Konijntje in de bek & stoppen in de oren!!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Sofie

Konijntje in de bek & stoppen in de oren!!

Ongelezen bericht door Sofie »

Ik moet het even van me afschrijven hoor!!!! Wat onze pagadder nu weer uitgestoken heeft!!!!!
Op de middag ging ik een toer wandelen op de heide. Niettegenstaande ze de laatste tijd begonnen is met hondenpoep eten en fanatiek snuffelen, mocht ze toch los om haar energie kwijt te raken. Het was toch al wat minder met dat poep eten.. Nu hadden we een fijne ronde gemaakt en op de terugweg, bijna thuis, heeft ze plots een (dood) konijntje in de bek!!!!!! Jaaaaaa ik mag dus op mijne kop gaan staan maar luisteren doet ze niet hoor! In de eerste plaats schrok ik me al rot, zo'n lief konijntje hangt te bungelen in de bek van een over-uitbundige dolgeslagen Kyra! Zielig en misselijkmakend... Ik weet het ik weet het.. een jachthond! Maar toch.... dit wil je niet. Zeker niet als je weinig tijd hebt en naar huis toe moet!! De volle twintig minuten mocht ik spenderen aan het "vangen" van Mrs.Kyra! Ik heb alles geprobeerd:
- in eerste instantie boos zijn en haar bij me roepen
- lief roepen
- vrolijk roepen
- wegrennen
- me verstoppen
- wegwandelen
- naar haar toe wandelen en vragen of ze bij me komt
- met koekjes liggen gooien
- nog eens boos zijn.... enz enz enz enz.......
Echt gezellig, ik wist echt niet wat doen!
Uiteindelijk is ze een oprit opgelopen van het 2e huis naast het natuurgebied. Zo heb ik haar in een hoekje kunnen drijven, en het arme konijntje uit haar bek geschud (bahhh).
Ik weet dat ik dan niet boos mag zijn als ik ze eindelijk heb, maar ik was echt gefrustreerd! Dus zonder iets te zeggen ben ik naar huis gebeend en mocht mevrouw de bench in. Ze mag het even bekijken hoor...... :evil:

Heeft iemand tips, hoe krijg je je hondje te pakken als ze dolblij is met de hoofdvogel die ze heeft afgeschoten????? ik zou het echt niet weten....

Nou, bedankt voor het medeleven! :(
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

hoi sorry hoor maar ik moet wel een beetje lachen :oops: om je verhaal ik zie je daar al staan.
Ik zou me zelf ook geen raad weten als lany zo iets uit vreet ik zou ook heel boos worden maar ga wel ff mee lezen voor tips sucses met kyra groetjes monique
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Nou kan ik schrijven dat je niet boos mag worden.Al wacht je een half uur je had het konijntje aan moeten pakken (is een apport) en je had haar nog moeten belonen ook, maar dat schrijf je zelf eigenlijk al.
Tuurlijk komt de stoom uit je oren niets menselijks is ons vreemd :wink: Misschien is je pup wel uitermatie geschikt voor een jachttraining. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Oops, kan me je frustratie erg goed voorstellen !!
Kay heeft het ook een keer gehad met een dode vogel
Ik ging er ook als een pissig vrouwtje achteraan..... dat doe ik nooit meer want dan maak je het spelletje alleen maar leuker!

Als een van de honden nu iets heeft wacht ik rustig af tot ze het komen brengen en beloon ik ze uitbundig ! (al moet ik heel vaak tegen mezelf zeggen dat ik er NIET achteraan mag, en damn wat is dat soms moeilijk :oops: )
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lapje

Ongelezen bericht door Lapje »

De frustratie zal zéker heel groot zijn geweest maar
ja, zolang dit een ander overkomt dan moet ik er
ook wel eventjes bij glimlachen als ik het lees, sorry :) .
Ik hoop dit straks met Beau natuurlijk nóóit zelf
mee te maken dus ik volg de antwoorden die je
verder nog krijgt.
Succes ermee.

Groetjes Lapje :pootje:
Sofie

rimanime schreef:Nou kan ik schrijven dat je niet boos mag worden.Al wacht je een half uur je had het konijntje aan moeten pakken (is een apport) en je had haar nog moeten belonen ook, maar dat schrijf je zelf eigenlijk al.
Tuurlijk komt de stoom uit je oren niets menselijks is ons vreemd :wink: Misschien is je pup wel uitermatie geschikt voor een jachttraining. Ik zou zeggen doe er je voordeel mee.
Nou ik had niet de indruk dat ze het kwam brengen. Ze wou er ergens mee gaan liggen en het opeten! :shock:
Als ze het zou komen brengen, zou ik haar belonen. Dan was er ook geen probleem en kon ik het afnemen... Maar dat doet ze dus niet...
Of moet ik dan wachten tot ze genoeg gegeten heeft en me de rest misschien komt brengen? (hoelang moet je wachten? Moet je iets zeggen? Of komt ze dat echt uit haarzelf brengen?)
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Sofie schreef:
rimanime schreef:Nou kan ik schrijven dat je niet boos mag worden.Al wacht je een half uur je had het konijntje aan moeten pakken (is een apport) en je had haar nog moeten belonen ook, maar dat schrijf je zelf eigenlijk al.
Nou ik had niet de indruk dat ze het kwam brengen. Ze wou er ergens mee gaan liggen en het opeten! :shock:
Als ze het zou komen brengen, zou ik haar belonen. Dan was er ook geen probleem en kon ik het afnemen... Maar dat doet ze dus niet...
Of moet ik dan wachten tot ze genoeg gegeten heeft en me de rest misschien komt brengen? (hoelang moet je wachten? Moet je iets zeggen? Of komt ze dat echt uit haarzelf brengen?)
Je schrijft: In 1ste instantie boos zijn en haar bij me roepen. Ik zou dan ook niet komen :wink: Is er een soortgelijke situatie geweest en hoe heb je toen gereageerd. Maar ik ben er niet bij geweest en er zal ook geen passend antwoord voor zijn. Lichaamstaal en tonatie is bepalend. Een goede cursus en dagelijks trainen is een must om dit soort situaties onder de knie te krijgen. Succes
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Je hebt een retriever, dus het is wel handig om haar te leren samen te werken met je, dit zal vast vaker voorkomen :wink:

