sinds vandaag lid van jullie forum ,
en zoals elke newby zit ik vol met vragen , hoop dat jullie er een antwoord op kunnen geven.
allereerst onze bevindingen van de afgelopen dagen.
dinsdagavond , de grote dag : we hebben Luna opgehaald een leuke spontane chocolade bruine Labrador.
Woensdag , alles nog onwennig zowel voor luna als voor zijn frisbakken baasjes.
De nacht is ze heel goed door gekomen , we hadden de kamerdeur open staan zodat we op bed haar konden horen als er wat was.
Toen we naar boven gingen heeft ze 3 x een korte huil geproduceerd en daarna niet meer.
We hebben de hele nacht lekker kunnen slapen en s.morgens een heel mooie en enthousiaste verwelkoming gekregen.

Ondertussen hebben we een beetje de regelmaat gevonden in slapen -poepen/piesen spelen -poepen/piesen eten-poepen/piesen. Ook wij zijn niet ontkomen aan de ongelukjes in huis. een aantal keren heeft ze in huis geplast , hadden het niet door dat ze wat moest doen. meestal wordt ze onrustig en draait rondjes . ,maar een aantal keren deed ze dit ritueel niet.
Vraag 1 : het valt me op dat ze heel erg graag in handen , schoenen etc bijt. hoe kunnen we haar dit afleren , ik ben geen mietje maar ze kan nu al goed doorbijten.
vraag 2 : ze hapt ook graag in bladeren en gras en soms eet ze ze op. kan dit kwaad ?
vraag 3 : we hebben al een aantal speeltjes voor haar maar haar favoriet is een takje van een cm of 20 met een diameter van pakweg 1 cm. kunnen we haar dit gewoon laten houden of is dit gevaarlijk i.v.m. afslpinteren en zo.
tevens beginnen we over 2 week met een puppie cursus.
hoop op een boel reacties.
groet Ronn