Fijn om wat steun te krijgen. Dank jullie wel!
Het is al een hele tijd geleden dat ik nog naar de dierenarts geweest ben, weet dus niet hoeveel Doby nu exact weegt. Maar ik schat dat hij rond de 35 kilo moet zitten.
En dat durf ik maar te schrijven omdat er nu meerdere reacties gekomen zijn waarin een gewicht van boven de 30 kg vermeld wordt, en er toch bij staat dat het hier om goed op gewicht zijnde honden gaat. Geeft mij toch meer vertrouwen.
Sinds Doobs een sjaaltje draagt (om angst bij mensen weg te nemen) heb ik vreemd genoeg bijna geen enkele keer meer gehoord dat hij te dik is.
En dat is dus al maanden. Hoera!
Ik controleer nu wel meer of hij goed op gewicht blijft: vergelijk hem met andere honden, en ga na of ik zijn ribbenkast en ruggengraat makkelijk kan voelen.
Daardoor ben ik geruster dat hij goed op gewicht is, en lukt het me beter om eventuele opmerkingen naast me neer te leggen.
Het zorgt er ook voor dat ik sneller merk wanneer een dieet wel gewenst is... (wat een paar maand terug, ondanks minder opmerkingen, wel nodig was)
Zoals hij nu is, vind ik hem prachtig.
Beter te zien, dat zou ik niet durven beweren: vanwege dat zwart kijk je makkelijk over hem heen (maar wel een grappige opmerking, Wil en Co).
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.