Mijn hond is NIET dik!!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Allard schreef:
Pandora schreef:
Allard schreef:hier houd ik gewoon aan, Ribben niet kunnen zien wel makkelijk kunnen voelen + mooie taille. Zelf heb ik bij de hondenshow in bennekom toch een paar honden gezien waarvan ik dacht als jij een mens was hadden we gezegd dat je obesitas hebt.
Dat vond ik afgelopen jaar dus reuze meevallen!
Ik was in 2009 nog geweest om Ramses te showen maar toen was het echt vele malen erger!
Echt niet dat die Reuen die gewonnen hebben over een hek van een meter kunnen springen met een aanloop.
Joh... wat jij wil.
Ik zou zeggen nodig ze allemaal uit om dit te testen.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Buuf »

Roos schreef:
Roos schreef:
Floortje Faun schreef: Ik geef liever wat extraatjes aan mijn hond, dan dat hij het lichaam van een atleet heeft. Een ander mag daar van mij best anders over denken.
Sam krijgt ook gewoon extra'tjes en zijn ribben voel ik direct onder zijn huid dus het een hoeft het ander niet uit te sluiten :wink:
Ik hou ook van wat snoepen op zjn tijd, dus ik wil dat hen zeker niet ontzeggen.
Als ik de quote van jou lees sluit het een het ander uit en dat hoeft dus niet, voelde mij niet aangesproken maar wilde er wel even op inhaken.
Dit is wat mijn honden te eten krijgen, zij hebben niets te klagen dacht ik zo
:)

Afbeelding
Kijk dit ziet er heerlijk uit zeg.....het is dat bruut net zijn bak barf leeg heeft anders komt tie zo bij jou aanschuiven hoor :D
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm
MheenLab
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door MheenLab »

Je zou er zo erbij aanschuiven bij die maaltijd hierboven :D
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Jullie zijn welkom hoor :D
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Lex woog 37,5kg!!!!!! toen we hem uit het asiel haalden. Meteen op dieet, voer afwegen, geen tussendoortjes en veel aan de wandel. Die tijd hoorde ik ook soms de opmerking dat hij veel te dik was. Dit beaamde ik dan en zei dat hij op dieet was. Klaar! Later was hij 10kg afgevallen en de DA vond dat er nog wel wat kilootjes afmoesten en wilde doorgaan met het strenge dieet. Daar heb ik toen een stokje voor gestoken. Lex is een grote reu en toen hij 27,5kg woog, vroegen mensen soms of hij ziek was!! :confused: Dus ik voer op het oog, want elke hond heeft een eigen bouw en reuen zijn wat zwaarder dan teefjes. Hij krijgt senior/light voer en veel beweging!
Sterkte met de vervelende opmerkingen!!
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

het verschilt ook per hond of het gewicht te veel is,Roef zou moddervet zijn met 37,5 kilo die weegt nu 30 kilo en is mooi slank.
Hidde daar integen weegt 39 kilo en groeit nog steeds,ook hij is mooi op gewicht. :) Hidde zou dus echt te schraal zijn op 37,5 kilo.

James woog op het laatst 38 kilo en was te mager,toen we hem net hadden was hij rond de 40 kilo en slank.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
michelle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door michelle »

roef schreef:het verschilt ook per hond of het gewicht te veel is,Roef zou moddervet zijn met 37,5 kilo die weegt nu 30 kilo en is mooi slank.
Hidde daar integen weegt 39 kilo en groeit nog steeds,ook hij is mooi op gewicht. :) Hidde zou dus echt te schraal zijn op 37,5 kilo.

James woog op het laatst 38 kilo en was te mager,toen we hem net hadden was hij rond de 40 kilo en slank.
hier sluit ik mij bij aan Fleur weegt 39 kg moet er wel bij zeggen dat het een grote teef is die totaal niet dik oogt.
ze heeft wel veel bespiering de da heeft mij vertelt dat dit ook mee weegt in het gewicht.
eigenlijk is ze van pup af aan al zwaar gebouwt.
ze zien haar vaak voor reu aan :)
Afbeelding
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

michelle schreef:
roef schreef:het verschilt ook per hond of het gewicht te veel is,Roef zou moddervet zijn met 37,5 kilo die weegt nu 30 kilo en is mooi slank.

hier sluit ik mij bij aan Fleur weegt 39 kg moet er wel bij zeggen dat het een grote teef is die totaal niet dik oogt.
ze heeft wel veel bespiering de da heeft mij vertelt dat dit ook mee weegt in het gewicht.
eigenlijk is ze van pup af aan al zwaar gebouwt.
ze zien haar vaak voor reu aan :)

