Sneeuw

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
Ankieee
Snuffelneus
Snuffelneus

Sneeuw

Ongelezen bericht door Ankieee »

Coen vindt de sneeuw helemaal geweldig maar ik vroeg mij af of jullie met deze weersomstandigheden nog iets extra's voor jullie labrador doen. Zo hoorde ik eens iets over de voetzolen insmeren met vaseline en laatst iemand die boterhamzakjes om de pootjes van haar hondje deed (dat was ik eerlijk gezegd niet van plan). Maar is het nodig om iets extra's te doen of kan ik Coen gewoon met een gerust hart door de sneeuw laten banjeren?
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Deze link kwam ik tegen op facebook:

http://www.hondinzicht.nl/winterse-wijsheden/" onclick="window.open(this.href);return false;

Staan wel nuttige dingen in, hou vooral ook goed rekening met pekel, hier zijn al honden aan overleden.
Ankieee
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Ankieee »

Dankjewel, daar staan heel wat nuttige tips tussen! Zal tijdens het wandelen ook zoveel mogelijk de plaatsen vermijden waar is gestrooid.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft iedere winter veel last van zijn voetjes tijdens het wandelen, door de pekel. Is zo zielig.
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

om te voorkomen dat de pekel intrekt in de zooltjes is inderdaad vaseline 1 van de opties, dat voorkomt ook dat de sneeuw aan de haartjes blijven hangen en smelten en daardoor ijs wordt.

maar wat je ook kunt doen is de haartjes juist kort houden en voor het naar buiten gaan wat pleisterspray tussen de tenen spuiten die sluit tijdelijk de huid daar en zo voorkom je dat de pekel intrekt, na thuiskomst even af doen met lauw water en afdrogen zo weet je zeker dat alle pekel ook is afgespoeld. daarna kun je als er toch enige irritatie is wat sterilon erop spuiten
al me kinders uitgevlogen
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Daar staan nog wel goeie tips tussen zeg! Kira heeft ook altijd last van sneeuw tussen de pootjes. Dus de haren goed kort houden en insmeren met vaseline.

Die pleisterspray is ook een goeie tip Carola. Ga ik ook maar eens meenemen van mijn werk.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Hier doen we buiten het voorkomen dat ze teveel sneeuw "eten" en niet teveel wandelen op pekelpaden niets
De honden hebben geen last van bevroren haartjes/ijs tussen hun pootjes en wil hun pootjes ook niet zwakker maken door allemaal gefruts eraan.

Als je hond er echt last van krijgt/heeft vind ik het een ander verhaal :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet veel over pekelpaden hoef te lopen met de mannen.
het eerste jaar met Roef kreeg ik de tip van iemand uit de straat om vaseline te gebruiken tegen de pekel.
maar ik merkte dat de kussentjes van zijn pootjes erg zacht er van werden en ben er mee gestopt.

ik doe dus niks aan de poten,of ze moeten er idd last van hebben.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Bij ons geen last van pekel, op onze wandelroutes wordt niet gestrooid :-). Maar ik doe soms wel vaseline aan Roxy's voetzolen, maar dan vooral om kloofjes te vermijden bij lange wandelingen in grote vrieskou (dan mag het wel wat kouder zijn dan nu ;-)).
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

roef schreef:ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet veel over pekelpaden hoef te lopen met de mannen.
het eerste jaar met Roef kreeg ik de tip van iemand uit de straat om vaseline te gebruiken tegen de pekel.
maar ik merkte dat de kussentjes van zijn pootjes erg zacht er van werden en ben er mee gestopt.

tussen de tenen smeren en niet op de zooltjes
al me kinders uitgevlogen
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

speurneus carola schreef:
roef schreef:ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet veel over pekelpaden hoef te lopen met de mannen.

tussen de tenen smeren en niet op de zooltjes
ah,weer wat geleerd dus :D
ik dacht dat de pekel de zooltjes aantaste,dus ik braaf zooltjes en tussen de teentjes smeren.
ik hou het nu wel in de gaten aangezien roef net hersteld is van een wondje op zijn zooltje,moet er niet aan denken dat dat stuk gaat en pekel er in komt :shock:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Honden1

Ongelezen bericht door Honden1 »

Gebruik ook vaseline meer om te beschermen tegen pekel, dit doet ze echt zeer.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Kira is een Golden met veel haren tussen de pootjes waar dus sneeuw als bolletjes tussen gaat zitten. Ook al hou ik de haartjes kort. Misschien voorkom ik het met vaseline dat het minder plakt. Of haar sokjes aan doen :D
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Christiaan

Re: Sneeuw

Ongelezen bericht door Christiaan »

Ankieee schreef:Coen vindt de sneeuw helemaal geweldig maar ik vroeg mij af of jullie met deze weersomstandigheden nog iets extra's voor jullie labrador doen. Zo hoorde ik eens iets over de voetzolen insmeren met vaseline en laatst iemand die boterhamzakjes om de pootjes van haar hondje deed (dat was ik eerlijk gezegd niet van plan). Maar is het nodig om iets extra's te doen of kan ik Coen gewoon met een gerust hart door de sneeuw laten banjeren?
Julius zijn pootjes smeren we met sneeuw of kou altijd in met vaseline. Sinds 1.5 jaar heeft hij met kou of sneeuw en op wintersport altijd schoentjes op zijn achterpoten aan. Met lopen heeft hij hier totaal geen last van.
Plaats reactie