Lekkernijen in het park..

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Lekkernijen in het park..

Ongelezen bericht door kate »

Guus, Guus, vandaag heeft hij weer voor een hoop stress gezorgd bij baasjelief...

Ik dacht lekker met Guus naar het park, lekker los rennen en spelen.

Guus is helemaal los meegelopen naar het park en heeft keurig aan de voet gelopen. Wanneer hij ietwat met zijn achterste poten voorbij mijn voeten kwam stond ik stil. Guus zette dan direct een stapje terug en liep weer super netjes naast me. Kortom, veelbelovend! :wink:

Guus ging netjes zitten in het park en ik gaf hem 'vrij'. Guus begint te sprinten en ik weet helaas hoe ver het is. Ik weet dat roepen geen zin meer heeft, dus ik zet een sprintje in om de schade te beperken. En ja hoor, Guus is aan het vreten. Er ligt een grote homp krentenbrood, dat in een recordtempo weggewerkt wordt. :evil: Vervolgens vliegt Guus naar een volgend stuk wat ik helaas nog niet heb zien liggen. Wanneer de lekkernijen op zijn, komt meneer keurig voor me zitten.

Ik vraag me hardop af waarom iemand in godsnaam hompen krentenbrood in het park legt (die liggen er weleens vaker). Guus heeft hier vaker van gegeten en vervolgens zit ik heel de dag in de stress. Ik ben erg bang dat er iets verkeerds in zit. Je hebt tegenwoordig van die rare mensen... Meteen bel ik de DA op en we gaan een bezoekje brengen om hem te laten :kots: Ik hoop van harte dat hij hier iets van leert!!

Guus stuitert de ruimte van de DA binnen, hij heeft er erg veel zin in. Na de injectie wordt hij opvallend rustig en zijn maaginhoud vang ik op met wat papieren doeken.

Ik ben er zooooo klaar mee om heel de dag in stress te zitten als meneer Guus weer eens iets vreet dat ik op de terugweg langs de BoerenBond rijd om een muilkorf te kopen. Ik geef Guus thuis wat tijd om te wennen, want erg leuk vindt hij het niet. Hij geeft zich er na een tijdje aan over. Vervolgens met hem gaan wandelen om even te testen. De meeste vreselijke wandeling tot nu toe.. Hij loopt alleen maar met zijn kop te schudden en steekt zijn kop steeds tussen mijn benen. Gevolg ik moet veel moeite doen om niet te vallen en de wandeling duurt eindeloos. Ook gaat Guus ondertussen op de grond liggen, tussen mijn benen.. Wel een heel komisch gezicht, maar niet echt praktisch.. 8)

In het park mag Guus los en hup hij stuift meteen de bosjes in. Ik denk: mooi nu zal hij zien dat hij even pech heeft. Maar uiteindelijk blijkt dat ik degene ben die het nakijken heeft. Guus staat weer te likken aan iets wat op nat deeg lijkt. Ik trek hem uit de bosjes. Niet veel later zit Guus in een ander bosje. Wanneer ik hem hieruit trek zie ik dat zijn muilkorf op de grond ligt :evil: We maken rechtsomkeer terwijl Guus zijn kop tussen mijn benen blijft stoppen... zucht..

Thuis haal ik de lange lijn weer tevoorschijn, helaas Guus, voor jou geen vrijheid meer....
Afbeelding
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Ach, uiteindelijk komt het wel goed met Guus, maar het duurt soms even :wink:
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Bah ja er ligt iedere keer brood enzo daar in het park. Daar ben ik ook helemaal niet gerust op :-(
Komt vast wel goed met lieve Guus! :verliefd1:
Maar zo heeft Keo ook al vaak zijn vrijheden verspeeld, maar dan met het vreten van poep...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ja er is ook een parkpoeper actief, waar Guus dankbaar gebruik van maakt. Het zou fijn zijn als hij dit voortaan ook laat liggen..
Afbeelding
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Tja, ik heb hier ook zo'n vraatzuchtig tiep thuis.. Nu ik heb gelezen dat een muilkorf niet werkt, hoef ik dat ook niet te proberen :eusashhh: Lex vreet ook alles (maar dan ook alles) en als ik LOS roep, dan slikt ie het gauw door :cry: Ik wandel met m'n blik een paar meter voor me, al rondspeurend of er niets ranzigs of iets dergelijks ligt wat hij razendsnel kan oppeuzelen.. Zucht! :roll: :roll: :roll:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
kate
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

We doen met Guus een training speuren, misschien moet ik Guus van de training afhalen en zelf deelnemen. Misschien lukt het me dan om dingen eerder te vinden dan Guus.. :wink:
Afbeelding
Ilse
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Ilse »

kate schreef:We doen met Guus een training speuren, misschien moet ik Guus van de training afhalen en zelf deelnemen. Misschien lukt het me dan om dingen eerder te vinden dan Guus.. :wink:
:D :D :D
Susan78
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Susan78 »

Dat is een super idee!!! :lol: :lol: :lol:
:bruinkopje: Lex 27-02-2003 (overleden op 28-11-2014) voor altijd in ons hart..
:blondkopje: Joep (Wise Tails Lucky Boy) 21-05-2012
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

wat vervelend is dat :mad:
ik heb in rotterdam gewoont daar lag ook altijd overal eten
Vele buitenlanders (helaas) vooral islamieten willen geen voedsel weggooien. Ze gooien het daarom naar buiten voor de dieren....
Probeer er in de gemeente werk van te maken dat voedsel op een andere manier wordt verzamelt. Misschien komt er ooit een goede oplossing.
Zou een electronische halsband uitkomst kunnen bieden?
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

**zucht** Bekend probleem helaas. Het vervelende is ook dat zij zo'n goede neuzen hebben. Poep eten komt bij ons het meeste voor, om gek van te worden! Vooral kattenpoep is erg gewild en moeilijk om te vermijden.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Plaats reactie