Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

miran&joost schreef:Hoe meer zielen, hoe meer vreugd Marieke!

Oh enne Sandra, ik denk dat Finn een echte vent aan het worden is. :D ruilen? :lol:
Enzo rijdt op een teefje hier in de buurt (een blondje)

Hij is bij teefjes uit een spel ook echt niet meer mee te krijgen.... :evil:
Bij reuen komt ie meestal wel...de rat :D

Zo, de kerstboom ligt buiten met zijn inmiddels treurwilg twijgjes :D
Nu kunnen we Enzo zijn benchdeur weer open laten staan als we weg moeten.
Kunnen we weer gaan uitbreiden hoop ik!
Eigenlijk wil ik zsm van die bench af :oops: maar ik heb hem nog best vaak nodig...
Vooral als er visite is met (kleine) kinderen of mensen die bang zijn van Enzo.
We zullen wel zien...

Het valt me trouwens op dat Enzo zich beter gedraagt qua puberen.
op het moment dan he :D
Hij is ook liever naar mij toe, ik kan weer gewoon met hem spelen zonder hij er een machtspel van maakt, en hij luistert best goed buiten!

Ik zal er maar van genieten denk ik..moet zeggen dat er de hele maand al iemand thuis is en dat scheelt een hele hoop in zijn gedrag hoor.
Scheelt een hoop ge-bank-spring s'avonds :D

Onze heerlijke (stink) druif :braaf:
Miranda
Dat wil je niet, ruilen..... Van ruilen komt huilen! :wink:
Nee, al is hij soms nog zo onuitstaanbaar, ik hou heel veel van mijn kleine man! (:verliefd1:)

Die bench, wij kunnen, zeker nu, niet zonder! Heerlijk hoor, om hem af en toe te kunnen begrenzen. Finn neemt steeds vaker zelf zijn rust, maar zo nu en dan is hij zo moe, dat hij gaat lopen emmeren. Dan is het toch wel fijn om te hebben. Ook is hij af en toe in een sloopbui en heb dan toch liever dat hij veilig in de bench zit. Als wij weg gaan gaat hij tegenwoordig de gang in. Kan hij gewoon drinken, lopen en zijn mandje staat er dan ook.

Wat fijn trouwens, dat Enzo het zo goed doet...! Toppie :D

En inderdaad, als Finn overdag voldoende aandacht gehad heeft is hij 's avonds heel erg braaf. En zo niet, dan moet hij die aandacht vaak toch eens compenseren door negatieve aandacht proberen te trekken. Dat is dan ook bench time... :D
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Haha, ik ben dus niet de enige die dat rijden niets vind! :)

Aanlijnen is inderdaaad ook een goeie, ik lok hem meestal mee, maar door hem aan te lijnen begrens je hem meteen en weet hij helemaal tot hier en niet verder! Zal ik weer eens wat vaker toe gaan passen, mocht het nodig zijn!

En dat tegen je op rijden, ergens deze week haalde Finn het weer eens in zijn hoofd. Het is niet echt rijden, meer een poging tot zeg maar, maar ik wordt dan zo nijdig, dat ik flink boos reageer. (Hij probeert een pootje op te leggen, de volgende stap is dan rijden, dat ben ik voor) Nu is Finn niet snel onder de indruk, maar in zo'n geval dus wel... :twisted: Waarom hij het nu weer uit blijft proberen weet ik ook niet, ik dacht dat we dat wel gehad hadden. Een familiekwaal :wink:

Hoe corrigeer jij hem op zo'n moment?
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

echte mannen, ik hoor het wel! stelletje geilbakken :lol:
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

sbientje schreef:echte mannen, ik hoor het wel! stelletje geilbakken :lol:
Ja, leuk, lach er maar om....

:lol: :D
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

doe ik toch ;)
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

S.Breijer schreef:
Hoe corrigeer jij hem op zo'n moment?
Ik schreeuw zo hard; FOEI DAT MAG NIET dat zijn oren naar achteren wapperen :D daarna zet ik hem op de gang, totdat ik zin heb om hem er weer uit te halen.

Ik moet hier echt heel streng zijn anders neemt hij een loopje met me :?
Ik moet heel goed aan alle "regels"denken, want dat gaat dan het beste.
Tijdens het wandelen ook strak regieme, als hij netjes meeloopt,mag hij als beloning even snuffelen/plassen.
Ik heb het idee dat hij meer en meer repect voor me krijgt, al zijn we er nog niet anders haalt hij hert niet in zijn hoofd om op me te rijden :evil:

Nu is Enzo trouwens ziekjes, heeft gisteravond ontzettend gespuugd, en wilde niet eten. ook slaapt ie heeeel veel :(
Dus dat betekend ook geen kwaai jongens streken :D :oops:

Miranda
miran&joost

sbientje schreef:echte mannen, ik hoor het wel! stelletje geilbakken :lol:
Ben jij blij met je lieve teefje :D
was loopsheid niet lastig soms?

Miranda
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

@ Miranda: Dat schreeuwen doe ik inderdaad ook. Meestal zoiets als "BEN JE HELEMAAL GEK GEWORDEN!! :evil: " (:D)
Ik kan hem alleen niet de gang op sturen, want Finn doet/deed het dan dus niet in huis, maar buitenshuis. Voelde me saarom soms best even te kijk staan als ik hem zo streng toe moest spreken, maar negeren kan natuurlijk niet! Meestal laat ik hem na mijn correctie wat commando's uitvoeren en daarna laat ik hem volgen. Ik negeer hem dan meestal de hele weg naar huis toe (Als Finn rijdt, is dat altijd op de terugweg...) Geen idee of ik het goed doe, maar volgens mij dwing ik wel wat respect af :). Maar ja, ik dacht ook dat we een stuk verder waren, maar net wat je zegt: als het helemaal goed zit zou hij het niet proberen.

Finn is ook een harde, ik heb ook zo mijn regeltjes tijdens het uitlaten en in huis. Werkt goed moet ik zeggen. Alleen jammer dat mij medebewoners daar soms (vaak) wat anders over denken :roll: . Ach ja, hij weet dat hij het bij mij niet hoeft te proberen, er onderuit komen.
Hmm, het komt wel goed allemaal! :)

Wat sneu dat Enzo nu ziek is! :( (Geniet maar van de rust voor zolang het duurt :oops: :wink:) Als ze niet willen eten zijn ze echt niet lekker ! :?
Beterschap hoor Enzo!
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

@ Sandra.. dat van je voelen staan herken ik wel erg goed... :oops: Chester kiest zijn ondeugende momenten vooral uit als er veeel toeschouwers zijn :evil: ik geneer me nogal eens.. :roll: En ik moet heel eerlijk bekennen dat het er nog wel eens voor zorgt dat ik wat minder boos wordt.. Ik weet het niet goed. . :?

@ lieve Enzo ; Heeeel gauw weer beter worden hoor !! :bloem:
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ik weet denk ik wel waarom Finn deze momenten met toeschouwers, buiten, opzoekt... :oops: 8)

Binnenshuis probeert hij het niet, omdat ik dan gewoon zeker van mijn zaak ben. (Dat was eerst wel iets anders, maar al een tijdje ben ik veel zelfverzekerder in de omgang met Finn en dan vooral in huis!)
Buiten ben ik toch wat onzekerder, zeker in onverwachte, drukkere situaties. Ik overzie het geheel dan niet altijd, vanwege mijn "handicap" (en ben in mijn reactie dan ook wat vertraagd...) :)
Dat voelt Finn en dan moet hij mij even uittesten heb ik het idee. Kijken hoe het ook al weer zit.
De kunst is om me net zo te gedragen als ik binnen zou doen, maar met zoveel publiek is dat af en toe wat lastig... :D

Dus niet alleen Finn moet getraind worden, ik leer ook nog iedere dag wat bij, door Finn :)
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

het is wel normaal denk ik, dat je buiten sowieso anders reageert dan binnen. Maar je groeit natuurlijk steeds meer naar je hondje toe ook, en ook dit uitproberen gaat, als je er goed op reageert, echt wel over :) Niet alleen reutjes proberen dat rijden hoor, maupie heeft het ook 1 keer geprobeerd bij mij. Ben ook heel boos geworden :D niet meer gedaan sindsdien.

@miranda: ja wel lastig, en zo jammer dat je dan niet echt lekker een eind kan gaan wandelen. Maar ik vind het wel het enige nadeel, verder ben ik toch wel echt van de teefjes. Heb wel het idee dat een reu vaak iets ongecompliceerder is. Vrouwen, af en toe echt even zoeken naar de gebruiksaanwijzing :lol:

edit - en beterschap voor enzootje!
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Hoe is het nu met Enzootje ??
miran&joost

We zijn net weer thuis
(hadden een familie nieuwjaars receptie , binnen dus Enzooi maar thuis gelaten :D )

Hij heeft niet meer gebraakt,maar is nog wel sloom en eet niet van harte, maar hij eet teminste weer !

Even dachten we dat een van ons thuis zou blijven maar Enzo begon weer te drinken gelukkig.

Toen kwam het volgende probleem,wat doen we...
De benchdeur niet dicht want als hij moest spugen moet ie er zelf inliggen.
Toch maar open gelaten....................................................................................................................................

Na 6 uur kwamen we weer thuis en...alles heel :applaus:

Nu net weer wat brokjes gegeven, om te proberen rustig aan.

Oh ja van dat voor [verwijderd woord] staan weet ik helaas alles van.
Vanmorgen nog wij wandelen (los in de wijk)
Ziet ie ineens de overbuurman en kinderen aankomen :P ikke...Enzo hier!
Enzo...nee ik ga naar daar om gezellig even een meeting te doen met die mensen! :? :)
Morgu buurman!!

:stamp:

:D :D

Miranda
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

ehm, kristy? maupie druppelt alweer... of ze is heel lang loops, of ze is opnieuw begonnen, of er is nog wat anders aan de hand.. ik neem het chester iig niet kwalijk ;)
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Lekker hé die reutjes! :D Rens weet dondersgoed dat hij niet mag rijden op andere honden. Vaak doet hij het in het water zodat hij weet dat wij er niet bij kunnen! Dat zal hem tegen vallen als hij het van de zomer een keer doet! ;) :D
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
Plaats reactie