Bram's ervaringen in Borculo

Plaats hier alles over jachttraining en de jacht.
EricaM
Speurneus
Speurneus

Bram's ervaringen in Borculo

Ongelezen bericht door EricaM »

Bram was gisteren in Borculo om te proberen zijn B diploma te halen. Helaas kwam hij tekort bij de waterproeven, dus daar kunnen we dan nog mooi aan werken...

A: aangelijnd en los volgen: Deed ie super netjes. Doet ie anders nooit hoor. Denk dat de salami hem enigszins getriggerd heeft :wink: Cijfer 9

B: uitsturen en komen op bevel: Foutloos. Ik wist niet wat ik zag. Oefenen we namelijk veel te weinig, maar gelukkig geen afleiding in de buurt. Cijfer 10

C: houden van aangewezen plaats: Vantevoren gezien als zekere factor, maar ja wat is zeker op een examen :wink: Bram ging met een labje mee waarvan we van tevoren eigenlijk al wisten dat die misschien niet steady genoeg was. Maar we mochten de plaatsen niet zelf uitzoeken, dus helaas hij was enigszins onrustig. Het teefje banjerde namelijk vlak voor hem langs, achter zijn baasje aan het bos uit. Steady als Bram is, bleef hij wel liggen, maar de keurmeester vond hem toch te onrustig. Cijfer 9

D: Apport te land: Als een tierelier ging hij er opaf, kwam terug netjes zitten afgevend. Cijfer 10

E: Apport uit diep water: Brammetje ging er prachtig op af, kwam netjes het water uit, maar dacht.... ach laat ik eerst verderop (metertje of 10) mij even flink uitschudden. Gelukkig legde hij wel eerst de dummy neer en kwam alsnog netjes zittend afgeven. Cijfer 6

C: onderdelen dus 44 punten.

Dan de B onderdelen nog, want dat was de opzet van vandaag:

F: verloren apport te land: Bram vond bij het uitsturen de keurmeester te interessant. Want wat ging zij daar bij die boom doen?? Ja, en als Bram iets in z'n kop heeft :mad: Teruggeroepen, opnieuw ingezet en
als een speer op de dummy, terug naar het baasje en netjes zittend afgeven. Cijfer 8

G: Markeerapport te land: Zag ik erg tegenop, want op de trainingen lukt dat nog niet zomaar. Bram wel alvast laten kijken, want keurmeesters daar is ie gek op :D Na het schot netjes gewacht op het teken en gaan als een banaan. Richting keurmeester, neus naar de grond en op naar de dummy. Trots als een pauw weer naar het baasje en zitten afgeven. Cijfer 9

H: Apport over diep water: Nog zo'n lastige :( Dagje ervoor hadden we wel gezien dat het water ingaan wel zou lukken. Bram houdt namelijk niet van hoge kantjes :wink: Maar ja, dan nog ver genoeg gaan om te zoeken. We konden helaas niet afkijken bij de voorgangers. Daar heeft Bram nog wel eens behoefte aan, dus hij moest het helemaal zelf doen.
Dus netjes inzettend, vliegt ie naar het water. Bij de waterkant zag ik hem denken... wat doe ik hier eigenlijk :? Hé lekker gras met water... ben ik ook wel even aan toe. Ik hem teruggeroepen en opnieuw ingezet. Na even aan de waterkant te twijfelen zwemt hij netjes over en gaat direct aan de waterkant, nog op het pad, op zoek naar zijn apport. Maar ja... die lag nog een stuk verder en omhoog in de bosjes. Hij loopt nog een meter of 30 naar links over het pad en komt op mijn teken weer terug. Denkt, ach ik ben er wel klaar mee. Ga maar weer naar mijn vrouwtje toe.
Cijfer: 0

Al met al echt super zoals hij alle oefeningen heeft gedaan. Ben echt super trots op zijn resultaten. En de oefeningen uit en over water, daar besteden we dan maar extra aandacht aan de komende tijd. :wink:

Bovenal was het een gezellige dag. Bram heeft er een nieuwe vriend Sep bij, die bij ons in het groepje zat en wel voor de 1e keer zijn B diploma haalde :applaus: . En natuurlijk weer gezellig met vriendje Chester gekeuveld en Ramses op een afstandje bewonderd.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Wij mochten Bram bewonderen tijdens 2 oefeningen. Volgen en uitsturen en komen. Heeft hij supergoed gedaan.
Het was heel gezellig en ja, Sep is ook een favoriet bij Chester.

