Nagel afgebroken

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
BoukeArnhem

Nagel afgebroken

Ongelezen bericht door BoukeArnhem »

Hoi allemaal,

Heb zojuist met Bentley (4 maanden) een wandelingetje gemaakt op de veluwe. Bij thuiskomst zag ik na een paar minuten wat bloedvlekjes op de grond. Pootjes van Bentley gecontroleerd.. En toen zag ik dat ze een nagel kwijt is van haar rechter voorpoot. Inmiddels is het bloeden gestopt en aan Bentley merk ik ook niks (loopt normaal, likt er niet aan oid, piept niet (ook geen piep tijdens de wandeling toen ze 'm kwijt geraakt moet zijn)).

Mijn vraag is of het kwaad kan? Kan me voorstellen dat het gewoon weer aangroeit namelijk.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Labs zijn keihard voor zichzelf, ik raad je aan toch even langs je da te gaan en de plek goed schoon te houden.

sterkte.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
BoukeArnhem

Ongelezen bericht door BoukeArnhem »

Heb de dierenarts inderdaad maar even gebeld. Ze zei dat ik het goed schoon moest houden en in de gaten moet houden op ontstekingen.

Nu ben ik alleen vergeten te vragen hoe ik het goed schoon kan houden? mensen tips?
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Schoonhouden met een badje biotex of groene badedas. Ik ben geen voorstander van soda, maar er zijn mensen die daarbij zweren. Ik vind het te agressief.
Voor buiten zoveel mogelijk het vuil eruit zien te houden door een schoentje (ruffwear heeft mooie, via natteneuzen.nl) of met een ander schoentje. In huis zoveel mogelijk laten luchten, dus geen sokjes aan oid.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Jessie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Jessie »

Onze toller heeft het ook een keer gehad.
Wij hebben er elke dag een beetje betadine op gedaan en gewoon goed in de gaten houden.
De nagel is bij hem nooit meer terug gegroeid.
Plaats reactie