Mijn hond is NIET dik!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

Floortje Faun schreef:Hoezo: ik ben pinnig?
Ik had er wel even letterlijk bij moeten vermelden dat ik superslanke labjes niet lelijk, ongezond of zielig vind. Ik vind die buik gewoon wat te hoekig naar mijn smaak, en ik vind een opdeling in "ideaal - niet goed" niet eerlijk. Geef mij maar: heel goed - goed - minder goed - slecht.
Ik geef liever wat extraatjes aan mijn hond, dan dat hij het lichaam van een atleet heeft. Een ander mag daar van mij best anders over denken.

.
Nou ik vind dit als je het zo leest ook pinnig over komen.
Bijna wijzend met het vingertje dat de dunnere labjes iets te kort komen.
Je bedoeld het misschien niet zo maar zo lees ik het wel.
Er word gevraagd om een foto en je reactie daarop vind ik ook pinnig over komen terwijl de dames en heren hier het goed bedoelen.
Er zijn genoeg labs te dik ten koste van hun gezondheid dus dat is wel een aandachtspunt.

Maar goed ik heb ook geen dunnetje en die krijgt ook af en toe iets extra's al denk ik dat hij liever het bovenstaande menu krijgt dan een botje :D
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

@Roos: die hebben inderdaad duidelijk niet te klagen! :)

Over dat "pinnig zijn": ik kan begrijpen dat dat voor jullie niet aangenaam is. Maar de ondertitel van mijn topic is wel: "even gal spuwen".
En "je gal spuwen" gaat nu éénmaal samen met "pinnig zijn".

Er mogen best mensen zijn die zeggen dat ik me niet moet ergeren, maar daar heb ik dus niets aan.
Wat me helpt, is dat ik even mijn hart mag luchten, en dat ik dan begripvolle reacties krijg van mensen met soortgelijke ervaringen.
Dat ik ook andere reacties zou krijgen, wist ik. Daar is het een forum voor.

Die begripvolle reacties hebben ervoor gezorgd dat het grootste deel van mijn stoom al ontsnapt is, en dat was de bedoeling. Dus dank je wel!!! aan die mensen.
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@Kimmeding: zie mijn bovenstaande reactie
Plus dat de vraag om foto's overkwam als: hmm, we willen toch graag eens met eigen ogen zien hoe dat zit met jouw hond... Alsof jullie toch twijfelen aan het gewicht van mijn hondje. Sommigen zeiden dat ook letterlijk.
Ik kan het begrijpen dat het moeilijk is om het alleen met mijn woord te moeten doen, maar toch vind ik het niet nodig een foto te plaatsen. Het topic is niet: "help, sommige mensen vinden mijn hond te dik, wat vinden jullie?"

Ik kan het ook begrijpen dat jullie graag eens het snoetje bij de grappige verhalen willen zien, maar ik ben dus niet zoveel met foto's bezig. Ik schrijf liever een stukje.

En ik heb boven jouw laatste reactie al geschreven dat het niet mijn bedoeling geweest was om mensen met dunnere hondjes iets te verwijten.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Nou ja als je geen foto laat zien verwacht ik ook een rond tonnetje hoor. Dat is niet voor niks toch, mensne willen graag foto's zien of iets zoiets is.
Jij gaat gelijk in het defensieve.
Nogmaals, veel plezier ermee, maar als je over zoiets al zo over de zeik ben :eusashhh: beetje hoog libelle gehalte dit.
En het is een forum, dus sowieso geen eenrichtingsverkeer en iedereen die met je meelult over wat voor klerelijers jouw hond te dik vinden :eusashhh:

Feit is gewoon dat heel veel labradors veel te vet zijn.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Floortje Faun schreef:

Ik kan het ook begrijpen dat jullie graag eens het snoetje bij de grappige verhalen willen zien, maar ik ben dus niet zoveel met foto's bezig. Ik schrijf liever een stukje.
Dit vind ik toch jammer, hoop dat je nog eens van mening veranderd :wink:
Eerder had ik zelf ook niet zoveel met foto's laten zien/zien van anderen, maar nu ik er mee begonnen ben is het eigenlijk harstikke leuk om even met ze te showen in leuke situatie's en die van anderen te bekijken :)
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

@Roos: best mogelijk dat dit nog verandert, hoor. Ik ben wel een beetje jaloers van die mooie banners...
Die van jou vind ik zo leuk! Het is een actiefoto, en toch zie je zo goed zijn kopje. En een foto is voor mij dubbel zo mooi als je duidelijk kunt zien dat de hond zich amuseert.

Zo'n banner staat op mijn planning, maar er staat nog een boel ervoor, onder andere stukjes schrijven...
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik vind het ook een hoog libelle gehalte hebben (leuk gevonden Asta) :D
Als bijna iedereen zegt dat je hond te dik is, dan zal er wel wat in zitten, mensen gaan de deur niet uit met de missie jou te pesten! Je kan van fors houden, maar realiseer je wel dat dik slecht is voor je hond, zeker voor je jonge hond. Ook krijg je het er heel moeilijk weer af, dus ou daar ook rekening mee.

Maar als je alleen wil dat mensen ow en ah zeggen, je gelijk geven, dan zal je toch minimaal een foto moeten plaatsen, kleinere moeite dan al de uitvluchten om het niet te doen hier neer te typen 8)

Mijn Max is een forse "show lab" met een schofthoogte van 67 cm......hij is een paar jaar geleden te dik geweest, hij woog toen 40 kilo en had echt vet, nu is hij weer keurig op gewicht en weegt 32 kilo. Ik vraag me soms wel eens af waar al die kilo's moeten zitten als mensen zeggen dat hun hond boven de 40 kilo weegt maar niet te dik is :confused: veel groter, forser en hoger op de poten dan Max zal je ze niet treffen denk ik, maar zoals ik al zei, met 40 kilo is hij echt vet :?

