Konijnenkeutels

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Dit lijkt mij een moeilijke opgave, succes ermee.
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Zijn konijnenkeutels dan zo slecht voor een hond? Wij hebben zelf konijntjes en er liggen ook wel eens keutels buiten het hok. Ja en die worden wel gegeten door de honden. Nou zo'n klein "dropje".......
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Lijkt me inderdaad niet simpel om af te leren... Allereerst zorgen dat hij een 'nee'-commando goed onder de knie krijgt en dan telkens 'nee' wanneer hij met z'n neus richting keutels gaat. Maar je hebt het natuurlijk niet altijd in de gaten dat er konijnenkeutels liggen...
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

corretje schreef:Zijn konijnenkeutels dan zo slecht voor een hond?
Het kan slecht zijn, vooral bij jonge honden/puppen en/of honden die een lage weerstand hebben. Ze kunnen een gist hiervan in de darmen krijgen.
Heb ik ook nooit geweten, maar nu dus helaas achter gekomen omdat mijn hond het heeft.

@pixie, dat is idd het lastige eraan, maar de tip van Carola is wel te proberen.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Gisteren voor een check bij de dierenarts geweest en Ravi is weer helemaal gezond verklaard!!!
We kunnen nu dus weer gaan werken aan een nog gezondere darmweerstand door het voorkomen van deze dingen eten.

Ze is dus alleen maar ziek geworden doordat ze keutels at op een moment dat de weerstand lager was door kennelhoest.
Dit kan elke (jonge) hond/pup overkomen! Net zoals honden ziek kunnen worden van hondenpoep eten of andere ranzige dingen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat ze weer gezond is verklaard :)
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Nou ik ga er zeker op letten dat ik regelmatig veeg rondom het konijnenhok zodat er zo weinig mogelijk keuteltjes liggen. Ze zijn bij ons niet jong meer, maar Kira wordt al een oud dametje en dan wordt de weerstand vaak ook minder denk ik.

Zeker weer wat geleerd hier :D
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie