Waarom "vreten" ze?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
ria

Ongelezen bericht door ria »

max pakt nog geen stukje brood van de grond buiten , ook niet als m'n kleinzoontje iets van z'n eten op de grond gooit , heeft ie eigenlijk nog nooit gedaan
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Zyva is ook een echte poepvreter en ondanks dat het echt een vreselijk makkelijk te trainen hondje is, krijg ik dat er niet uit. Bij alles hoef ik het maar 1 of 2 keer te zeggen als iets niet mag, maar dat poepvreten!!!! Van de week liepen we langs een sloot en ineens zie ik aan haar gedrag dat er iets is. Staat ze bij een overheerlijke boterham kwijlend naar mij te kijken en dan hoef ik maar nee te zeggen en ze loopt weer door. Ze weet echt dondersgoed dat ze geen poep mag vreten van mij maar ze blijft het helaas doen. Gelukkig schrokt ze het niet heel vlug naar binnen, eerst ruikt ze er aan en meestal heb ik het dan al wel in de gaten en dan is een nee of uhuh genoeg om haar door te laten lopen. Als ik te laat ben en ze heeft al een hap in haar mond laat ze het gelukkig ook nog wel los. Het ergste is het als er andere honden in de buurt zijn, dan is ze veel moeilijker te corrigeren en zoekt ze echt naar poep ipv lekker te spelen met die hondjes! Ik vind het een drama dat poepvreten en is echt het enige nadeel wat Zyva heeft!
Sas14
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Sas14 »

Meda pakte als pup alles op van de grond, hoe vaak ik niet met mijn vingers in zijn bekkie zat....
Hij at ook paardenpoep en soms mensenpoep uit de bosjes :-(
Dit doet hij nu gelukkig niet meer :-)

Als er nu bijvoorbeeld brood o.i.d. op straat of in de bosjes ligt dan schrokt hij dit wel naar binnen. Andere niet eetbare dingen laat hij liggen. Als hij aan de lijn loopt dan corrigeer ik hem, loopt hij los dan valt er niks te beginnen en negeer ik het. Als ik het probeer af te pakken dan ziet hij dit als een spel die hij toch wint.

Toen Meda klein was vond hij vooral takjes en stokken interessant, dit heeft hij nu nauwelijks meer...
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Muiske »

Bob is er ook zo een.. Heb er hard op getraind en dingen die niet eetbaar zijn die laat hij ondertussen links liggen. maar owee als er iets eetbaars lig en ik ben niet snel genoeg, dan schrokt hij het direct op. Hij weet ook dondersgoed dat het niet mag, dat zie ik al aan de manier waarop hij zijn buit naar binnen werkt.
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Oh Lucie wat bof jij. Wees blij dat hij niet alles vreet. Super hondje.
Chester houdt vooral van drollen buiten. Niet allemaal, ze moeten er lekker vies uitzien, dan zijn ze het lekkerst. LIgt er een broodje of zo, hup gaat naar binnen. Als ik het op tijd zie dan kan ik hem nog corrigeren maar meneertje is niet dom. Dan pakt die het gewoon op de terugweg. Gelukkig laat hij vis wat aan de kant weleens ligt gewoon liggen.

Laatst waren we aan de wandel met een paar honden en ineens waren ze met zn allen ergens aan bezig. Duidelijk iets aan het eten wat niet de bedoeling was. Chester was aan het kauwen en had er duidelijk moeite mee - gelukkig wel want ik kon erbij en het uit zijn bek halen. Gatver :kots: :kots: :kots: :kots: toen ik het uit zijn bek wilde halen zag ik pas hoe lang het was. Het leek op een vissenhuid van zo 15 cm lang. Ik moest er bijna zelf van overgeven. Sta je dan met zo een lang vies ding in je handen en 4 honden die het graag willen hebben.
Ik heb het maar weggegooid.
Dus Lucie wees blij, dat soort dingen zullen jou waarschijnlijk nooit gebeuren.
Afbeelding

bedankt Sharon !
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

hier is de oudste zosja een vieze vreter ze heeft maandag in het Geestmerambacht weer iets gegeten en is nu behoorlijk van de rel aal dagen aan het braken en vanmorgen spuitpoep en nu???? niet willen eten dus die houden we ff strak in de gaten en als ze dan los loopt en vreet komt ze op je af met zo'n biksmile van zo dat was weer lekker baas en lekker zwemmen en vreten :kots:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Ik had ook een echte vreter in het begin, maar met ander voer is dat grotendeels overgegaan. Bij hoge uitzondering vindt hij wel eens een hondendrol die te lekker is om te laten liggen.
Andere zaken zoals boterhammen of bakken met gesmolten roomijs :confused: betekent aanlijnen en aandacht belonen.

Konijnenkeutels en gras valt mee. Ik vind het niet erg dat hij dat af en toe eet. Dus al met al heb ik mazzel dat ik het niet af heb moeten leren met poep want dat lijkt me heel lastig hier in het bos..
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jazz »

Jazz is ook niet vies van een keuteltje.

Vanmorgen, het was nog pikkedonker, had hij weer iets zien liggen en nog voor ik hem kon corrigeren gaf en me daar een ruk aan en de lijn en was het hap.
Jammer dat ik geen foto van zijn koppetje kon nemen. de teleurstelling dat hij een dennenappel had gevangen was zoooo groot. :tranenlach:
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Helaas hier ook twee veelvraten. Max hadden wij het zo goed als mogelijk afgeleerd, vrat alleen als wij iets niet zagen liggen. Voor de rest luisterde hij goed naar de commando's. Nu hij gecastreerd is, is hij zijn training helemaal ''vergeten'' . Met Bob zijn wij nog volop bezig....we houden hoop zullen wij maar zeggen :D
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
JongM
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door JongM »

Hier nog zo'n alles VRETER! Pfffffffff. Vanaf dat hij hier is..........HONGER!!! En helaas hebben we hier veel ganzen, de poep is echt zalig, schapen, van die makkelijke keutels, eenden, bij gebrek aan ook prima, katten, kan zo lekker smeuïg zijn! En ook ik heb stinkend m'n best gedaan, maar om het gedrag te voorkomen had ik hem altijd moeten dragen ben ik bang! Dus ben benieuwd hoe sommigen dat toch lukt. (Misschien is jaloers een gepaster woord)

Zo zie je, ook onder de lapjes een verschil! Geen 1 hetzelfde.

Pas nog leuke ronde gelopen, stuk waar hij los kan. Net voordat ik hem weer aan wil lijnen, omdat we dan de straat weer op gaan, zie ik hem.......WAT?! Denzell wat sta je daar te schrokken? FOEI! Ik ren, hij neemt nog snel een paar hapjes. :evil:
Op los reageert hij altijd, behalve bij het eten van poep. Ik pak zijn bekkie, tja wat denk je dan nog......schade beperking? En ik grijp zo.......in een bek verse kattenpoep. Zat helemaal aan z'n tanden geplakt, de viezerik! :cry:
Loesie
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Loesie »

Guus is gek op naaktslakken.....gewone slakken zijn ook erg lekker, want dan moet eerst het huisje even kapotgebeten worden.
Schapenkeutel zijn ook hier erg in trek
Plaats reactie