ik er niet bij kan....dus die spray is dan zeker een uitkomst!Dinie schreef:Zoals Carola en Renate al aangeven. Investeren in het aanleren van commando's ipv in een 'sprayband'.
Bovendien gebruik je het tijdelijk en is het de bedoeling dat je ze conditioneert dus tegelijk met die spray een piep (zit ook op dat apparaatje) zodat je het af kunt bouwen naar alleen die piep en eventueel met een commando erbij.
Werkt!
Zo hebben wij het bij Kay ook af kunnen leren (en die vrat VEEL en rende gewoon het bos uit als hij paardenmest rook zo richting snelweg)
Alleen was een van de trainingsonderdelen oa dat hij een lange tijd niet los mocht zodat hij absoluut geen kans kreeg om het te doen zodat we het gedrag konden doorbreken.
Maar helaas willen er de meeste mensen dus ik zeg niet iedereen!!
niet zoveel tijd steken om het gedrag eruit te krijgen en/of vinden het zielig dat de hond niet los kan en grijpen dan liever naar de (in mijn ogen) makkelijke hulpmiddelen
Ik heb het er namelijk wel voor over om Noah een tijdje niet los te laten, ben als de dood dat hij een keertje echt ziek word door het gevreet van hem

Het is bij hem gelukkig niet zo erg dat hij thuis alles uitspuugt maar bij de volgende wandeling is zijn ontlasting wel altijd super dun...
Op het moment loop ik steeds met een piepballetje op zak om hem daarmee af te leiden als hij iets "lekkers" ziet maar hij is me nog vaak genoeg voor...
Hij weet ook echt wel dat het niet mag (tenminste dat denk ik) als ik dan op afstand "los" roep slikt hij het even gauw naar binnen

Vanmorgen was hij op het begin van de wandeling weer zo aan het eten, op een gegeven moment stond ik achter hem dus kon ik hem op heterdaad betrappen, ik ben even flink boos op hem geworden en heb hem meteen aangelijnd... na een flink stuk weer los gelaten en toen ging het gelukkig weer goed, ik denk dat het het wel even door had dat ik het eten niet zo op prijs stelde

Tips enz zijn hier dus van harte welkom!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
- Speurneus
- Contacteer:
Voor wij een GT hebben ingeschakeld waren we zelf al een tijdje bezig geweest met trainen, alleen had ons boos worden, straffen en aanlijnen, negeren enz enz totaal geen zin want meneer bleef het doen
Wij hebben een GT ingeschakeld omdat ik perse wilde weten waarom Kay dit gedrag had, gezien je dan gericht kan gaan trainen om het eruit te trainen.
Zo doet de ene hond t bv door voedingstekorten, de ander voor aandacht, weer een ander omdat hij/zij het lekker vind enz enz.
Bij Kay kwam het al heel snel op het "aandacht krijgen als ik poep eet" en daar is een bepaalde training uit voortgekomen.
Een van de onderdelen was verandering van voedsel (brok naar KVV) en dus een hele tijd aan de lijn lopen zodat het "gewoonte" gedrag uit kan doven.
Kay heeft in die tijd dus nooit losgelopen, ook niet toch stiekum een rondje in het park met anderen omdat ik dat zo gezellig vond, ook niet na de training even lekker laten rennen... Nee, alleen aan de lijn en werken aan onze training.
Elke keer dat dat hij nl succes heeft ben je weer 3 stappen terug.
Verder hebben wij heel veel oefeningen gekregen die wij konden doen toen we het loslopen weer op gingen bouwen.
Deze oefeningen zijn zo gespitst op Kay en wat hij leuk vond dat het weinig zin heeft om dat hier neer te zetten.
Mijn tip in deze is ook, als je er echt mee aan de slag wilt. een GT in de arm te nemen die je kan helpen om deze gore gewoonte af te leren !
Oh, en dit is geen onwil van mij dat ik alle oefeningen niet wil neerpoten, maak alleen de kreet dat dit zo specifiek op Kay gericht was dat het bij vele andere honden niet zou werken.

Wij hebben een GT ingeschakeld omdat ik perse wilde weten waarom Kay dit gedrag had, gezien je dan gericht kan gaan trainen om het eruit te trainen.
Zo doet de ene hond t bv door voedingstekorten, de ander voor aandacht, weer een ander omdat hij/zij het lekker vind enz enz.
Bij Kay kwam het al heel snel op het "aandacht krijgen als ik poep eet" en daar is een bepaalde training uit voortgekomen.
Een van de onderdelen was verandering van voedsel (brok naar KVV) en dus een hele tijd aan de lijn lopen zodat het "gewoonte" gedrag uit kan doven.
Kay heeft in die tijd dus nooit losgelopen, ook niet toch stiekum een rondje in het park met anderen omdat ik dat zo gezellig vond, ook niet na de training even lekker laten rennen... Nee, alleen aan de lijn en werken aan onze training.
Elke keer dat dat hij nl succes heeft ben je weer 3 stappen terug.
Verder hebben wij heel veel oefeningen gekregen die wij konden doen toen we het loslopen weer op gingen bouwen.
Deze oefeningen zijn zo gespitst op Kay en wat hij leuk vond dat het weinig zin heeft om dat hier neer te zetten.
Mijn tip in deze is ook, als je er echt mee aan de slag wilt. een GT in de arm te nemen die je kan helpen om deze gore gewoonte af te leren !
Oh, en dit is geen onwil van mij dat ik alle oefeningen niet wil neerpoten, maak alleen de kreet dat dit zo specifiek op Kay gericht was dat het bij vele andere honden niet zou werken.

