Een aparte wandeling met Dorine en Nemo vandaag....

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Een aparte wandeling met Dorine en Nemo vandaag....

Ongelezen bericht door Kay »

Vanochtend stond er een wandeling in Krimpen op de planning met Dorine en Nemo.

Lopen we heerlijk rustig al kleppend in het bos, komen we op een kruising met ineens heel veel honden.....
Dus we roepen de honden en slaan rechtsaf, en ineens.... BAF !
Een vrouw viel lelijk op de grond omdat er 2 honden (geen idee welke) tegen haar aan waren geknald en ze had veel pijn zei ze.

Dus wij die mevrouw helpen en tijdens het praten kwam ze met de melding dat ze de gegevens van de eigenaar van de hond wilde hebben!
Dus wij "welke hond liep er tegen u aan mevrouw?"
Dat wist ze niet meer, maar ze dacht een blonde labrador :roll:
Nou dat was dan of Kay of een andere blonde lab... maar die eigenaar was hem al gepeert met haar lab.
Dus wij gekeken naar haar knie (broek was heel maar haar knie had een schaafwond)
Ze wilde mijn telefoonnummer hebben voor als er iets mis zou zijn.
Dus ik zei nog, nou ik heb geen idee of mijn hond het heeft gedaan, maar u mag best mijn telefoonnummer

Haar dalmatier het op Kay voorzien, hij bleef rijden op Kay en die mevrouw zei er niets van :roll:
Kay snauwde netjes af, maar de dalmatier was niet onder de indruk en bleef rijden.
Irritatie, dus wij telkens die dalmatier van Kay getrokken en die vrouw geholpen om naar de bosrand te komen.

Eenmaal bij de rand van het bos lijnde wij onze honden aan...
Mevrouw helemaal in paniek, want ze had zo'n pijn (ze liep alweer normaal) en kon de hond echt niet houden met die pijn in haar knie :roll:

Dus Dorine nog heel lief die hond vastgehouden (die wel even had bedacht dat die ook wel kon proberen om bij haar te trekken om zich vervolgens weer op Kay te storten) -> dan moet je niet bij Dorine zijn vriend :twisted:
Helaas kwam Dorine haar vinger vast te zitten in de halsband en begon haar vinger te bloeden.
Wat een ongeleid projectiel was die hond zeg !!

Die mevrouw bleef maar klagen over pijn in haar knie en zat in de rats over hoe ze bij de huisarts kwam.
De hond was niet van haar, en ze kon hem ook niet alleen achterlaten.

Misschien heel slecht, maar ik had niet echt de behoefte om nog verder met die mevrouw mee te lopen gezien die hond zelfs aan de lijn probeerde om op Kay te duiken :oops:
Dus reageerde we niet op haar klaagzang en ik zei, mevrouw... als er iets is dan heeft u mijn nummer, wij gaan weer terug het bos in

Ben benieuwd of ze nog belt....
Vind het wel moeilijk, want
A weet ik niet of het Kay is geweest die tegen haar aan was gelopen;
B stel dat die dalmatier Kay toen al besprong en Kay alleen maar probeerde die hond te ontwijken... tsja, wie is er dan aansprakelijk ?

Ben heel benieuwd hoe het af gaat lopen :roll:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Sofie

Ongelezen bericht door Sofie »

Wat naar!
Je bent nog heel braaf geweest vind ik :roll:
Er is geen bewijs dat het Kay geweest is? Dan zou ik mijn nummer niet gegeven hebben denk ik...
Nou ja, je zal wel het beste gedaan hebben gezien de situatie. Is ook moeilijk in te schatten als je er niet bij was ;)
Hopelijk krijg je geen moeilijkheden.
Hoop ook dat je wandeling verder nog leuk geweest is 8)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

De wandeling zelf was verder gezellig en de lunch erna was heerlijk 8)

Heb nog niets gehoord, dus gok dat ze niet meer zal bellen, maar ik vroeg me gewoon af wie er aansprakelijk zou zijn mocht ze wel bellen :D
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

Marcail
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marcail »

Zolang zij niet kan aantonen dat het jouw hond was die haar zogezegd omver had gelopen kan ze je niet aansprakelijk stellen.
Zeker omdat er nog meerdere gele labradors liepen, en zij een hond bij zich had die erg vervelend gedrag vertoond waardoor deze situatie misschien daar wel door gekomen is.
Ik had dus mijn nummer niet achtergelaten, hoe vervelend het ook was dat ze een schaafplek aan haar knie had.
Als ze eventueel nog belt kan jij zelf zeggen dat het niet zeker was dat het jouw hond was, en daar dan ook niet aansprakelijk voor gesteld kan worden.
Lovely Marcail van 't Chielewout ( 29-01-2008 )
Nixies Canberra van 't Chielewout ( 04-06-2008)
Moonlight Fia of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Moonlight May of Marcail Highlands ( 22-05-2011)
Mignon Bonnie of Marcail Highlands ( 11-02-2011)
Glorious Adin of Marcail Highlands (04-06-2012)
Kayby, Max, Beau. ( de bejaardenclub)
Floor 15-10-2002 / 04-01-2012
Enjoy 16-09-2000 / 27-04-2012
Marieke
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marieke »

Tjee.. bijzondere ervaring weer..

