Floortje Faun schreef:Als mensen hier willen schrijven dat mijn hond te dik is, en ik van het Libelle gehalte ben, dan is dat hun mening.
Bij deze leg ik deze vrolijk naast me neer.
Zie je wel dat ik baat gehad heb bij deze topic!
Je ben wel snel op je pikkie getrapt he
De TS heeft in dit topic aardig wat kritiek mogen ontvangen waar zij naar mijn mening altijd netjes een reactie op heeft gegeven.
En dat is al heel wat, want de meeste nieuwere leden rennen gelijk weg.
Dan vind ik een reactie als deze (van anp) en die van MheenLab toch wat kwetsend en onnodig
Roos schreef:De TS heeft in dit topic aardig wat kritiek mogen ontvangen waar zij naar mijn mening altijd netjes een reactie op heeft gegeven.
En dat is al heel wat, want de meeste nieuwere leden rennen gelijk weg.
Dan vind ik een reactie als deze (van anp) en die van MheenLab toch wat kwetsend en onnodig
Zullen we dan of weer ontopic gaan, of er mee ophouden?
Lunatic schreef:
Mijn Max is een forse "show lab" met een schofthoogte van 67 cm......hij is een paar jaar geleden te dik geweest, hij woog toen 40 kilo en had echt vet, nu is hij weer keurig op gewicht en weegt 32 kilo. Ik vraag me soms wel eens af waar al die kilo's moeten zitten als mensen zeggen dat hun hond boven de 40 kilo weegt maar niet te dik is veel groter, forser en hoger op de poten dan Max zal je ze niet treffen denk ik, maar zoals ik al zei, met 40 kilo is hij echt vet
En als ik dit dan lees en daarvan uitgaande zou Sam te dik moeten zijn, hij is 60/61 cm hoog en weegt 35 kg.
Maar dat is hij volgens mij echt niet, tussen de ribben en huid zit ook geen vet en is hij nog dunner (snel gebeurt op vers) wordt hij echt bonkig, gaan zijn heupbotten uitsteken bv.
Hij is in zijn brokkentijd ook 40 kg geweest, maar als ik daar nu naar terug kijk was het een beste dikkerd, zijn bijnaam bolle heeft hij nog aan die tijd over gehouden
Maar aan de andere kant is Dewi 53/54 cm hoog (23.6 kg) en die heeft wel een klein speklaagje tussen haar ribben en huid, dus eigenlijk te dik.
Mijn conclusie is dat je aan hoogte en gewicht niet direct een kaartje kunt hangen met te dik of niet te dik
Roos en -Kim- ik zeg niet dat iedere hond die zwaarder is, meteen dik is hoor, was misschien niet helemaal duidelijk Wat ik bedoelde te zeggen is, als het bij een joekel als Max zo duidelijk te zien is, die paar kilo teveel, dan kan ik me niet voorstellen (dat zegt dus niks) dat je het bij een andere hond niet zou kunnen zien
Ik weet dat hoogte niet alles zegt vwb gewicht, Doran is 56 cm en 26 kilo, toch is hij mager, spieren, botten en vel Uitstekende botten als ik niet oppas dus
Doran is nog een pup, die mag nog niet meedoen
Maar verders geef ik jou wel gelijk hoor, ik kan mij dat ook niet zo goed voorstellen.
Topicje openen met sta en bovenaf foto's?
Roos schreef:
Maar verders geef ik jou wel gelijk hoor, ik kan mij dat ook niet zo goed voorstellen.
Doran is 2,5 ondertussen hoor, niet echt meer een pup dus
Zinzi is de pup
Groetjes Lin en een van Max en een van Luna, Doran en Zinzi
Roos schreef:
En als ik dit dan lees en daarvan uitgaande zou Sam te dik moeten zijn, hij is 60/61 cm hoog en weegt 35 kg.
Maar dat is hij volgens mij echt niet, tussen de ribben en huid zit ook geen vet en is hij nog dunner (snel gebeurt op vers) wordt hij echt bonkig, gaan zijn heupbotten uitsteken bv.
Hij is in zijn brokkentijd ook 40 kg geweest, maar als ik daar nu naar terug kijk was het een beste dikkerd, zijn bijnaam bolle heeft hij nog aan die tijd over gehouden
Maar aan de andere kant is Dewi 53/54 cm hoog (23.6 kg) en die heeft wel een klein speklaagje tussen haar ribben en huid, dus eigenlijk te dik.
Mijn conclusie is dat je aan hoogte en gewicht niet direct een kaartje kunt hangen met te dik of niet te dik
Roos en -Kim- ik zeg niet dat iedere hond die zwaarder is, meteen dik is hoor, was misschien niet helemaal duidelijk Wat ik bedoelde te zeggen is, als het bij een joekel als Max zo duidelijk te zien is, die paar kilo teveel, dan kan ik me niet voorstellen (dat zegt dus niks) dat je het bij een andere hond niet zou kunnen zien
Ik weet dat hoogte niet alles zegt vwb gewicht, Doran is 56 cm en 26 kilo, toch is hij mager, spieren, botten en vel Uitstekende botten als ik niet oppas dus
Ja leuk idee, ben wel benieuwd! Of was het als grapje bedoeld?
Lunatic schreef:
Ja leuk idee, ben wel benieuwd! Of was het als grapje bedoeld?
Nee zekers niet, ik ga 'm nu openen
Ik kan er alleen nu geen foto's inzetten van Sam en Dewi, want het is wat vochtig hier, dus die komen vanavond of morgen.
@ Lin Ohhh, wat gaat die tijd toch snel
Dan mag hij wel meedoen
Ik kan begrijpen dat jullie mijn weigering om hier foto's te plaatsen ontwijkend of verdacht vinden.
Maar de raad van Kim sprak me erg aan: als ik en de dierenarts vinden dat hij goed op gewicht is, is hij goed op gewicht. En dan hoef ik me niets aan te trekken van wat een ander vindt. Daarom dat ik al een afspraak met mijn dierenarts gemaakt heb.
En daarom dat ik er geen behoefte aan heb om hier foto's te plaatsen.
De reeds eerder aangegeven redenen gelden ook nog steeds. Een ander mag die gerust excuses vinden, maar dat maakt mij weinig uit.
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Floortje Faun schreef:Terug van de dierenarts: Doby is prima op gewicht.
De mening van een DA kan er soms ook mijlen ver ernaast zitten
Mee eens Mijn eerste DA, een wat oudere, vond dat op een labrador "wat spek" hoort te zitten. Pas toen er wat jongere DA's bij die praktijk kwamen te werken werd ik erop gewezen dat Terra wel wat kilo's kwijt kon, in totaal 4 eraf dus..
Waarmee ik niet wil beweren dat dat in dit geval ook zo is. Maar een DA heeft het dus niet altijd bij het juiste eind, ook op het gebied van het ideale gewicht voor labje
Tamara, Danouk en Sanna
In loving memory Terra
Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014) Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009 Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Floortje Faun schreef:Terug van de dierenarts: Doby is prima op gewicht.
De mening van een DA kan er soms ook mijlen ver ernaast zitten
Dat kan ja, maar zo kun je overal over bezig blijven
Neem aan dat je naar een DA gaat waarvan jij van mening bent dat het goed zit en die je vertrouwd , anders ga ik er namelijk niet heen met mijn jongens.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994 Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007 Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009 JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013