Hij blaft niet...
-
esmoezie
- Speurneus

Keo heb ik na een half jaar pas voor het eerst horen blaffen. Dit tegen beren in een dierentuin die hij toch wel eng vind. Daarna weer een hele tijd niet. 'S nachts bij onraad sloeg hij toen een paar keer, terecht, aan. Tegenwoordig blaft ie vaak wel als er iemand aan de deur komt, een enkele blaf. En soms nog ooit als hij buiten iets ziet wat hij niet kan plaatsen, bv een standbeeld 
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
Susan78
- Grote hondenneus

-
Elly H
- Speurneus

- Contacteer:
-
Koor
- Hele grote hondenneus

-
corretje
- Hele grote hondenneus

Diezel blaft wel zo af en toe. Zeker als mijn vriend 's avonds laat thuis zou komen. En als de overbuuf opeens voor het raam staat. Dan schrikt ie
.
Maar ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het eigenlijk niet echt natuurlijk is dat een hond blaft. Zo communiceren ze ook niet met elkaar. Dat doen ze met hun lichaamstaal. Waarom het niet natuurlijk is weet ik niet meer helaas.
Maar ik heb wel eens gehoord/gelezen dat het eigenlijk niet echt natuurlijk is dat een hond blaft. Zo communiceren ze ook niet met elkaar. Dat doen ze met hun lichaamstaal. Waarom het niet natuurlijk is weet ik niet meer helaas.
-
Lana
- Kleine hondenneus

-
Bommel Achter 't Dijkje
- Speurneus

-
Muiske
- Grote hondenneus

-
Franca
- Snuffelneus

Hier nog zo'n stille Willie, maar áls ie blaft lijkt het wel een Deense dog ofzo, wat een geluid!
Flip laat zich wel op andere manieren horen, hij stoot vaak klanken uit om te laten blijken als hij het ergens niet mee eens is; als ie te veel commando's uit moet voeren voor hij wat lekkers krijgt, of als hij op zijn plaats moet terwijl hij niet wil maakt hij altijd een heel raar 'muurwww' geluid
Ook als hij druk bezig is met een piepend speeltje maakt hij dat geluid wel eens, echt hilarisch!
En inderdaad in zijn droom blaft hij ook, maar dat is meer een letterlijke 'woef' en dan heel hoog. Heerlijk beest
Flip laat zich wel op andere manieren horen, hij stoot vaak klanken uit om te laten blijken als hij het ergens niet mee eens is; als ie te veel commando's uit moet voeren voor hij wat lekkers krijgt, of als hij op zijn plaats moet terwijl hij niet wil maakt hij altijd een heel raar 'muurwww' geluid
En inderdaad in zijn droom blaft hij ook, maar dat is meer een letterlijke 'woef' en dan heel hoog. Heerlijk beest
- roostrixliz
- Snuffelneus

Onze Roos blaft ook bijna nooit. Alleen als ze in de tuin is en naar binnen wil, dan blaft ze 1x en wacht totdat wij de deur open maken. Als ze met de bal of stok speelt dan maakt ze ook allerlei keelgeluiden van ongeduld totdat de bal weer gegooid wordt 
groetjes Roos (Labrador), Trixie (Mopshond), Lizzy (Mopshond), Loewie (Mopshond), Bobbie (Cavalier King Charles)
-
roef
- Speurneus

Roef alleen als hij naar binnen wil als hij in de tuin is.
Hidde is veel waakser,die blaft een paar keer in de maand
naar een buurman die laat thuis komt,of naar jeugd die laat langs het huis komt.
ook binnen laat hij zich horen als er een vreemde aan de deur staat.
als ik heel eerlijk ben vind ik het wel prima.ik verbied het niet zeker binnen niet.
hij heeft een hele zware bas en dat dwingt bij sommigen wel respect af,en ik voel me er wel veilig bij
Hidde is veel waakser,die blaft een paar keer in de maand
naar een buurman die laat thuis komt,of naar jeugd die laat langs het huis komt.
ook binnen laat hij zich horen als er een vreemde aan de deur staat.
als ik heel eerlijk ben vind ik het wel prima.ik verbied het niet zeker binnen niet.
hij heeft een hele zware bas en dat dwingt bij sommigen wel respect af,en ik voel me er wel veilig bij
-
Binno
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:

Wood Fen Moos °23-03-2013