Harry, lapstofliefhebber

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door becky0o01201 »

Haha ja dat indraaien vind ze minder leuk :lol:
En die lampen zijn van mindere kwaliteit denk niet labradorproof :D
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Ton »

Tja... ik had altijd zo mijn voordelen over Labjes...gewoon een leuke hond...Duuh, geef mij maar een echte hond, zoals een Duitse Herder :oops:
Maar euh...dit is op een heel andere manier veeeel meer hond :D De herder neemt genoegen met de tuin, de Lab blijft knorren, piepen en huilen en zelfs door de tuin rennen totdat je met hem gaat wandelen.

Maar we vallen hier sinds een paar maanden van de ene in de andere verbazing :shock: :lol: :verliefd1:

Dus in positieve zin. Enne de lab is overal, ze kunnen zich kennelijk ook overbeamen. (zoals in Star Trek) Zelfs de Herder hier wordt daar moe van. He is hij nu weer hier ow nu is hij weer daar...

En als ik hem zie Hoppelen met zijn flapperoren :lol:
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik ben gek op zowel mijn kees als mijn lab. Ik zou persoonlijk nooit voor een dobermann of teckel kiezen maar dat is omdat ik een hoop negatieve ervaringen heb. Verder vind ik eigenlijk bijna alle honden leuk. Als er maar karakter in zit :D
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Kakrakter

Hebben hier nog een Hollandse Herder met waarschijnlijk Dobermann in zich. Heeft inderdaad veel kararkter.....een lastig karakter.
In huis een schat buiten een wapen dat moeilijk te controleren is omdat die agressief wordt naar de baas. Inmiddels hebben we al wat verbetering bereikt maar we zijn er nog lang niet. :oops: Had volgwens de vorige eigenaar wat kleine gedragsproblemen..

https://www.dropbox.com/s/8widednty721k ... 20stok.jpg
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Het is wel een mooie hond.
Je moet heel stevig in je schoenen staan en een hoop geduld hebben met een hond met gedragsprobleem.
Maar hoe je het ook went of keert je houd van je hond met of zonder gedragsprobleem.
Met of zonder dobermann in hem :wink:
Zelfs ik met negatieve ervaring zou nog steeds van het beestje houden als ik erachter zou komen dat er dobermann in zou zitten.
Het gaat niet altijd om de buitenkant maar ook wat er van binnen zit.
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

:shock: :lol: Binnen in de hond zit altijd hetzelfde :lol: Datgene wat men meermaals per dag moet opruimen :D

8) Maar ik begrijp natuurlijk wel wat je bedoeld. En daarom is het beest nog steeds onder ons en niet in de hondenhel :twisted: Van buiten is het wat mij betreft juist een prachtige hond en wat in zijn kopje zit is enkel datgene wat hem juist zielig maakt :cry: en gevaarlijk voor diegene die hem juist proberen te helpen. :confused: :?
becky0o01201
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Dat is wel super lastig maar er zal zeker een rede zijn dat ie nog bij jullie is .
Ik heb een hoop respect daarvoor.
Als iedereen zon goed hart zou hebben zou de wereld er een stuk beter uitzien.
Jullie halen alles uit de kast om het beestje zover het kan een goed leven te geven.
Is heel wat waard !
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Iemand die het begrijpt

