Poep eten afleren?

Vragen over de opvoeding van je Labrador? Plaats ze hier.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

Fijn! succes er verder mee
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

3 honden, geen poepeters. Als pup ze bewust over paardenpoep laten lopen.
Op het moment dat ze een hapje wilden eten met een donkere stem :"NEE" geroepen. Ze uit de paardenpoep getrokken, een koekje gegeven en de hemel in geprezen. Dat heel lang gedaan, telkens weer geprobeerd ze expres de fout in de laten gaan. Later aan de lange lijn, maar ze zijn niet gek natuurlijk. Ze probeerden het weer, weer NEE geroepen , aan de lange lijn binnengehaald ( heel snel) koekje toen ze bij mij waren , belonen met stem en klopje op de schouder. Daarna los. Degene die dan nog de fout in ging kreeg een bos sleutels tegen het achterwerk aan geslingerd. En toen hadden ze door dat ik ook op afstand boos kon worden. Het moment dat ze naar mij toe gingen, door de schrik van de sleutels, weer de hemel ingeprezen en koekje gegeven. Een van mijn honden zocht later de poep op, ging erbij staan. Op het moment dat hij zag, dat ik keek, rende hij naar mij toe om het koekje op te halen omdat hij niet van de poep had gegeten.
Nu alle drie geen poepeters, al moet ik vermelden dat ik bij Toos, nu ze oud is wel op moet letten, want blijkbaar is ze enige lessen van vroeger verleerd.
Maar als ik zie dat ze interesse toont in ( wat voor een poep dan ook) en ik roep Toosje,NEE. Dan komt ze ook meteen heel braaf en doet ze het niet.
Ik moet er wel bij vermelden dat het afleren enige maanden in beslag nam, steeds consequent gebleven , maar daarna heb ik nooit meer op hoeven te letten. Dus naar mijn mening kun je het ze wel afleren, want ik heb er 3 en kan mij niet voorstellen dat het toeval is dat ze er vanaf blijven :)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Nino&Toosje schreef:3 honden, geen poepeters. Als pup ze bewust over paardenpoep laten lopen.
Op het moment dat ze een hapje wilden eten met een donkere stem :"NEE" geroepen. Ze uit de paardenpoep getrokken, een koekje gegeven en de hemel in geprezen. Dat heel lang gedaan, telkens weer geprobeerd ze expres de fout in de laten gaan. Later aan de lange lijn, maar ze zijn niet gek natuurlijk. Ze probeerden het weer, weer NEE geroepen , aan de lange lijn binnengehaald ( heel snel) koekje toen ze bij mij waren , belonen met stem en klopje op de schouder. Daarna los. Degene die dan nog de fout in ging kreeg een bos sleutels tegen het achterwerk aan geslingerd. En toen hadden ze door dat ik ook op afstand boos kon worden. Het moment dat ze naar mij toe gingen, door de schrik van de sleutels, weer de hemel ingeprezen en koekje gegeven. Een van mijn honden zocht later de poep op, ging erbij staan. Op het moment dat hij zag, dat ik keek, rende hij naar mij toe om het koekje op te halen omdat hij niet van de poep had gegeten.
Nu alle drie geen poepeters, al moet ik vermelden dat ik bij Toos, nu ze oud is wel op moet letten, want blijkbaar is ze enige lessen van vroeger verleerd.
Maar als ik zie dat ze interesse toont in ( wat voor een poep dan ook) en ik roep Toosje,NEE. Dan komt ze ook meteen heel braaf en doet ze het niet.
Ik moet er wel bij vermelden dat het afleren enige maanden in beslag nam, steeds consequent gebleven , maar daarna heb ik nooit meer op hoeven te letten. Dus naar mijn mening kun je het ze wel afleren, want ik heb er 3 en kan mij niet voorstellen dat het toeval is dat ze er vanaf blijven :)
Helemaal mee eens, maar dat vinden veel eigenaren (ik zeg dus niet iedereen!!) te veel werk dus accepteren ze het toch
:wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labradorsisi »