Kent ze het commando los?
Roep Kyra als ze met haar favorite speeltje bezig is, komt ze en geeft ze het speeltje aan jou dan is het feest :schreeuw: je beloond haar door zeer vrolijk te zijn, vriendelijke stem die heel blij is, je geeft haar een knuffel en dan ook nog wat lekkers.....daarna geef je het speeltje terug.
Als ze het in eerste instantie niet afgeeft is het ook niet erg, als ze maar bij je komt en voor een feestje komen ze graag :wink:

Ik leer het Doran nu aan met een balletje, hij mag het halen, daarna komt hij naar mij toe zo trots als een pauw 8) hij mag het nog houden, ik pak het dus niet af, dit is pas een volgende stap (hij is pas 12 weken) ik maak er echt een feestje van :mafkees: prijs hem de hemel in, knuffel hem, geef hem wat heel lekkers en daarna geef ik hem met de woorden alsjeblieft het balletje weer terug.
Zo trainen we dit, maximaal 5 minuten per keer, mag best meerdere keren per dag.

Zo leert je hond dat het heel leuk is om met zijn baas/vrouwtje samen te werken, het levert tenslotte ten alle tijden wat op, feest, knuffels en lekkers 8)

Zoals je zelf al schreef, nooit boos worden soms is het best moeilijk, vooral als je haast heb, maar als je haast heb moet je eigelijk je hond niet los laten, zeker als ze niet altijd luisteren :D

Ik hoop dat je hier iets mee kan 8)
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Bob vindt het heel interessant als ik me klein maak en de grassprietjes ga bestuderen. Hij is dan zo nieuwsgierig dat hij komt kijken. Ik neem het apport dan alsnog aan en beloon hem.

Nu komt hij vrijwel altijd maar toen het nog een kleine puber was, was dit de oplossing!
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Je eerste reactie was ook meteen de verkeerde :) Toen had ze zoiets, van :"ja doei, nu kun je het schudden" Had haar meteen vrolijk bij je geroepen en gedaan alsof ze met het mooiste en grootste cadeau aan was komen zetten. Ik heb al heel wat lijkjes gekregen, van zowel Nino als Nulay , oké het is niet altijd even fris en van mij hoeft het eerlijk gezegd niet, maar telkens pak ik ze weer aan en bedank ik ze uitbundig voor het brengen.
Dus zit ik nu met het probleem dat ik ieder lijk krijg wat ergens ligt. :lol:
Sofie

Dank jullie wel voor de reacties! Ik doe er zeker wat mee :)
En ja... als ik het nu bekijk zou Kyra inderdaad wel gek geweest zijn als ze naar me toe gekomen zou zijn ;)
Ik denk niet dat ze de kronkel "oei vrouwtje is in paniek ik zal maar gaan" kan maken ;)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

:D Ik zie het al voor me gebeuren. Maar kan me je reactie wel voorstellen.
Ik vind het wel een interessant topic. Ik ga ook eens met Keo aan de gang, want die gaat er ook vandoor met alles :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Sofie

Vandaag was het al lekker feest telkens ze naar ons toe kwam! Als er mensen ons gezien hebben, hoef ik niet te weten wat ze dachten... haha!!!! :lol:
robertenmelissa

Ongelezen bericht door robertenmelissa »

Het hielp ook niet dat je geen tijd had om de "puppenkolder" op te vangen... Dat voelen ze maar al te goed.. en de frustratie natuurlijk ook.
Ga met haar op jachttraining zou ik zeggen (zijn er ook zat die niet/weinig met wild trainen) zo leer je met haar samen te werken..
Ze laat wel zien dat ze interesse heeft in elk geval :D
Sofie

robertenmelissa schreef:Het hielp ook niet dat je geen tijd had om de "puppenkolder" op te vangen... Dat voelen ze maar al te goed.. en de frustratie natuurlijk ook.
Ga met haar op jachttraining zou ik zeggen (zijn er ook zat die niet/weinig met wild trainen) zo leer je met haar samen te werken..
Ze laat wel zien dat ze interesse heeft in elk geval :D

de jachttrainingen liggen hier niet voor het rapen in Belgisch Limburg :-( ik zou dat graag doen wel... ga er eens een topicje over openen!
Plaats reactie