Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat je, om a-socialen tot rede te brengen, zelf steeds a-socialer gedrag moet gaan vertonen, en daar pas ik voor. Ik ga vanmiddag even met de rekening langs, en als ze me weer een grote bek geeft ga ik inderdaad een gesprek met de wijkagent aanvragen.
Suzette is koelbloedige Suzette. Denk (en hoop) niet dat ze er last van krijgt psychisch. Ze mag zondag naar de Jachthondenshow, dus daar heeft ze ook weer lekker veel hondjes om zich heen. Ben benieuwd wat de keurmeester van haar vindt. De dierenarts wist al te vertellen dat Suzette nooit een U-tje of een 'veelbelovend' zal krijgen...
Vanmorgen stond één van de buurvrouwen met een andere buurtbewoner te kletsen, en maar naar me kijken. Ik kan niet liplezen, maar ik wéét dat het gesprek over mij ging. De sfeer wordt er op die manier niet beter op.
Toen Suzette een week of 16 was kwam ik het stel ook eens tegen. Die Jack Russel is net zo oud als Suzette. Die pup komt op Suzette af rennen, blaffend en wel, en het zoontje pakt het hondje op, en het hondje hing toen grommend en met zijn tandjes bloot in zijn armen. Het jochie gaf die Jack Russel een tik op zijn kop. Dat mocht niet van moeders... Maar goed, nu zie je wat er van komt...