Ik ken ook de andere kant, bij Doran krijg ik regelmatig commentaar dat hij of geen Labrador is, of te mager, ik kijk altijd naar m'n hond, ben ik het er niet mee eens, krijgen ze iets te horen van: mooi he, zo'n atletische lab zie je niet vaak....maar soms hebben ze gewoon gelijk, dan zie je echt z'n ribben uitsteken, dan zeg ik ook, ja je heb gelijk, ik ga hem weer wat meer voeren......en hij eet al 1,5 kilo vlees per dag en hij krijgt ook snacks :wink: maar hij verbruikt meer dan dat hij binnen krijgt, soms moet er dus gewoon wat bij!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik durf hier dus wel degelijk te zeggen dat Bear niet dik is en toch boven de 40kg weegt :wink:

En Mexx is ook alles behalve dik, en weegt toch 36kg, terwijl hij maar een schoft van 56cm heeft. Schoft zegt dus niet zoveel.

Ik vind jouw Max op foto's wel hoog ogen maar niet grof.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Roos

Lunatic schreef:
Mijn Max is een forse "show lab" met een schofthoogte van 67 cm......hij is een paar jaar geleden te dik geweest, hij woog toen 40 kilo en had echt vet, nu is hij weer keurig op gewicht en weegt 32 kilo. Ik vraag me soms wel eens af waar al die kilo's moeten zitten als mensen zeggen dat hun hond boven de 40 kilo weegt maar niet te dik is :confused: veel groter, forser en hoger op de poten dan Max zal je ze niet treffen denk ik, maar zoals ik al zei, met 40 kilo is hij echt vet :?
En als ik dit dan lees en daarvan uitgaande zou Sam te dik moeten zijn, hij is 60/61 cm hoog en weegt 35 kg.
Maar dat is hij volgens mij echt niet, tussen de ribben en huid zit ook geen vet en is hij nog dunner (snel gebeurt op vers) wordt hij echt bonkig, gaan zijn heupbotten uitsteken bv.
Hij is in zijn brokkentijd ook 40 kg geweest, maar als ik daar nu naar terug kijk was het een beste dikkerd, zijn bijnaam bolle heeft hij nog aan die tijd over gehouden :D

Maar aan de andere kant is Dewi 53/54 cm hoog (23.6 kg) en die heeft wel een klein speklaagje tussen haar ribben en huid, dus eigenlijk te dik.
Mijn conclusie is dat je aan hoogte en gewicht niet direct een kaartje kunt hangen met te dik of niet te dik :wink:
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Floortje Faun schreef:@Roos: best mogelijk dat dit nog verandert, hoor. Ik ben wel een beetje jaloers van die mooie banners...
Die van jou vind ik zo leuk! Het is een actiefoto, en toch zie je zo goed zijn kopje. En een foto is voor mij dubbel zo mooi als je duidelijk kunt zien dat de hond zich amuseert.

Zo'n banner staat op mijn planning, maar er staat nog een boel ervoor, onder andere stukjes schrijven...
Dan schrijf je iets minder stukjes, dan heb je gelijk tijd over om eens een foto te plaatsen :applaus:
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Graag gedaan lunatic 8)

Overigens heb ik helemaal geen kleine/ smalle lab hoor. Ze is zelfs vrij groot voor een teef. Maar groot is wat anders dan grof 8)
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Als mensen hier willen schrijven dat mijn hond te dik is, en ik van het Libelle gehalte ben, dan is dat hun mening.
Bij deze leg ik deze vrolijk naast me neer.
Zie je wel dat ik baat gehad heb bij deze topic! :) :) :)
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Roos

Floortje Faun schreef:Als mensen hier willen schrijven dat mijn hond te dik is, en ik van het Libelle gehalte ben, dan is dat hun mening.

:D :klasse:
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Floortje Faun schreef:Als mensen hier willen schrijven dat mijn hond te dik is, en ik van het Libelle gehalte ben, dan is dat hun mening.
Je ben wel snel op je pikkie getrapt he :lol:
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Roos schreef:
Lunatic schreef:
En als ik dit dan lees en daarvan uitgaande zou Sam te dik moeten zijn, hij is 60/61 cm hoog en weegt 35 kg.
Maar dat is hij volgens mij echt niet, tussen de ribben en huid zit ook geen vet en is hij nog dunner (snel gebeurt op vers) wordt hij echt bonkig, gaan zijn heupbotten uitsteken bv.
Hij is in zijn brokkentijd ook 40 kg geweest, maar als ik daar nu naar terug kijk was het een beste dikkerd, zijn bijnaam bolle heeft hij nog aan die tijd over gehouden :D

Maar aan de andere kant is Dewi 53/54 cm hoog (23.6 kg) en die heeft wel een klein speklaagje tussen haar ribben en huid, dus eigenlijk te dik.
Mijn conclusie is dat je aan hoogte en gewicht niet direct een kaartje kunt hangen met te dik of niet te dik :wink:
Roos en -Kim- ik zeg niet dat iedere hond die zwaarder is, meteen dik is hoor, was misschien niet helemaal duidelijk :oops: Wat ik bedoelde te zeggen is, als het bij een joekel als Max zo duidelijk te zien is, die paar kilo teveel, dan kan ik me niet voorstellen (dat zegt dus niks) dat je het bij een andere hond niet zou kunnen zien :D

Ik weet dat hoogte niet alles zegt vwb gewicht, Doran is 56 cm en 26 kilo, toch is hij mager, spieren, botten en vel :D Uitstekende botten als ik niet oppas dus :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Plaats reactie