Extreem haren

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
dinodap
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door dinodap »

Hier zijn we er gelukkig net vanaf. Maar bij Joep kun je precies zien welke haren los zitten, want die zijn dan lichter en die plekken borstelden we dan elke dag even zodat we hem er bij geholpen hebben om door de rui heen te komen. Dit jaar heb ik het idee dat het dan ook korter duurder dan voorgaande jaren.
Pixie
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Pixie »

Els schreef:Dan kan je beter een goede visolie voeren. Lijnzaad is niet goed voor honden, ze kunnen er niks mee behalve een allergie voor ontwikkelen.

Een paard is een planten eter en kan lijnzaad dus makkelijk opnemen, een hond is een vleeseter en heeft er niks aan. Uiteindelijk gaat het om de omega 3, dus kan je dan voor een hond beter visolie geven. Goede visolies zijn van Royal Green en Doils.
Dankje voor de tip, klinkt logisch!
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Hier ook volop in het haar! En bij Fall is het echt al weken aan de gang..en hij heeft nog steeds haar :D ..je vraagt je af hoe het kan??? Summer is net begonnen en er is een zwarte begonnen..maar ik weet nog zeker of het Ice of Storm is..die doen nl niet zo heftig mee als de geeltjes :?
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Aha, zo te horen is Max dus eigenlijke de vreemde eend in de bijt :D Het stelt mij wel gerust dat veel forumleden dit herkennen; ik begon mij al ongerust te maken over Bob, zoveel haren en al zoveel weken. Blijkbaar moet ik nog maar even geduld hebben :)
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Marga/Noa
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Marga/Noa »

Hoi, ik lees dat je de hond een goede visolie kunt geven tegen het verharen, misschien een rare vraag, maar geef ik dat dan over de brokken of op een andere manier? En koop ik dat gewoon in de dierenwinkel???
Noa 09-09-2012
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Je kan de vis olie gewoon over het voer heen doen.
Het is bij de dierenwinkel en ook online te koop, onze DA verkoopt het ook.
Je moet wel echt een goede hebben, anders is het zinloos om te geven.

Maar of dit nou echt tegen verharen helpt vraag ik me af. Want die haren moeten er toch uit, dat is gewoon een heel proces wat gebeuren moet.
Ik gaf het mijn hond wel eens, als ze wat doffer in de vacht was en terug moest komen.
Maar die haren moeten er gewoon uit.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Zowel Doils als Royal Green worden niet in de dierenwinkel verkocht. Doils gaat meestal via een dierenarts, of laat er anders google even op los. R.G. verkopen ze oa bij de tuinen en bij de vitamine store.

Het lijkt me dat dat over brokken geen daverend succes word, maar dat zal je moeten uitproberen. Anders eens in de week een lekker vet visje (erbij) geven, haring (goed afspoelen!!) of een stukje zalm. Heb je ook geen olie nodig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Els schreef:Zowel Doils als Royal Green worden niet in de dierenwinkel verkocht. Doils gaat meestal via een dierenarts, of laat er anders google even op los. R.G. verkopen ze oa bij de tuinen en bij de vitamine store.

Het lijkt me dat dat over brokken geen daverend succes word, maar dat zal je moeten uitproberen. Anders eens in de week een lekker vet visje (erbij) geven, haring (goed afspoelen!!) of een stukje zalm. Heb je ook geen olie nodig.
waarom zou dat geen succes worden over broken denk je?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Het lijkt mij dat dat een vieze, zompige bende word, maar ik geef al heel lang geen brokken meer. Daarnaast heeft vis toch een eigen luchtje, vlees maskeert een hoop maar brok niet.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Els schreef:Het lijkt mij dat dat een vieze, zompige bende word, maar ik geef al heel lang geen brokken meer. Daarnaast heeft vis toch een eigen luchtje, vlees maskeert een hoop maar brok niet.
ik doe weleens een scheutje bij pom over haar brokken.. vreet ze gewoon op hoor, het is ook op voordat het zompig kan worden hahahaha. Als het blijft staan zal het idd wel wat zompig worden misschien..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Geen schijn van kans idd dat het zompig word, het is zo op.
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hier ook regelmatig een scheut (olijf)olie over de brokken. Ze vinden hun eten juist extra lekker dan, heb ik het idee. Ze blijven de bodem maar aflikken, al is ie nog zo blinkend schoon. Ik doe trouwens ook regelmatig per hond een half blikje sardientjes (met olie) over de brokken. Vinden ze ook errug lekker :)

Hanneke
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Tarzan verhaart. :shock:
Ik dacht dat ik gisteren de vloer gezogen had... maar de bekleding van een halve hond ligt hier op de vloer...
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
Tarzan
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Tarzan »

Ik heb de hond gisteravond trouwens ook gedaan met de stofzuiger.
Dat helpt ook al niet.
Ik snap niet dat hij op een gegeven moment niet helemaal kaal wordt! :confused:
Honden lachen met hun staart.

:zwartpootje: Tarzan (29-02-2012)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

roelien schreef:
Maar of dit nou echt tegen verharen helpt vraag ik me af. Want die haren moeten er toch uit, dat is gewoon een heel proces wat gebeuren moet.
Ik gaf het mijn hond wel eens, als ze wat doffer in de vacht was en terug moest komen.
Maar die haren moeten er gewoon uit.
Is inderdaad ook niet tegen het verharen, want wat je zegt.......de haren moeten eruit. Maar olie zorgt voor een goede doorbloeding en hierdoor zouden ze sneller door de verharing heen moeten komen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Plaats reactie