Oké ik durfde het zelf niet omdat ik het boek van Eliasen had gelezen, maar later kwam ik ook adviezen tegen om ineens over te gaan omdat het niet goed is als je detox afwisselt met weer brokken. In het boek wat ik heb staat dat het maagzuur en de spier zich moeten aanpassen aan veranderde samenstelling (brokken is vooral graan en wordt door andere enzymen verteerd dan vlees). Zo zie je maar, omdat het vrij nieuw is allemaal is er nog geen algemeen geaccepteerde theorie.
Ik geef weleens yoghurt, gemiddeld om de twee weken 100 - 150 ml. Ze vinden dat zure hier heel erg lekker en in geval van diarree helpen de bacteriën/culturen in zuivel om het weer op gang te brengen. Tenminste naar mijn weten is dat goed voor mensen als je ziek bent geweest. Ik lees op de rauwe voeding fora ook vaak over kefir plantjes die je moet kweken oid, maar dat wordt mij te gek hoor
Ik heb geen verstand van KVV maar je moet uitkijken met vet. Al lees ik hier wel vaker over Lotgering op het forum. Vette vis combineer ik om die reden, tenzij het om zalmkop gaat (dat is niet alleen vlees). Kismo had hier eens een heel pakje roomboter te pakken

en de volgende ochtend was het crème kleurige kussen in zijn bench helemaal ondergesproeit. Niet geblaft, echt ontzettend sneu..
Misschien wat Els adviseert proberen, dan kun je problemen vanwege het vet in ieder geval uitsluiten.
@ Els
Wat vind je van Tinlo dan? Dat zag ik laatst bij de Welkoop en ik dacht dat is misschien ooit handig met logeren.