over belevenissen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Baco&Luna, ik reageerde eigenlijk op de topic opener :wink:

Ik kan jullie dit boek Hij wil dat! aanraden en ook spelenderwijs opvoeden van een pup van Peter Beekman.

Het is logisch dat Luna druk word van Baco, ze wil spelen en heeft daar nog geen rem in. Ik laat mijn puppen in het begin 1 keer per dag met de grote "spelen" dat gebeurt dan liggend, zodra ze op gaan staan en druk gaan doen is het klaar. Rust leren is één van de belangrijkste dingen, in het begin misschien niet makkelijk, maar het is te doen :wink:

Vwb het druk zijn in een vreemd bos, dat is ook heel logisch, zoveel nieuwe indrukken en luchtjes, dat moet dat kleine koppie allemaal maar verwerken, ik zou haar dan gewoon even aanlijnen zodat de rust weer wat terug komt, is ze weer rustig dan laat je haar weer even los.

Andere honden steeds "lastig vallen" en zelfs door de kamer sleuren, dat vind ik niet grappig, die andere hond heeft ook recht op zijn/haar rust namelijk, aan de baas de taak om daar voor te zorgen.
Hier is Max wat ouder en van hem hoeft dat drukke gedoe niet meer zo, ik heb Zinzi dus vanaf het begin aangeleerd dat ze Max met rust laat, daar gaat wat tijd en moeite in zitten voor ze dat door hebben, maar uiteindelijk valt het kwartje!
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Baco&Luna
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Baco&Luna »

Lunatic, bedankt voor je reactie, ik voelde me namelijk een beetje rot over de opmerking, omdat ik echt dag in dag uit bezig ben met Luna om er een geweldig leuke hond van te maken.

Ik ben nu ook bezig met rust en zelfbeheersing te trainen, het is echt een hele slimme lieve meid, maar ze heeft wel wat streken.

Ow en ze mag van mij baco absoluut niet terroriseren, Baco is mijn zorgen hondje ze moet hem gewoon met respect behandelen, hier mag ze ook alleen liggend spelen.
En word ze te druk, en krijg ik of zijzelf zich niet rustig, dan mag ze even gaan slapen in de keuken (dit gebruiken wij als bench overdag, omdat ze daar iets meer ruimte heeft) hier ligt een stuk hertengewei, een speeltje een lekker dik kussen.
Afbeelding
Bedankt Monika!
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Wij hebben ook zeker rekening met mexx gehouden en tosca in de bench gezet als ze te druk werd.
Ik moet ook eerlijk zijn dit is onze eerste lab en had voorheen voornamelijk ervaring met rustige honden.
Ik heb ook moeite gehad controle te krijgen over tosca en door een hoop lezen,training enz heb ik genoeg zelfvertrouwen gekregen dit voor elkaar te krijgen.
Daarbij gaf mexx heel moeilijk zijn grenzen aan en maakte het voor ons moeilijk om haar te corrigeren.
Daarbij wil ik ook zeggen dat jij het misschien niet grappig vind maar ook absoluut geen inschatting heb van hoe het hier is gegaan en niet te snel kan oordelen hierover.
Dit bedoel ik niet kwaad maar getypt kunnen dingen anders over komen.
Plaats reactie