Verharen

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
soraya

Verharen

Ongelezen bericht door soraya »

Sinds 7 november is Kyra bij ons....
Dus banjeren hier 2 labjes rond....

Nu vraag ik me af of het de tijd van het jaar is of dat er andere factoren zijn... maar zowel Cay als Kyra verharen zo enorm... dat ik 2 keer op een dag moet stofzuigen en dat de haarpluizen je nog om de oren vliegen... Bij Kyra denk ik dat het dode vacht is die ze nog moet veliezen omdat ze nooit verzorgd was....????

Maar bij Cay vraag ik het me af... Weet iemand of dit de tijd is? en of ik er iets mee kan?
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Ik vrees dat het gewoon de tijd van het jaar is. Banjer verhaart ook behoorlijk. Ik geef hem elke dag een schapenvetbonbon omdat ik gehoord had dat dat hielp tegen verharen. Het lijkt nu inderdaad minder te zijn, maar dat kan ook suggestie zijn ... Hij vindt de bonbons in ieder geval wel super lekker ... :wink:
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Ik geloof niet dat er echt een bepaalde tijd voor is ,ze verharen nu éénmaal minimaal 2 keer per jaar .en dat kan wisselen, het kan misschien ook wat stres zijn een nieuwkomer in huis dat is natuurlijk ook even wennen.Ik geef Dempsey kennelcote dan gaat het verharen sneller en ben ik er sneller van af ! :zuigen: is niet mijn hobby :)
Koor
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Koor »

Hier ook een labje dat heel extreem aan het verharen is. Ik dacht dat het bij ons mogelijk te maken had met 2x kort achter elkaar een narcose maar omdat er meer labjes "last"van hebben zal dat het niet zijn . Ik ga hem ook maar weer een schapenvetsnoepje geven.
Afbeelding
Met dank aan Sharon

:blondpootje: Jochem (Zimyis Azizi)
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Hier nog 1, beetje aaien en je kunt weer een mooie sjaal breien.
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Esther1974

Ongelezen bericht door Esther1974 »

Beau verhaart al weken, al weken ben ik wel 3 keer op een dag aan het stofzuigen. Ik vraag me af wanneer het eens een keer wat minder wordt. Ik gaf al een beetje de schuld aan zijn hormoonimplantaat. Maar ik hoop niet dat dat het is want ik kan me niet voorstellen dat hij het hele jaar zo zal blijven verharen.

gr Esther
marit

Ongelezen bericht door marit »

hier nog eentje die ontzettend aan het verharen is :( ik weet dat het erbij hoort maar ik het lijkt nu wel heeeeel erg pffffffffff
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

Mijn pup krijgt sinds kort geschoond schapenvet met zeewier bonbons van Biofood. ... verliest geen enkele haar meer. Wellicht dat andere honden er ook baat bij hebben??

:blondpootje:
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Esther1974 schreef:Beau verhaart al weken, al weken ben ik wel 3 keer op een dag aan het stofzuigen. Ik vraag me af wanneer het eens een keer wat minder wordt. Ik gaf al een beetje de schuld aan zijn hormoonimplantaat. Maar ik hoop niet dat dat het is want ik kan me niet voorstellen dat hij het hele jaar zo zal blijven verharen.

gr Esther
Ik ben bang van wel :wink: Dempsey verhaarde ook meer dan normaal toen hij nog een implantaat had !!
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Hier ook, een aai en je kan gaan breien :shock: maar bij asta is het stress nu denk ik vanwege de verbouwing. Ze is nu ook een weekje te logeren bij mijn ouders :( ik mis mijn hondje nu al

Overigens toen ik een logeetje had dacht ik OMG ze zijn kaal, maar nee hoor, bolletjes wol door de hele kamer
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Het erge verharen komt ook omdat de meeste van ons ondertussen de kachel aan hebben :D
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Hier is het verharen niet echt hevig hoor. En ik heb er wel drie in huis. :D

Maar het kan inderdaad ook gewoon stress zijn. Die twee moeten ook aan een nieuwe situatie wennen immers. Geef het wat tijd. Ik heb gehoord dat zalmolie ook goed zou helpen. :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Kala schreef:Mijn pup krijgt sinds kort geschoond schapenvet met zeewier bonbons van Biofood. ... verliest geen enkele haar meer. Wellicht dat andere honden er ook baat bij hebben??

:blondpootje:
Dat is uniek!!
toos

Ongelezen bericht door toos »

Hier een Neelix die ik zo langzamerhand wel 5 keer had kunnen behangen met haar...Die is er nu zo goed als doorheen maar dat heeft oo kzeker 3 weken geduurd pffff :D

Chrissy wat is kennelcote??
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

toos schreef:Hier een Neelix die ik zo langzamerhand wel 5 keer had kunnen behangen met haar...Die is er nu zo goed als doorheen maar dat heeft oo kzeker 3 weken geduurd pffff :D

Chrissy wat is kennelcote??
:wink: Kernelcote
( Manufacturer )

Prijs per Eenheid (stuk): 4,95 (incl. 19 % btw)
Aantal (eenheden) in verpakking:1
Aantal (eenheden) in doos:12

--------------------------------------------------------------------------------

Kernelcote bezorgt uw huisdier al een blinkende vacht naar amper 4 dagen.

Kernelcote is ook zeer geshikt tegen hardnekkige haaruitval en kale plekken.

Het geeft een diepere pigmentatie aan de vacht.Verhoogt de vitaliteit en weerstand.

Sneller herstel bij nestworp.Bij dagelijks gebruik van Kernelcote blijft de huid in optimale conditie.
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
Plaats reactie