:shock: :shock: :verliefd1: Eindelijk iemand gevonden die het begrijpt 8)
Ja we houden van de hond ondanks dat hij mij en andere al eens of meermaals gebeten heeft en eigenlijk best heel hard (bij mij). Ik heb het dus over een paasei op mijn ellepijp (onderarm) door dikke trui en jas of 20 keer beetjes in pakweg 5 seconden. En waarom? Omdat ik enkel de hond zijn lijn vast hield toen opeens een rolluik ergens 20 meter verder dicht ging en de hond dasr absoluut naar toe wilde wat niet kon.. :evil: Zo maar out of the blue :mad: Niemand begreep het eigenlijk en de meesten kunnen het gewoon niet geloven want hij ziet er gewoon lief uit en zo doet hij ook over het algemeen en zeker in huis. En ik (wij) allemaal ervaren hondenliefhebbers (Duitse en Mechelse herders) waren dit soort gedrag ook niet gewend. Op het trainingsveld schrokken ze van onze hond. De pakwerkers zeg maar. Nou ja uiteindelijk ging steeds meer mensen ons waarschuwen voor onze eigen hond en ja helaas moesten we ook e-collar enz inzetten en weet ik wat alles. Maar we houden ondanks alles heel veel van onze hond- (en). Hoe moeilijk dat het ook is en we makn vorderingen. Heel vaak het advies gekregen we de hond maar beter konden laten inslapen. Heel vaak GT als advies gekregen maar de meeste GT wilden er niet aan beginnen zelfs op het politiehondenveldje wilden ze mijn hond niet trainen vanwege het rare en agressieve gedrag. (hij wilde de trainers en de honden gaan bijten en daarn mij dan weer gaan bijten) Maar ik zag het niet echt als bijten maar als een hond die buiten dacht dat hij de baas was over mij en mij heel erg hard mocht corrigeren. Immers als een dergelijke hond je bijt, dan amputeert hij. Daarbij moet ook elke kenner weten dan een dergelijke hond je altijd van nature naar de keel springt. :confused: Ja en inderdaad, de meeste respect voor mijn vrouw in deze. Deze wil altijd nog gewoon de hond proberen uit te laten want is niet bang voor hem :oops: Ik heb haar dat verboden want tja ik ben beter in staat te incasseren maar moet toegeven dat hij mijn vrouw enkel achter in de rug in de jas heeft gehangen en de riem helemaal stuk gebeten heeft. (omdat een rolluik dicht ging...) :shock: :?
Mijn dochter, een meid van 23 en die heeft 2 honden en is opgegroeid met de Duitse en Mechelse herders dacht dat ze hem wel aankon maar werd ook terwijl ze de hond probeerde te kalmeren bijna in het gezicht gebeten. De hond had de muilkorf om op dat moment. En ja zelfs mijn dochter vond het beter om een dermate gevaarlijk gekke hond maar in te laten slapen en durft sindsdien niet meer met de eigen sleutel ons huis te betreden....maar...inmiddels komt ze wel weer gewoon met deze hond spelen want hij is echt in een paar maanden een super lief dier geworden dat echt zijn best aan het doen is om lief te zijn. We zijn er nog niet maar de hond wordt minder wild en laat zich ook buiten steeds meer corrigeren en doet niet meer zo heel raar. En dank zei die hele situatie en toestand heb ik me, heel onlogisch, op een bepaald moment een Labrador aangeschaft. Waarom weet ik ook niet helemaal. Enerzijds had ik een vaag idee dat honden ook elkaar corrigeren en van elkaar leren. De ene hond de andere kan afhouden agressief te worden of lichamelijk letsel toe te brengen aan mensen/baasjes en ik stond ook op het punt om dan maar op te geven op mijn Hollandse Herder x Dobermann(?). En eigenlijk helemaal op intuitie en gevoel hebben de jonge Chocolade Lab gehaald via Marktplaats...gratis...en perfecte mooie hond! En wat heb ik me verbaasd over de Labrador!!!
De Labrador bleek een heel dappere held te zijn. die vanaf dag 1 zijn baasjes heeft beschermd als de Herder zijn tik kreeg. Nog nog zo'n Pitbull gezien. Normaal is hij de ongeschikte, hij is sneller en leniger dan de Herder en heeft veel meer conditie maar als hij boos wordt....werkelijk waar, ik heb nog nooit een zo boze hond gezien :shock: Werkelijk van alle foto's op internet en alle filmpjes heb ik nog nooit een zo'n kwade kop gezien als die van mijn Labrador :shock: toen.

Die herder kon enkel nog maar brutaal en laf blaffen van een afstand tegen mij. DSaar stond ik dan in de wei, afgelegen en alleen en een enorm boze Labrador die een doorgedraaide agressieve Herder van me af hield. En die Labrador had ik net een week. Die Labrador is eigenlijk een heel vrolijke en blijde hond. Het huppeld en speelt en er zit geen greintje agressie in en het is alsof hij hier al jaren is. Hij gaat de herder uitdagen om te spelen en corrigeert hem af en toe, Elke dag doen ze wel hun bijtspelletjes maar ik heb de Labrador nooit meer zo boos gezien als toen. Dus ik denk dat de Labrador heel veel therapeutisch werk heeft gedaan hier.
De Herder disciplineert als dat nodig is. Maar ik heb mijn vooroordeel over Labradors helemaal moeten herzien. De Labrador is een heel stoere, leuke, vrolijke, speelse hond, en weet echt wel een baasje te zijn als het moet. En ja de Hollandse Herder ziet dat ik de Labrador gewoon aan kan en dat we het leuk hebben en ook dat helpt een andere band op te bouwen met die Hollandse herder.
Dus inderdaad dit alles puur uit liefde voor de Hollandse herder met mogelijk Dobermann genen.
En inderdaad dank je wel dat je goed inschat wat ons motiveerde. Ik zeg niet dat ik alle wijsheid in huis heb maar ben wel een beetje doodziek geworden van de vele beterweters, om me heen en op internet.

