Ik dacht lekker met Guus naar het park, lekker los rennen en spelen.
Guus is helemaal los meegelopen naar het park en heeft keurig aan de voet gelopen. Wanneer hij ietwat met zijn achterste poten voorbij mijn voeten kwam stond ik stil. Guus zette dan direct een stapje terug en liep weer super netjes naast me. Kortom, veelbelovend!

Guus ging netjes zitten in het park en ik gaf hem 'vrij'. Guus begint te sprinten en ik weet helaas hoe ver het is. Ik weet dat roepen geen zin meer heeft, dus ik zet een sprintje in om de schade te beperken. En ja hoor, Guus is aan het vreten. Er ligt een grote homp krentenbrood, dat in een recordtempo weggewerkt wordt.

Ik vraag me hardop af waarom iemand in godsnaam hompen krentenbrood in het park legt (die liggen er weleens vaker). Guus heeft hier vaker van gegeten en vervolgens zit ik heel de dag in de stress. Ik ben erg bang dat er iets verkeerds in zit. Je hebt tegenwoordig van die rare mensen... Meteen bel ik de DA op en we gaan een bezoekje brengen om hem te laten

Guus stuitert de ruimte van de DA binnen, hij heeft er erg veel zin in. Na de injectie wordt hij opvallend rustig en zijn maaginhoud vang ik op met wat papieren doeken.
Ik ben er zooooo klaar mee om heel de dag in stress te zitten als meneer Guus weer eens iets vreet dat ik op de terugweg langs de BoerenBond rijd om een muilkorf te kopen. Ik geef Guus thuis wat tijd om te wennen, want erg leuk vindt hij het niet. Hij geeft zich er na een tijdje aan over. Vervolgens met hem gaan wandelen om even te testen. De meeste vreselijke wandeling tot nu toe.. Hij loopt alleen maar met zijn kop te schudden en steekt zijn kop steeds tussen mijn benen. Gevolg ik moet veel moeite doen om niet te vallen en de wandeling duurt eindeloos. Ook gaat Guus ondertussen op de grond liggen, tussen mijn benen.. Wel een heel komisch gezicht, maar niet echt praktisch..

In het park mag Guus los en hup hij stuift meteen de bosjes in. Ik denk: mooi nu zal hij zien dat hij even pech heeft. Maar uiteindelijk blijkt dat ik degene ben die het nakijken heeft. Guus staat weer te likken aan iets wat op nat deeg lijkt. Ik trek hem uit de bosjes. Niet veel later zit Guus in een ander bosje. Wanneer ik hem hieruit trek zie ik dat zijn muilkorf op de grond ligt

Thuis haal ik de lange lijn weer tevoorschijn, helaas Guus, voor jou geen vrijheid meer....