Even klagen..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Roos schreef:Gatver wat balen als er zoiets gebeurt op wat een leuke wandeling zou moeten zijn :(
Is dit niet iets om eens aan te kaarten bij de politiek in jullie woonplaatsen dames? Ik kom ook nog maar zelden in Leeuwarden om precies dezelfde reden, maar dan hebben wij gelukkig de dijk nog als uitwijkmogelijkheid in de winter.
Ik heb zomaar het idee dat deze uitlaatservices wel meer problemen veroorzaken, wellicht dat iemand eens paal en perk kan gaan stellen aan het aantal honden wat ze meenemen.
Ik moet er niet aan denken om met zoveel honden te lopen, dat is toch een heel groot risico wat je neemt.
Ik heb eigenlijk geen idee of er al een max is wat je aan honden mee mag nemen? Dit mens (sorry kan het geen dame meer noemen :wink: ) had er toevallig vijf en die kon ze al niet eens bij zich houden. Het was nog wel haar eigen hond ook volgens haar! Maar er lopen hier ook groepen met veel meer honden, ik probeer ze altijd te vermijden maar soms lukt dat gewoon niet.
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lucky schreef:Ohhh... dat was iets voor mij geweest :twisted: Ik weet niet zoveel van de regels, maar volgens mij mag een hond alleen los als hij/zij goed luistert. Ik lijn mijn hond dan ook altijd aan als ik van veriemand aan zie komen (Devil luistert behoorlijk goed als ik alleen ben, maar zodra hij een andere hond ziet zet hij zijn gehoor op de "uitstand" :oops: ) Nou ben ik nog nooit een uitlaatservice tegen gekomen (ik vraag me af of ze die hier wel hebben) Maar de mensen die ik tegenkom maken vaak hun hond ook vast (als ze zien dat ik hem aanlijn) of hun hond luistert echt erg goed. Als zij het niet erg vinden dat mijn Devil met hun hond speelt, maak ik hem pas los. Het is me een keer overkomen dat ik te laat was, ohhh, wat schaamde ik me. Gelukkig was het iemand die ermee kon lachen en zelf ook een retriever had die graag speelde. Maar of je nu met 1, 5,10 of 15 honden loopt, als ze niet goed luisteren mogen ze volgens mij niet los. Het lijkt mij trouwens dat je bij zoveel honden zowiezo geen overzicht hebt wat dat beest doet. Maar wel balen dat je zelf zo gestresst terugkomt van een wandeling, hethoort juist ff lekker "ontspannen" te zijn. Als dit vaker voorkomt moet je misschien toch eens iemand hier over aanspreken. Ik kan me niet voorstellen dat jij de enige bent die zoiets overkomt. Of als het mensne zijn die zelf neit zo makkelijk van zich af praten, die dan maar wegblijven. raar toch, juist dat mens zou daar weg moeten blijven als ze die honden niet onder controle heeft. Misschien een tip voor als zo'n mens via "de hond" probeert jou en je hond zwart te maken.... Je zelf over je hond heen buigen, hem aaien en zeggen: Kijk eens wat jij boft, je zult maar door zo'n incompetente tante uitgelaten moeten worden. Die arme honden...
Wat natuurlijk het belangrijkste is, jij weet van jezelf dat je er alles aan doet om het uitlaten voor jou, je hond en ook andere mensen die honden uitlaten zo leuk mogelijk te maken. :wink:
Groetjes Marion
Dat is wel een goede :D Zal hem proberen te onthouden :wink:
Spelende honden vind ik niet erg, maar als een hond vervelend gedrag vertoont vind ik dat je als eigenaar in moet grijpen en snel ook. Noah speelt graag met andere honden en dat mag van mij ook, mits ik en de andere eigenaar ervan gediend zijn, anders niet!
Afbeelding

FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Dat was wat voor mij geweest, ik heb er gelukkig geen last van kom zelden iemand tegen van een uitlaat service en die heeft de honden(4 stuks) goed onder controle.
Maar in zo'n situatie zoals jij omschrijft zou ik haar de huid vol gescholden hebben ( ik ben een rasechte hollandse) dus je kunt ongeveer wel indenken wat er geschreeuwd zou zijn geworden.
Ik moet je wel zeggen als je je hart lucht op zo'n moment het lucht wel op.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Ik denk dat je in het Zuigerplasbos haar tegen bent gekomen?
Ik ga daar nooit naartoe, o.a. ook vanwege die uitlaatdiensten.
Ga gewoon in het Oostrandbos wandelen, daar loop ik ook altijd en ik kom bijna nooit iemand tegen, alleen de vaste bekende mensen maar zeker geen uitlaatdiensten met teveel honden die ze niet onder controle hebben....
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

