Marianne, ik durf het wel aan nu je ook gewoon heel rustig op mijn wat felle post heb gereageerd. Ik las het vanmorgen over en ik dacht slik.....
Als brok zoveel beter is waarom....gingen de nierwaardes van onze kat juist in 1 keer goed vooruit toen we hem gingen overzetten op vers vlees? Toeval....? Geloof ik niet in.
Bo had altijd last van maag- en darmklachten, vanaf pup af aan. Bo kreeg als pup brok. Bo had al snel last van groeipijnen, volgens mij al op de leeftijd van Indra maar dat weet ik niet meer 100% zeker. We stapten over op kVV, later NRV en barf en het probleem was over. Bo heeft nooit geen last meer gehad van zijn darmen.
Indra had laatst 1malig een keertje dunne ontlasting. Reden eten van een bananenschil en mevrouwtje slikte hem snel door toen ze aan mij moest laten zien wat ze had. Tja, dat ligt natuurlijk ook niet zo lekker op e maag

Nooit verder geen last gehad van dunne ontlasting.
Groeipijnen, tot op heden gelukkig niet

En ik hoop dat ons dat bespaard blijft

Eten laten staan? Wat is dat? het is allemaal veel té lekker.
Ook Pepper heeft nooit zonder aanwijsbare reden té dunne ontlasting, het enige waar ze sterk op reageert is op alleen pens door té dunne ontlasting te hebben.
Bo kon zelfs 1000 gram pens op 1 dag prima verdragen, Indra overigens ook
In mijn ogen het overduidelijke bewijs dat brok absoluut niet beter is voor ze.
Het voeren van rouw is overigens geen hype. De brokken zijn een hype, gemakzucht dient de mens. Vroeger, rond 1950 kregen honden gewoon pens....mensen kookten het welliswaar maar ze kregen pens. De slager gaf vleesbotten voor de hond mee als iemand een hond had. Mijn mans oma herkende veel van het voeren wat wij deden terug in hoe hun hond voerden vroeger. Pas later is de brok geintroduceerd. Staan op barfplaats in 1 van de topics ook nog wel foto's van.
voor de rest sluit ik mij bij Lien aan.
Noway dat een DA mij hier zover krijgt om graan in mijn hond te willen stoppen