Ik kan jullie dit boek Hij wil dat! aanraden en ook spelenderwijs opvoeden van een pup van Peter Beekman.
Het is logisch dat Luna druk word van Baco, ze wil spelen en heeft daar nog geen rem in. Ik laat mijn puppen in het begin 1 keer per dag met de grote "spelen" dat gebeurt dan liggend, zodra ze op gaan staan en druk gaan doen is het klaar. Rust leren is één van de belangrijkste dingen, in het begin misschien niet makkelijk, maar het is te doen
Vwb het druk zijn in een vreemd bos, dat is ook heel logisch, zoveel nieuwe indrukken en luchtjes, dat moet dat kleine koppie allemaal maar verwerken, ik zou haar dan gewoon even aanlijnen zodat de rust weer wat terug komt, is ze weer rustig dan laat je haar weer even los.
Andere honden steeds "lastig vallen" en zelfs door de kamer sleuren, dat vind ik niet grappig, die andere hond heeft ook recht op zijn/haar rust namelijk, aan de baas de taak om daar voor te zorgen.
Hier is Max wat ouder en van hem hoeft dat drukke gedoe niet meer zo, ik heb Zinzi dus vanaf het begin aangeleerd dat ze Max met rust laat, daar gaat wat tijd en moeite in zitten voor ze dat door hebben, maar uiteindelijk valt het kwartje!