Kraakbeen

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Katootje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Katootje »

Ik had die ook bij mijn laatste bestelling van Lotgering, tenminste als je deze bedoelt:

Afbeelding

Ik gok het er niet op, heb ze weggegeven aan een 'hond met ervaring'. :wink:
Groetjes, Annick en een stevige knuffel van de NoKaZoefjes
Afbeelding
:bruinpootje:Kato! (Labrador; 4-11-2005)
:zwartpootje:Zoef! (Ruwharige teckel; 12-08-2008)
:blondpootje:Nora! (Labrador/Herplaatser; 25-09-2009/woont sinds 7-01-2012 bij ons)
Denver

Ongelezen bericht door Denver »

Hier vandaag weer een lotgering bestelling binnen en maar besloten het weer weg te doen, ik kan er nergens een positief of gewoon verhaal over vinden, en ik ben zelf nog te onervaren dus durf het niet...
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Lars en Daniëlle »

Wij krijgen het ook bij de bestelling van Lotgering. Castro vind het heerlijk. Peuzelt op zijn gemak de restjes vlees eraf, likt zo ver hij kan het merg eruit en dan is het klaar. Het afgekloven bot gooi ik weg.
Het is geen kraakbeen want dat gaat schoon op :D
Het zijn de dragende botten/knoesten. Hij krijgt het bot niet op, dat is veel te hard.

Misschien is Oscar nog een beetje te klein voor zulke botten, weet niet of dat goed is voor zijn tandjes. Wij zijn het gaan geven toen Castro wat groter was.
Wist ook niet zo goed wat hij ermee zou doen maar ben er bij gebleven om te kijken hoe het ging.
Je moet doen waar je je prettig bij voelt.
Denver

Lars en Daniëlle schreef:Wij krijgen het ook bij de bestelling van Lotgering. Castro vind het heerlijk. Peuzelt op zijn gemak de restjes vlees eraf, likt zo ver hij kan het merg eruit en dan is het klaar. Het afgekloven bot gooi ik weg.
Het zijn de dragende botten/knoesten. Hij krijgt het bot niet op, dat is veel te hard.

Misschien is Oscar nog een beetje te klein voor zulke botten, weet niet of dat goed is voor zijn tandjes. Wij zijn het gaan geven toen Castro wat groter was.
Wist ook niet zo goed wat hij ermee zou doen maar ben er bij gebleven om te kijken hoe het ging.
Bedankt voor je antwoord.
Oh het gaat dus niet helemaal op...alleen het vlees gaat eraf?
Vanaf wanneer gaf jij het?
Oscar is idd nog jong, bijna 11 weken...
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nee het gaat niet op. Je merkt het snel genoeg aan het geknaag zijn tandjes raspen dan langs het bot, echt om de restjes vlees e.d. van het bot af te krijgen. Hij likt er ook aan om het zacht te maken.
Als het bot schoon is heeft hij er ook genoeg van (zit er geen smaak meer aan :D ) dan gooi ik het weg.
Er zit bij Lotgering ook wel eens bot bij dat meer op een karbonaadje lijkt (kan het niet anders omschrijven maar het is geen varkensvlees), dat gaat wel schoon op. Je voelt het verschil wel, het voelt ook veel minder zwaar.
Wij zijn het gaan geven nadat hij gewisseld heeft, zeg bij 5 a 6 maanden. Voor de zekerheid weet niet of het nodig is.
Eendennekjes e.d. hebben we wel al vanaf het begin gegeven en dat ging goed.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Lars en Daniëlle schreef:Wij krijgen het ook bij de bestelling van Lotgering. Castro vind het heerlijk. Peuzelt op zijn gemak de restjes vlees eraf, likt zo ver hij kan het merg eruit en dan is het klaar. Het afgekloven bot gooi ik weg.

Let er wel op dat dit tandenkillers zijn hé... Tanden slijten heel erg snel van dit soort botten, met alle gevolgen van dien !
Tevens kan het intern ook wel schade aanrichten mochten ze toch een (groot) stuk bot binnen krijgen :(
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Denver

Lars en Daniëlle schreef:Nee het gaat niet op. Je merkt het snel genoeg aan het geknaag zijn tandjes raspen dan langs het bot, echt om de restjes vlees e.d. van het bot af te krijgen. Hij likt er ook aan om het zacht te maken.
Als het bot schoon is heeft hij er ook genoeg van (zit er geen smaak meer aan :D ) dan gooi ik het weg.
Er zit bij Lotgering ook wel eens bot bij dat meer op een karbonaadje lijkt (kan het niet anders omschrijven maar het is geen varkensvlees), dat gaat wel schoon op. Je voelt het verschil wel, het voelt ook veel minder zwaar.
Wij zijn het gaan geven nadat hij gewisseld heeft, zeg bij 5 a 6 maanden. Voor de zekerheid weet niet of het nodig is.
Eendennekjes e.d. hebben we wel al vanaf het begin gegeven en dat ging goed.
Ik heb gisteren kippen nek geprobeerd en dat lijkt goed te gaan...althans ik merk niets anders aan hem of zijn ontlasting

eenden nek heb ik ook liggen, die ga ik later deze week proberen
Denver

Kay schreef:

Let er wel op dat dit tandenkillers zijn hé... Tanden slijten heel erg snel van dit soort botten, met alle gevolgen van dien !
Tevens kan het intern ook wel schade aanrichten mochten ze toch een (groot) stuk bot binnen krijgen :(
Ik hou het voorlopig bij de eendennekken en kippennekken als extra... :wink: :wink:
Lars en Daniëlle
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Kay schreef:

Dank voor de tip, geef jij het wel eens aan je mannen of helemaal niet?
Tot nu toe heeft Castro het 2 keer gekregen. Hij likt er aan tot het vlees eromheen zacht is en dan knaagt/trekt hij het eraf en hij likt het merg eruit. Het is niet zo dat hij zijn tanden er vol in zet.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Nee, ik geef dit soort dingen niet.
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Plaats reactie