De een wil mijn hond vastbinden en aframmelen met een knuppel, de andere wil hem laten inslapen, die wil alles uit handen geven aan de grootste prutser die zich GT noemt, dan zijn er mensen die enkel geloven in de magische werking van snoepjes en klikkers en dan zijn er mensen die me dierenbeul noemen omdat ik de hond electroshock als hij volledig door het lint gaat en om zich heen gaat bijten. Mensen die nooit geloven dat mijn hond dit doet want hij is zo lief. Maja het heeft best wel wat geld gekost en voor pijn moeite, ergernis, schaamte en energie. Maar inmiddels heb ik wel resultaten bereikt en liggen de baasje hier toch soms op de bank te slapen en de honden aan onze voeten, regelmatig even de natte sponzen in ons gezicht te drukken om te controleren of alles nog in orde is. Piepen ze als we ze niet meenemen en staan ze elke keer als twee malloten te kwispelen en te springen als we weer thuis komen na een half uur weg te zijn geweest. :lol:
En ja de honden die we eerder hadden mochten dat niet :evil: maar nu zijn we gewoon blij dat de honden happy zijn, en niet agressief.De rest is een zorg voor later :wink:

https://www.dropbox.com/s/g4tdkzutmv6pt ... .21.31.jpg
https://www.dropbox.com/s/ojvxarz2iwsvx ... .19.57.jpg

En natuurlijk nog een Leuke Labrador Foto...
https://www.dropbox.com/s/5nqfvhstmgoki ... 0Bowie.jpg :applaus:
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

:oops: Het is wel een heel boekje geworden zie ik nu. 8)
Sorry dat de haters :mad: van lappen tekst nu moeten scrollen :wink:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Nou Bobske, misschien kun je door dit topic de motivatie vinden om hem toch maar weer terug in de bench te doen. Ik snap werkelijk waar niet dat mensen zo lacherig met dit onderwerp om kunnen gaan :mad:

Hier de link van het topic: viewtopic.php?t=80143&postorder=asc" onclick="window.open(this.href);return false;
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

:shock: Ja Roos je hebt wel gelijk als je het zo bekijkt, dan is het niet om te lachen.
Want die knakworst van ons die vreet ook alles op. plastikje van de leverworst inclusief aluminium clip. Hap schrok en weg. Is er ook weer uitgekomen aan de andere kant (ik hoop compleet) Ik moest daar ook om lachen maar was ook wel boos maar als ik lees wat er zoal kan gebeuren.. :oops:
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Als je hond van alles kapot maakt en ook in de bench zijn kleedjes gaat opvreten dan is de hond erg instabiel/onzeker. Een stabiele hond vreet zijn eigen bench niet kapot. Dus werken met je hond om dat probleem op te lossen zou sowieso niet verkeerd zijn.

Ook een tip voor de zielige kale bench. Wij hebben ook een dergelijk probleem gehad, Dewi maakte ook alles kapot. We hebben een houten plaat op bench grote gemaakt. Daar een stuk stevig novilon (ander vinyl kan ook) op geplakt en daarom heen randen van aluminium bevestigd. Ze liggen dan tenminste niet op een koude metalen plaat.

Dewi was al 3 jaar toen ze pas uit de bench kon omdat ze elke keer bij het proberen weer iets kapot maakte. Ik heb toen ten einde raad een pak kranten bij haar neergelegd en even met een krant gespeeld. Ze kreeg als het ware toestemming om daar aan te zitten. Bij thuiskomst beloonde ik haar dat ze braaf was want ze had alleen aan de kranten gezeten. Werkelijk binnen 4 weken bleef ze van de kranten af en ze heeft nooit meer iets vernield. Ik weet natuurlijk niet of dit ook voor andere honden werkt maar voor Dewi in elk geval wel!
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
Ton
Snuffelneus
Snuffelneus

Roos schreef: Ik snap werkelijk waar niet dat mensen zo lacherig met dit onderwerp om kunnen gaan :mad:

Hier de link van het topic: viewtopic.php?t=80143&postorder=asc" onclick="window.open(this.href);return false;
Je hebt gelijk maar ik moest vandaag toch echt wel weer lachen omdat hij een plastic Crock schoen van mijn vrouw had gepakt en daar met zijn neus in lag te slapen, toen vrouwtje naar de vriendin was vandaag. Hij mist haar kennelijk dan :verliefd1:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ton schreef:
Roos schreef: Ik snap werkelijk waar niet dat mensen zo lacherig met dit onderwerp om kunnen gaan :mad:

Je hebt gelijk maar ik moest vandaag toch echt wel weer lachen omdat hij een plastic Crock schoen van mijn vrouw had gepakt en daar met zijn neus in lag te slapen, toen vrouwtje naar de vriendin was vandaag. Hij mist haar kennelijk dan :verliefd1:
Zolang hij er geen stukjes afkauwt is er ook niets aan de hand toch? Ik kan hier ook bijna dagelijks op zoek naar mijn pantoffels, Sam heeft er een handje van om daarmee rond te gaan sjouwen als ik weg ben. Maar hij laat ze wel heel en dan is het idd grappig :wink:
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

marron schreef::D :D :D :D knibbel knabbel knuistje wie knabbeld er aan mijn huisje ? :D :D :D
Whahahahaha ! Enzo is hier ooit aan een hoek spachtelputz begonnen.....
Dan ziet je hal er ineens een stuk afgeleefder uit...
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Plaats reactie