Sneeuw
-
- Snuffelneus
Sneeuw
Coen vindt de sneeuw helemaal geweldig maar ik vroeg mij af of jullie met deze weersomstandigheden nog iets extra's voor jullie labrador doen. Zo hoorde ik eens iets over de voetzolen insmeren met vaseline en laatst iemand die boterhamzakjes om de pootjes van haar hondje deed (dat was ik eerlijk gezegd niet van plan). Maar is het nodig om iets extra's te doen of kan ik Coen gewoon met een gerust hart door de sneeuw laten banjeren?
Deze link kwam ik tegen op facebook:
http://www.hondinzicht.nl/winterse-wijsheden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staan wel nuttige dingen in, hou vooral ook goed rekening met pekel, hier zijn al honden aan overleden.
http://www.hondinzicht.nl/winterse-wijsheden/" onclick="window.open(this.href);return false;
Staan wel nuttige dingen in, hou vooral ook goed rekening met pekel, hier zijn al honden aan overleden.
-
- Speurneus
om te voorkomen dat de pekel intrekt in de zooltjes is inderdaad vaseline 1 van de opties, dat voorkomt ook dat de sneeuw aan de haartjes blijven hangen en smelten en daardoor ijs wordt.
maar wat je ook kunt doen is de haartjes juist kort houden en voor het naar buiten gaan wat pleisterspray tussen de tenen spuiten die sluit tijdelijk de huid daar en zo voorkom je dat de pekel intrekt, na thuiskomst even af doen met lauw water en afdrogen zo weet je zeker dat alle pekel ook is afgespoeld. daarna kun je als er toch enige irritatie is wat sterilon erop spuiten
maar wat je ook kunt doen is de haartjes juist kort houden en voor het naar buiten gaan wat pleisterspray tussen de tenen spuiten die sluit tijdelijk de huid daar en zo voorkom je dat de pekel intrekt, na thuiskomst even af doen met lauw water en afdrogen zo weet je zeker dat alle pekel ook is afgespoeld. daarna kun je als er toch enige irritatie is wat sterilon erop spuiten
al me kinders uitgevlogen
-
- Hele grote hondenneus
Daar staan nog wel goeie tips tussen zeg! Kira heeft ook altijd last van sneeuw tussen de pootjes. Dus de haren goed kort houden en insmeren met vaseline.
Die pleisterspray is ook een goeie tip Carola. Ga ik ook maar eens meenemen van mijn werk.
Die pleisterspray is ook een goeie tip Carola. Ga ik ook maar eens meenemen van mijn werk.

-
- Speurneus
- Contacteer:
Hier doen we buiten het voorkomen dat ze teveel sneeuw "eten" en niet teveel wandelen op pekelpaden niets
De honden hebben geen last van bevroren haartjes/ijs tussen hun pootjes en wil hun pootjes ook niet zwakker maken door allemaal gefruts eraan.
Als je hond er echt last van krijgt/heeft vind ik het een ander verhaal
De honden hebben geen last van bevroren haartjes/ijs tussen hun pootjes en wil hun pootjes ook niet zwakker maken door allemaal gefruts eraan.
Als je hond er echt last van krijgt/heeft vind ik het een ander verhaal

De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay 22-10-2006
Daan 16-1-2010
Sjors 10-2-2015

-
- Speurneus
ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet veel over pekelpaden hoef te lopen met de mannen.
het eerste jaar met Roef kreeg ik de tip van iemand uit de straat om vaseline te gebruiken tegen de pekel.
maar ik merkte dat de kussentjes van zijn pootjes erg zacht er van werden en ben er mee gestopt.
ik doe dus niks aan de poten,of ze moeten er idd last van hebben.
het eerste jaar met Roef kreeg ik de tip van iemand uit de straat om vaseline te gebruiken tegen de pekel.
maar ik merkte dat de kussentjes van zijn pootjes erg zacht er van werden en ben er mee gestopt.

-
- Kleine hondenneus
-
- Speurneus
tussen de tenen smeren en niet op de zooltjesroef schreef:ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet veel over pekelpaden hoef te lopen met de mannen.
al me kinders uitgevlogen
-
- Speurneus
ah,weer wat geleerd dusspeurneus carola schreef:tussen de tenen smeren en niet op de zooltjesroef schreef:ik heb gelukkig de mazzel dat ik niet veel over pekelpaden hoef te lopen met de mannen.

ik dacht dat de pekel de zooltjes aantaste,dus ik braaf zooltjes en tussen de teentjes smeren.
ik hou het nu wel in de gaten aangezien roef net hersteld is van een wondje op zijn zooltje,moet er niet aan denken dat dat stuk gaat en pekel er in komt

-
- Hele grote hondenneus
Re: Sneeuw
Julius zijn pootjes smeren we met sneeuw of kou altijd in met vaseline. Sinds 1.5 jaar heeft hij met kou of sneeuw en op wintersport altijd schoentjes op zijn achterpoten aan. Met lopen heeft hij hier totaal geen last van.Ankieee schreef:Coen vindt de sneeuw helemaal geweldig maar ik vroeg mij af of jullie met deze weersomstandigheden nog iets extra's voor jullie labrador doen. Zo hoorde ik eens iets over de voetzolen insmeren met vaseline en laatst iemand die boterhamzakjes om de pootjes van haar hondje deed (dat was ik eerlijk gezegd niet van plan). Maar is het nodig om iets extra's te doen of kan ik Coen gewoon met een gerust hart door de sneeuw laten banjeren?