Zonder bewijs dat het Kay was, kan ze jou niets maken, jou woord tegen het hare, even hard gezegd.... Als zij het niet hard kan maken door een getuige ofzo ben jij 100% niet aansprakelijk!
Groetjes Marieke en een pootje van Quincy en Noortje

:blondpootje: Quincy
:zwartpootje: Noortje
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Tja en wat zou ze dan eigenlijk van je willen? Ze heeft 'alleen' een schaafwond. Is vervelend uiteraard, maar zie niet wat jij haar dan nog kan geven :)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Bianca6

Ongelezen bericht door Bianca6 »

toscak schreef:Tja en wat zou ze dan eigenlijk van je willen? Ze heeft 'alleen' een schaafwond. Is vervelend uiteraard, maar zie niet wat jij haar dan nog kan geven :)
Tja dat vraag ik me dus ook af.
Als ze alleen een schaafwond heeft, waar wil ze jou dan eventueel aansprakelijk voor stellen?
Het is vervelend dat zoiets gebeurd, maar sommige mensen kunnen ook overdrijven hoor.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Ik zou eerder denken dat het de vrouw was met die blonde die heel snel foetsie was... doen ze niet voor niks he denk ik dan.

En tsja aansprakelijk voor wat? in theorie mocht ze tijdelijk arbeidsongeschikt zijn zou(lijkt me sterk met een zere knie, maar goed sommige mensen blijven met een verkoudheid al thuis) (als het kay was) jouw wa verzekering moeten lappen aan haar werkgever, maar in NL (voor zover ik het weet) gebeurt dat niet/ nauwelijks.
Von
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Von »

:shock: zoooo jullie zijn echt heel braaf gebleven!!
denk niet dat je nog wat hoord en zo ja dan heeft Kay hele schuurplekken van het rijen........en wie gaat dat vergoeden :confused: :lol:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Von schreef::shock: zoooo jullie zijn echt heel braaf gebleven!!
denk niet dat je nog wat hoord en zo ja dan heeft Kay hele schuurplekken van het rijen........en wie gaat dat vergoeden :confused: :lol:
:funnypost precies...de honden dermatoloog is niet goedkoop! :lol:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

En anders hebben we altijd Dorine haar "WOND" nog :twisted:

marit

Ongelezen bericht door marit »

:D nou precies een verdraaide zwaar bloedende vinger en die schuurplekken van kay wegen echt niet op tegen een klein schaafwondje hoor :gewond:
ik denk niet dat je er nog wat van hoort en zo ja dan zou ik zeggen dat ze een pleister bij op kan komen halen :lol:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Kay schreef:En anders hebben we altijd Dorine haar "WOND" nog :twisted:
Nou, daar zeg je wat, serieus, mijn pink is helemaal blauw van die hond :?
Maar goed, er waren 3 gele labradors in het spel: Kay en 2 van een andere mevrouw die snel de benen nam. Het "slachtoffer" ging zo hard onderuit dat wij het niet meer dan normaal vonden om haar rechtop te helpen (ze klapte echt recht voorover op het asfalt pad). Maar die Dalmatiër :evil: oehhhhhhhhhhh die had aan mij een hele slechte gehad als die bij mij thuis was geweest... evenals de kleine bef-tekkel die ze bij zich had en even hard mee aan het rijden was op Nemo en Kay. Als ik die Dalmaat eenmaal van Kay af had sprong hij direct over naar Nemo (die ik dus ook aan de lijn had en pislink werd van die reu) dus ik stond daar te worstelen met dat beest, waarbij we vervolgens zagen dat het slachtoffer ineens prima kon lopen :?
Dus toen we dat zagen waren we er wel klaar mee :lol:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Maar zonder bewijs kan de vrouw inderdaad niets... Wel een nare situatie kan me voorstellen dat je er niet zo goed raad mee weet op zo'n moment, en dat zo'n vrouw zich geloof ik niet zo moet aanstellen :roll: Respect dat jullie dat zo rustig hebben aangepakt hoor :)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Mmmm, dat is zeker een aparte wandeling! 8) Wat heb je toch een azijnpissers hè, die vrouw was er kennelijk op uit om een slaatje uit de situatie te slaan. Ik had niet mijn nummer gegeven, maar ik kan het wel waarderen dat jij het wèl hebt gedaan :applaus:

Wel een hele ingewikkelde situatie waar menig jurist nog over kan struikelen mocht het tot een claim komen. Maar ja, wat wil ze dan claimen? Ziektekosten? (is ze voor verzekerd) Verzuim (tja...dan moet de werkgever gaan procederen) of smartegeld? (Nou wat zou een schaafwond opleveren??? :twisted: )
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie