Vaccineren, zin of onzin

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Vaccineren, zin of onzin

Ongelezen bericht door Lien »

Interessant artikel

http://www.seriousdogs.nl/nl/magazine/6080/732638/.html" onclick="window.open(this.href);return false;

NB Als fokker ben je trouwens wettelijk verplicht om de pups en volwassen dieren te enten
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Heel duidelijk uitgelegd :klasse:
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
roelien

Re: Vaccineren, zin of onzin

Ongelezen bericht door roelien »

Lien schreef:
NB Als fokker ben je trouwens wettelijk verplicht om de pups en volwassen dieren te enten
Waarom?
Ook als je titert?
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

Zet je inderdaad aan het denken.

Ik keek net even in Yarra haar entboekje en zie dat ze niet elk jaar de volledige enting krijgt. Een paar jaar achter elkaar alleen lepto en vorig jaar weer de DHP erbij. Ze is nu 7 jaar en moet in november weer maar ik denk dat ik alleen de lepto laat geven.
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Goed stuk. Ik heb de lezing Tannetje op You Tube gezien. Ik ent al jaren op maat via titer bepaling. Eigenlijk heeft Lola al heel lang geen enting meer gehad m.u.v. Rabiës en sinds vorig jaar ook geen weil meer.

Ik hoop dat meer hondeneigenaren tot de conclusie komen dat enten niet zo onschuldig is als veel DA's doen voorkomen.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Wij laten de honden ook titeren en ent ze alleen indien nodig.

Wel vraag ik me af waarom dat voor fokkers anders zou zijn :confused:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Omdat het wettelijk is vastgelegd dat fokdieren en andere aanwezige honden jaarlijks en pups geënt moeten worden en ze moeten dus over een geldig vaccinatiebewijs beschikken. (HKB)

Ook de Raad van Beheer doet tegenwoordig lokatiecontroles en daarbij moeten alle entbewijzen overlegd worden.

Je bent dus in overtreding als je dat niet doet. :(
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel laat ik ook titeren en sindsdien zijn zijn epilepsie aanvallen minder...toeval of niet. Ik denk het niet :)
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Lien schreef:Omdat het wettelijk is vastgelegd dat fokdieren en andere aanwezige honden jaarlijks en pups geënt moeten worden en ze moeten dus over een geldig vaccinatiebewijs beschikken. (HKB)

Ook de Raad van Beheer doet tegenwoordig lokatiecontroles en daarbij moeten alle entbewijzen overlegd worden.

Nooit geweten
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

Lien schreef:Omdat het wettelijk is vastgelegd dat fokdieren en andere aanwezige honden jaarlijks en pups geënt moeten worden en ze moeten dus over een geldig vaccinatiebewijs beschikken. (HKB)

Bij mijn laatste nest kreeg ik ook te maken met deze nieuwe locatiecontrole, dit doen ze steeksproefsgewijs.
Ik moest ook alle paspoorten met daarin de entingsbewijzen laten zien, de stambomen van alle honden en ze werden allemaal gecontroleerd met de chipreader.
Gelukkig was alles in orde maar onder het enten kom je als fokker dus gewoon niet uit.....
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Annette schreef:

Bij mijn laatste nest kreeg ik ook te maken met deze nieuwe locatiecontrole, dit doen ze steekproefsgewijs.
Ik moest ook alle paspoorten met daarin de entingsbewijzen laten zien, de stambomen van alle honden en ze werden allemaal gecontroleerd met de chipreader.
Gelukkig was alles in orde maar onder het enten kom je als fokker dus gewoon niet uit.....
En dat is best jammer.....

Dus nu ent ik om geen gedoe te krijgen met de instanties dat is toch eigenlijk te gek voor woorden. Gezondheid en gezond verstand zou voorop moeten staan.
groetjes, Lien

Plaats reactie