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

- JulKriek
- Kleine hondenneus
ik zag in een aflevering van " The dog whisperer" dat als hondjes dat doen komt het meestal door 2 dingen stress of bepaalde mineralen te kort. zo deed Cesar het voor door het hondje een stukje banaan voor te houden eerst effe laten ruiken en dan naar de poep toe, koos het hondje voor de poep , dan was het Ssshh!! (:P) negeerde ze het kreeg het hondje een stukje banaan.
nu weet ik niet of het ook bij lab's werkt want volgens mij was het een snautzer waar het mee voor werd gedaan.
nu weet ik niet of het ook bij lab's werkt want volgens mij was het een snautzer waar het mee voor werd gedaan.
She holds the leash, good dog stay down
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Killian eet de ontlasting van Weiser,niet als ik buiten ben,maar ik heb het getest als ik binnen ga vliegt hij op de ontlasting en schrokt het naar binnen,zijn naam roepen heeft geen zin,nu dat kan ik voorkomen zolang Weiser zijn behoefte niet gedaan heeft mee naar buiten te gaan.
Op wandeling at Killian eerst geen ontlasting van andere honden,en toen begon hij hier ook aan,ik hoorde dat actimel daar goed voor was,heb ook al ascopet meegekregen bij de da,maar dat hielp niet,eierkoeken ook niet,ik geef Killian nu elke morgend en avond een half flesje gewone actimel,zijn vreetgedrag op wandeling is gestopt(hij ruikt er nog wel aan)ik zeg das foei en hij loopt door,helaas werkt het thuis niet met Weiser zijn ontlasting,maar ik ben toch al super content dat hij het van vreemde honden niet meer eet.
Op wandeling at Killian eerst geen ontlasting van andere honden,en toen begon hij hier ook aan,ik hoorde dat actimel daar goed voor was,heb ook al ascopet meegekregen bij de da,maar dat hielp niet,eierkoeken ook niet,ik geef Killian nu elke morgend en avond een half flesje gewone actimel,zijn vreetgedrag op wandeling is gestopt(hij ruikt er nog wel aan)ik zeg das foei en hij loopt door,helaas werkt het thuis niet met Weiser zijn ontlasting,maar ik ben toch al super content dat hij het van vreemde honden niet meer eet.
Bud mis je nog steeds!
Heeft het ananas voeren bij jullie geholpen?
Hier sinds 2 dagen een poep eter en omdat hij zo jong is werken we nog keihard aan diverse commando's en dus ook aan het commando los of een ander commando om poep eten af te leren...maar het uitlaten is een kriem op het moment...als ananas eten helpt hoor ik het graag
Hier sinds 2 dagen een poep eter en omdat hij zo jong is werken we nog keihard aan diverse commando's en dus ook aan het commando los of een ander commando om poep eten af te leren...maar het uitlaten is een kriem op het moment...als ananas eten helpt hoor ik het graag
-
- Kleine hondenneus
Nee ananas was niet de oplossing, kost heel veel geduld dat afleren!
Op aanraden van een gedrachts trainer zijn wij met de master pro plus gaan werken.
Een halsband met een geurloos spraytje, dat werkt heel goed.
Wij hebben het gedrag zo kunnen doorbreken, zodra ze bewust niet koos voor de drol....beloonden wij haar enthousiast!
Het was wel een dure band, maar op een gegeven moment was wandelen een stress moment. Doordat je met de band niet met je stem corrigeert weet de hond ook niet wie het doet. Wij hebben het plezier weer terug, alhoewel ze af en toe nog steeds in de verleiding komt. Succes
Op aanraden van een gedrachts trainer zijn wij met de master pro plus gaan werken.
Wij hebben het gedrag zo kunnen doorbreken, zodra ze bewust niet koos voor de drol....beloonden wij haar enthousiast!
Het was wel een dure band, maar op een gegeven moment was wandelen een stress moment. Doordat je met de band niet met je stem corrigeert weet de hond ook niet wie het doet. Wij hebben het plezier weer terug, alhoewel ze af en toe nog steeds in de verleiding komt. Succes
-
- Speurneus
- Contacteer:
Sorry dat ik het zeg, maar vind het wel een makkelijke oplossing van jullie gedrags therapeutelliette schreef:Nee ananas was niet de oplossing, kost heel veel geduld dat afleren!

Wat was de oorzaak dat jullie hond poep at ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Kleine hondenneus
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus
Killian is er volledig mee gestopt met de actimel en heel allert zijn.
Het wandelen was niet meer ontspannent,constant hem in de gate houden en kijken of hij eraan rook of een hap wou nemen,bij reuken prees ik hem de hemel in van dat is ne flinke jongen,flink zo,met een ieperstemmetje,bij een hap foei,de foei heeft hij wel goed geleerd op de hondenschool met voedselweigering,zo hebben wij het eruitgekregen!
Veel succes!
Het wandelen was niet meer ontspannent,constant hem in de gate houden en kijken of hij eraan rook of een hap wou nemen,bij reuken prees ik hem de hemel in van dat is ne flinke jongen,flink zo,met een ieperstemmetje,bij een hap foei,de foei heeft hij wel goed geleerd op de hondenschool met voedselweigering,zo hebben wij het eruitgekregen!
Veel succes!
Bud mis je nog steeds!