Als kleine pup deed de mijne het heel erg, nu een half jaar later doet ze het eigenlijk nooit, wel altijd heel erg gestraft. Ze doet het nu wel als ze lang niet heeft gegeten en ze heeft honger. Nu heb ik het uitlaten daarop ook aangepast, dus ik geef eerst eten en dan 1,5 uur later de lange wandeling, want voor het eten, dan gaat ze alles eten wat los en vast zit, stokjes, poep, gras etc. gewoon echt opzoek, maar na het eten dan doet ze niks, gewoon lopen en snuffelen enzo..
Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

:kots: Ik heb 3 poepeters. :( En ze zijn zo verdomd snel... Vaak ben ik te laat om hen te berispen.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

labradorsisi schreef:Als kleine pup deed de mijne het heel erg, nu een half jaar later doet ze het eigenlijk nooit, wel altijd heel erg gestraft. Ze doet het nu wel als ze lang niet heeft gegeten en ze heeft honger. Nu heb ik het uitlaten daarop ook aangepast, dus ik geef eerst eten en dan 1,5 uur later de lange wandeling, want voor het eten, dan gaat ze alles eten wat los en vast zit, stokjes, poep, gras etc. gewoon echt opzoek, maar na het eten dan doet ze niks, gewoon lopen en snuffelen enzo..
Wat noem je
"erg" straffen.Ik zei altijd alleen maar "NEE" en beloonde ze juist als ze dan weer bij mij waren. Of ik daaraan nou een beetje meehielp door de riem binnen te halen is een ander verhaal. Maar vooral het belonen maakte dat ze liever een koekje bij mij gingen halen , dan poep eten. Alleen de hardleerse kreeg een sleutel tegen zijn achterste aan, maar vaak was dat niet eens nodig.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Bij mij is het gestopt met Barf, maar ik moet er ook bij zeggen dat ik ben gaan fietsen door het bos omdat ik het los wandelen met hem zat was. Hij draafde liever met mij mee dan uitgebreid te gaan snuffelen en poep eten. Daardoor heeft hij een paar weken geen kans gehad. Met wandelen hou ik hem bezig met apporteren. Niks kan op tegen een bal of dummie bij hem. Konijnenkeutels vindt ik niet erg, dat doet hij heel af en toe.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
x-YaraYoup-x
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door x-YaraYoup-x »

Yara is ook altijd een poepeter geweest, maar dat is nu gelukkig veeel minder :) En Youp heb ik nog nooit poep zien eten eigenlijk, hopelijk blijft dat zo :D
Groetjes,
Laura, Youp & Yara

Afbeelding

Bedankt Monika voor de banner & avatar !

:bruinkopje: Yara ♀ 15-10-2007
:blondkopje: Youp ♂ (Riverflow To Be A Star) 21-08-2013
labradorsisi
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labradorsisi »

Nou als ik heel hard roep 'ben je helemaal gek geworden' dan komt ze altijd schuldig kijkend terug.
Maar als ik haar zag poep eten moest ze t altijd uitspugen, ik kneep dan in de wangen en dan spuugde ze t uit. Met een foei erbij. Tegenwoordig is nee of los voldoende. En als ik te laat was dan zei ik niks, want t had dan al geen zin meer.
Nino&Toosje schreef:
labradorsisi schreef:Als kleine pup deed de mijne het heel erg, nu een half jaar later doet ze het eigenlijk nooit, wel altijd heel erg gestraft. Ze doet het nu wel als ze lang niet heeft gegeten en ze heeft honger. Nu heb ik het uitlaten daarop ook aangepast, dus ik geef eerst eten en dan 1,5 uur later de lange wandeling, want voor het eten, dan gaat ze alles eten wat los en vast zit, stokjes, poep, gras etc. gewoon echt opzoek, maar na het eten dan doet ze niks, gewoon lopen en snuffelen enzo..
Wat noem je
"erg" straffen.Ik zei altijd alleen maar "NEE" en beloonde ze juist als ze dan weer bij mij waren. Of ik daaraan nou een beetje meehielp door de riem binnen te halen is een ander verhaal. Maar vooral het belonen maakte dat ze liever een koekje bij mij gingen halen , dan poep eten. Alleen de hardleerse kreeg een sleutel tegen zijn achterste aan, maar vaak was dat niet eens nodig.
Plaats reactie