Mijn Co weegt zeker 42 kilo en hij is Prachtig! Ik laat mij ook niet meer gekmaken hoor.Ik zie soms labradors, dat zijn net hazewindhonden,en dan gaan die baasjes ook nog aan mij vragen( ofdatta die van mij ook iets van een labrador in zich hep?) :D

Smaken verschillen, mijn Co is niet dik,WEL goed gevoed. :)

Of....zoals Gerard Joling zegt: ik ben niet dik... ik ben alleen BETER te zien! :D
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

weggehaald ,2 x geplaatst :oops:
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King weegt rond de 33 kilo.

Valt wel op dat hij heel snel dikker en dunner kan worden. Ik was een weekje naar England en hij heeft lekker genoten bij mijn ouders, dat was af te zien (en mn moeder maar ontkennen :lol: )
Dan even wat schraler voeren en dan zit hij zo weer op z'n mooie gewicht.
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
Floortje Faun
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Floortje Faun »

Fijn om wat steun te krijgen. Dank jullie wel!
Het is al een hele tijd geleden dat ik nog naar de dierenarts geweest ben, weet dus niet hoeveel Doby nu exact weegt. Maar ik schat dat hij rond de 35 kilo moet zitten.
En dat durf ik maar te schrijven omdat er nu meerdere reacties gekomen zijn waarin een gewicht van boven de 30 kg vermeld wordt, en er toch bij staat dat het hier om goed op gewicht zijnde honden gaat. Geeft mij toch meer vertrouwen.

Sinds Doobs een sjaaltje draagt (om angst bij mensen weg te nemen) heb ik vreemd genoeg bijna geen enkele keer meer gehoord dat hij te dik is. :confused:
En dat is dus al maanden. Hoera!

Ik controleer nu wel meer of hij goed op gewicht blijft: vergelijk hem met andere honden, en ga na of ik zijn ribbenkast en ruggengraat makkelijk kan voelen.
Daardoor ben ik geruster dat hij goed op gewicht is, en lukt het me beter om eventuele opmerkingen naast me neer te leggen.
Het zorgt er ook voor dat ik sneller merk wanneer een dieet wel gewenst is... (wat een paar maand terug, ondanks minder opmerkingen, wel nodig was)

Zoals hij nu is, vind ik hem prachtig.
Beter te zien, dat zou ik niet durven beweren: vanwege dat zwart kijk je makkelijk over hem heen (maar wel een grappige opmerking, Wil en Co).
Een labrador heeft weinig om over te blaffen.
Zijn baasje des te meer om over te bloggen.
Ilse
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Ilse »

Ons Lara is nu 8 maanden em weegt ook 27,5 kg. Maar Lara is echt zwaar gebouwd. Bovendien waren ze maar met 2 pupjes, dus je kan je wel voorstellen wat een flinke madam wij mee naar huis kregen op 9 weken.

Somsalswij gaan wandelen zeggen de mensen ook amaai wat een dikke hond. Dan antwoord ik :" Volgende week gaat Lara mee naar de weight watchers :D " Dan moet je ze zien kijken :wink:
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Diezel weegt 28-29 kilo. Bij hem kun je ook goed zien wanneer hij afvalt of aankomt. Van de week zei een vriendin dat ze hem wat mager vond. Dat klopt ook. Hij was al een paar dagen aan de race vanwege sneeuw wat ie opeet/likt. Toch niet zo goed voor het maagje 8) Nu gaat het langzaam aan weer beter. Ik krijg wel eens een reactie dat ie mager is. En dan klopt het vaak ook wel, maar veel zeggen dat ze hem ook mooi van bouw vinden. Het is gewoon een zeer actieve hond en krijgt behoorlijk wat te eten. Hij verbrand veel denk ik. Op een dag krijgt ie aan brokken ruim 500 gram.

Kira daar in tegen was vroeger veel te zwaar. Woog op een gegeven moment 35 kilo. Heerlijk zo'n rol mopsje. Maar was niet goed voor haar. Dus op dieet en weegt nu zo rond de 30 kilo. Moet wel zeggen is geen raszuiver golden. Waarschijnlijk zit er iets van dogachtig in. Omdat ze klein en gedrongen is.

Maar ik trek me ook niets van opmerkingen aan. Zeg gewoon wat ik denk. Ja en wij mensen zijn toch ook niet altijd even slank??? Ik heb ook rollen. Maar ik ben te klein voor mijn gewicht 8) :D
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie