Beterschap!
Telkens een plasje doen
- Milou
- Grote hondenneus

-
Lientje01
- Kleine hondenneus

Re: Telkens een plasje doen
Bijke kon het pas met 1 jaar oud echt een paar uren ophouden, nu volstaat ze met 4x uitlaten. Wat ze echter nog steeds heeft is dat ze een uur na thuiskomst van bos of strand (en veel zwemmen dus) een grote plas moet doen. Die kan ze overigens nu wel ophouden maar toen ze zo oud was als Nova nog niet, daar moest ik dan echt rekening mee houden. Ik denk gewoon elke 3 uur uitlaten en via de voordeur naar buiten. Plassen op commando is overigens erg makkelijk en ook makkelijk aan te leren.
- Milou
- Grote hondenneus

Goed bezig Josje123!!!
De aanhouder wint! 

-
Marjannevs
- Snuffelneus

En is het al vaker gelukt om Nova op het veldje te laten plassen en dergelijke?
-
Josje123
- Kleine hondenneus

Update 2Marjannevs schreef: En is het al vaker gelukt om Nova op het veldje te laten plassen en dergelijke?
Nova blijft een ontzettend druk teefje, en ik blijf volhouden dat ze via de voordeur naar buiten moet om een plasje te doen.
Vanaf dag 1 dat we haar in huis kregen geroepen bij elk plasje "ga maar plasje doen" maarja, ze is soms gewoon eigenwijs en denkt dan volgens mij '"ik bepaal zelf wel waar en wanneer ik plas"
Maar het gaat vaak goed hoor. Alleen door drukte denk ik dat ze gewoon het even overslaat en er thuis weer achter komt "Oja, ik moest nog iets doen!"
Het is nog niet helemaal over, want als ze buiten iets gedaan heeft komt het toch nog we voor dat 10 minuten later ze toch even een plasje doet tijdens het spelen in de achtertuin.
Maar de volhouder wint!