Hmm, herkenbaar, ook als je in het nekvel pakt lijken ze het nog te zien als een spelletje.lucievd schreef:Bedankt voor al jullie reacties.
Het was al duidelijk dat een 'zachte' aanpak bij Flits niet echt werkt.
Hem even in z'n nekvel pakken of z'n bovenlip proberen te pakken en tussen z'n tand houden lukte ook niet echt. Hij is zo beweeglijk als hij hapt (hij zit dan namelijk ook vaak in z'n gekke minuten).Dus heb hem gister 2x in z'n oortje geknepen tot ik een zacht piepje hoorde.
En volgens mij heeft hij nu al door dat het een reactie op het bijten van hem was. Want vandaag heeft ie nog geen 1x gebeten/gehapt.
1x wilde ie mijn hand weer pakken, toen zei ik alleen maar: uhh en hij hield al op.
En 1x pakte ie ook een vinger, maar dat was meer sabbelen dan echt hard bijten.
Dus volgens mij is het hem nu al zo duidelijk dat dat bijten not done is.
Voor mij werkt dit dus ook erg goed.
Ieder z'n eigen aanpak, maar het is wel heel opvallend dat je hond dit gewoon meteen oppikt.
Hij hoeft inderdaad niet eerst 1000x genegeerd te worden of 100x op de gang gezet te worden.
En duidelijkheid is toch ook wel erg belangrijk voor de hond denk ik.
Maar in ieder geval iedereen bedankt voor de tips!
Fijn dat het werkt bij Flits! Ga het ook proberen bij Pepper als ze weer eens te onbenullig doet. De zachte aanpak hebben we inmiddels twee weken geprobeerd en schijnt bar weinig indruk te maken.