8) Ramses eigenlijk ook maar hij vind hem gewoon zooooo stoer.
Afbeelding

bedankt Sharon !
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door lucievd »

Leuk verslagje!
Volgende keer lukt een B gewoon, de rest van de dingen gingen zo te lezen zo goed :)
EricaM
Speurneus
Speurneus

Jutta schreef:Wij mochten Bram bewonderen tijdens 2 oefeningen. Volgen en uitsturen en komen. Heeft hij supergoed gedaan.
Het was heel gezellig en ja, Sep is ook een favoriet bij Chester.

8) Ramses eigenlijk ook maar hij vind hem gewoon zooooo stoer.
En natuurlijk hebben die aanmoedigingen langs de kant van jullie geholpen. Anders had Bram echt niet zo braaf meegelopen. Hij wilde gewoon niet voor die knappe Chester onderdoen. Want Bram wist dat Chester alles al afgerond had, en ook zo'n mooi C diploma had gehaald.

Wel jammer dat wij niet hebben gezien hoe goed Chester al die proeven heeft doorstaan. Hopelijk kunnen we dat in september wel zien :wink:
EricaM
Speurneus
Speurneus

lucievd schreef:Leuk verslagje!
Volgende keer lukt een B gewoon, de rest van de dingen gingen zo te lezen zo goed :)
En dan doet Flits ook mee voor z'n B-diploma toch? :)
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

EricaM schreef:
Aan welke clubdiplomadag gaan jullie later in het jaar mee doen? Weer 1 van de NLV?
Want die is geloof ik op 28 oktober in Son en Breugel. Daar wil ik mischien wel een B proberen te halen :)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:applaus: Gefeliciteerd!
Het zijn momentopnames en als ze 1 steekje laten vallen, kan het zomaar zijn dat je ipv een B een C hebt.
Succes met het trainen!! :goodluck:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
EricaM
Speurneus
Speurneus

lucievd schreef:
EricaM schreef:
Aan welke clubdiplomadag gaan jullie later in het jaar mee doen? Weer 1 van de NLV?
Want die is geloof ik op 28 oktober in Son en Breugel. Daar wil ik mischien wel een B proberen te halen :)
De KNJV proef van de NLV op 1 september in Numansdorp. Ik weet nog niet of ik 12 oktober ook nog ga.
lucievd
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

EricaM schreef:
lucievd schreef:
EricaM schreef: En dan doet Flits ook mee voor z'n B-diploma toch? :)
De KNJV proef van de NLV op 1 september in Numansdorp. Ik weet nog niet of ik 12 oktober ook nog ga.
Oh oke, ik doe dit jaar nog niet mee aan de KNJV proeven. Ik houd het eerst nog alleen bij dummy's dit jaar :)
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Leuk verslag, Erica!

Dat extra rondje zwemmen van Bram was volkomen logisch gezien de temperaturen. Die blonde hunk heeft het toch maar prima gedaan! :applaus:

Bram en Ramses lagen kont aan kont te maffen op het terras dus zo groot was die afstand niet :wink:

En Chestertje deed in het begin van de dag lelijk tegen Ramses (en Ramses natuurlijk terug) maar aan het eind van de dag waren de heren ook heel relaxed want ze zaten bijna naast elkaar, alleen mijn been zat er nog tussen voor de zekerheid van Ramses.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Ben zo trots op jullie dames!! Jammer dat ik het heb gemist,maar de volgende keer zijn we er gewoon weer bij!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
EricaM
Speurneus
Speurneus

Bram en Chester hebben gewoon respect voor Ramses. Weten zij veel dat het gewoon een mammieshondje is 8)

Riwka, we hebben je ook zeker gemist. Bram in ieder geval bij de waterproef. Misschien kun jij een volgende keer in de bosjes gaan staan bij de dummy :wink:

Als het goed is gaat het 3-tal (Ramses, Chester en Bram) het nogmaals proberen in Numansdorp. Dus hou die dag maar vast vrij, want we vinden het gewoon super gezellig als jij er ook bij bent.
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Die dag staat in de agenda hoor, gezellig!!
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

foei foei, ik dacht dat ik al op je topic had gereageerd, maar zie nu dat het niet zo is :oops: sorry!

Bij deze dus :D

Leuk verslag Erica! En de blind over water ach, dat is ook wel heel moeilijk natuurlijk!! Dat Bram dat niet begreep heb je m vast allang vergeven :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
EricaM
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:foei foei, ik dacht dat ik al op je topic had gereageerd, maar zie nu dat het niet zo is :oops: sorry!

Bij deze dus :D

Leuk verslag Erica! En de blind over water ach, dat is ook wel heel moeilijk natuurlijk!! Dat Bram dat niet begreep heb je m vast allang vergeven :wink:

Ik dacht al.... :wink:
Plaats reactie