Konijnenkeutels
-
corretje
- Hele grote hondenneus

-
Pixie
- Kleine hondenneus

-
roelien
Het kan slecht zijn, vooral bij jonge honden/puppen en/of honden die een lage weerstand hebben. Ze kunnen een gist hiervan in de darmen krijgen.corretje schreef:Zijn konijnenkeutels dan zo slecht voor een hond?
Heb ik ook nooit geweten, maar nu dus helaas achter gekomen omdat mijn hond het heeft.
@pixie, dat is idd het lastige eraan, maar de tip van Carola is wel te proberen.
-
roelien
Gisteren voor een check bij de dierenarts geweest en Ravi is weer helemaal gezond verklaard!!!
We kunnen nu dus weer gaan werken aan een nog gezondere darmweerstand door het voorkomen van deze dingen eten.
Ze is dus alleen maar ziek geworden doordat ze keutels at op een moment dat de weerstand lager was door kennelhoest.
Dit kan elke (jonge) hond/pup overkomen! Net zoals honden ziek kunnen worden van hondenpoep eten of andere ranzige dingen.
We kunnen nu dus weer gaan werken aan een nog gezondere darmweerstand door het voorkomen van deze dingen eten.
Ze is dus alleen maar ziek geworden doordat ze keutels at op een moment dat de weerstand lager was door kennelhoest.
Dit kan elke (jonge) hond/pup overkomen! Net zoals honden ziek kunnen worden van hondenpoep eten of andere ranzige dingen.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Nou ik ga er zeker op letten dat ik regelmatig veeg rondom het konijnenhok zodat er zo weinig mogelijk keuteltjes liggen. Ze zijn bij ons niet jong meer, maar Kira wordt al een oud dametje en dan wordt de weerstand vaak ook minder denk ik.
Zeker weer wat geleerd hier
Zeker weer wat geleerd hier