sharon66057 schreef:
Roos schreef:Gatver wat balen als er zoiets gebeurt op wat een leuke wandeling zou moeten zijn :(
Is dit niet iets om eens aan te kaarten bij de politiek in jullie woonplaatsen dames? Ik kom ook nog maar zelden in Leeuwarden om precies dezelfde reden, maar dan hebben wij gelukkig de dijk nog als uitwijkmogelijkheid in de winter.
Ik heb zomaar het idee dat deze uitlaatservices wel meer problemen veroorzaken, wellicht dat iemand eens paal en perk kan gaan stellen aan het aantal honden wat ze meenemen.
Ik moet er niet aan denken om met zoveel honden te lopen, dat is toch een heel groot risico wat je neemt.
Ik heb eigenlijk geen idee of er al een max is wat je aan honden mee mag nemen? Dit mens (sorry kan het geen dame meer noemen :wink: ) had er toevallig vijf en die kon ze al niet eens bij zich houden. Het was nog wel haar eigen hond ook volgens haar! Maar er lopen hier ook groepen met veel meer honden, ik probeer ze altijd te vermijden maar soms lukt dat gewoon niet.
Ik zou zeker eens bellen met de gemeente en vragen waar je een klacht ivm overlast van de hus kunt indienen. Als meer mensen dit doen is er wel een kans dat er paal en perk aan gesteld gaat worden, zegt niemand wat maar gaat het ontwijken gebeurt er zeker niets :wink:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Jeetje, super vervelend!
Gelukkig hebben wij hier niet zo last van hondenuitlaatservices, maar wel genoeg van mensen die hun niet goed luisterende hond laten lopen en op andere honden laten afdenderen. Niet dat de mijne zo'n heiligen zijn, maar die lijn ik ook niet zonder reden aan als ik tegenliggers zie (zij kunnen zo ontzettend enthousiast reageren, daar is niet iedere hond van gediend)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

FunnyNina schreef:Dat was wat voor mij geweest, ik heb er gelukkig geen last van kom zelden iemand tegen van een uitlaat service en die heeft de honden(4 stuks) goed onder controle.
Maar in zo'n situatie zoals jij omschrijft zou ik haar de huid vol gescholden hebben ( ik ben een rasechte hollandse) dus je kunt ongeveer wel indenken wat er geschreeuwd zou zijn geworden.
Ik moet je wel zeggen als je je hart lucht op zo'n moment het lucht wel op.
:D Dat is inderdaad zo! Nou ben ik gelukkig ook niet op mijn mondje gevallen en heb haar dan ook flink de waarheid gezegd, voor ik het wist stonden we naar elkaar te schreeuwen :oops: Maar achteraf denk ik altijd van; ik had dit moeten zeggen, of dat.... :D
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Roos schreef:
sharon66057 schreef:
Ik zou zeker eens bellen met de gemeente en vragen waar je een klacht ivm overlast van de hus kunt indienen. Als meer mensen dit doen is er wel een kans dat er paal en perk aan gesteld gaat worden, zegt niemand wat maar gaat het ontwijken gebeurt er zeker niets :wink:
Dat is misschien wel zo verstandig inderdaad :)
Afbeelding

sharon66057
Speurneus
Speurneus

Annette schreef:Ik denk dat je in het Zuigerplasbos haar tegen bent gekomen?
Ga gewoon in het Oostrandbos wandelen, daar loop ik ook altijd en ik kom bijna nooit iemand tegen, alleen de vaste bekende mensen maar zeker geen uitlaatdiensten met teveel honden die ze niet onder controle hebben....
Is dat het bos van het Gelderse Hout? :)
Afbeelding

Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het was idd L......L ja :D
In het geldersehout is het idd rustiger vwb uitlaatservices, alhoewel ze er wel zijn, die gooien dan de klep open, gaan op het bankje bij het water zitten en laten de honden hun gang gaan :?
Ik vraag me wel is af of mensen weten hoe er met hun honden omgegaan word? Kan het me haast niet voorstellen!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Lunatic schreef:Het was idd L......L ja :D
In het geldersehout is het idd rustiger vwb uitlaatservices, alhoewel ze er wel zijn, die gooien dan de klep open, gaan op het bankje bij het water zitten en laten de honden hun gang gaan :?
Ik vraag me wel is af of mensen weten hoe er met hun honden omgegaan word? Kan het me haast niet voorstellen!
Nou dan ligt het dus niet aan mij, wat een stom mens he!

Dat vraag ik me ook weleens af!!
Er loopt hier ook een vrouwtje die rijd in een oranje busje, alhoewel ze er wel steeds meer honden bij krijgt let ze wel altijd goed op vind ik..
Tenminste als wij eraan komen lopen (ze weet dat er altijd eentje op Noah duikt) dan roept ze die bij zich en lijnt ze hem aan.
Maar ook dan hoeft er maar iets te gebeuren, al die honden kunnen ze nooit aan.
Afbeelding

Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

sharon66057 schreef:
Annette schreef:Ik denk dat je in het Zuigerplasbos haar tegen bent gekomen?

Is dat het bos van het Gelderse Hout? :)

Het is een onderdeel van het Gelderse Hout, maar niet bij dat watertje. Je rijdt met je auto de wijk in (Oostrandpark) en daar zet je de auto neer en loop je zo het bos in, nog NOOIT een uitlaatservice daar gezien hoor....
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Plaats reactie