Net als je denkt: Goh, wat heb ik toch een brave hond

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Net als je denkt: Goh, wat heb ik toch een brave hond

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Vandaag eerste training Nino Rally O en Nulay gedrag B .Vreselijk weer, maar we zijn gegaan. En behalve dat het goot van de lucht had ik het eerste uur een gillende , als een paard stijgerende Nino, die totaal vergeten was dat ik aan de andere kant van de lijn zat. :evil:
Mijn schouder zowat uit de kom heeft getrokken. Nog nooit van "naast" of "zit" of wat dan ook gehoord heeft. Die bij het zien van het trainingsveld compleet uit zijn dak ging, zijn hersens tijdelijk kwijt was geraakt en mij het schaamrood op mijn gezicht heeft gebracht. Wat nou de reden was? Ik zou het echt niet weten. Of het feit dat hij Vanya van Milou zo lief vond, of het feit dat de anderen twee in de auto aan het wachten waren , of hij vond het inderdaad zooooooo spannend en leuk de rally O.
Een ding weet ik zeker. Ik probeer het volgende week nog één keer, doet hij het zelfde , dan is het afgelopen met dit gebeuren. Dan mag Toosje de Rally 0 voortzetten en nino wordt alleen nog thuis in zijn uppie getraind verder. Ik herkende mijn eigen hond niet meer vanavond :? Geen idee wat hem bezielde, want hij heeft tenslotte daar ook al A,B,en C cursus gedaan en daar heeft hij nooit gegild.

Toen van hond gewisseld. Het goot van de lucht , nog steeds. Had mijn waxjas, laarzen en hoedje op. Vanaf mijn hoedje liep een constante waterval voor mijn gezicht langs. Mijn spijkerbroek sopte in mijn knieholtes, Nulay zat met de meest zielige blik naast mij alsof hij wilde zeggen:" vrouwtje wat heb ik in godsnaam gedaan dat ik zo gestraft wordt. :cry: Hij vond de regen vreselijk. Het enige voordeel was , dat Nulay zo onder de indruk van de kletterende regen was, dat hij alles superbraaf deed, waarschijnlijk met het idee dat hij dan sneller naar huis mocht gaan.

Nou, deze avond was niet echt een succes. Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen :roll:
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

:censuur: volgende keer :zweep: er over :lol:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
monique1977

Ongelezen bericht door monique1977 »

hoi,
jeetje stoer hoor dat je bent gegaan met die regen.
en ja lany is ook altijd dwars met regen en als ze de eerste keer naar school moet.
dus ik hou me hart ook vast zaterdag dan gaan we weer starten .
en het gaat goed komen hoor met je doggies veel liefs monique
Berdien
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Berdien »

Dorette ik hoop voor je dat het volgende week beter gaat met de trainingen! Succes en knuffels voor je twee mannen. :groteknuffel:
Mijn labje is meer dan een hond alleen..... ook mijn beste maatje
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

ohhh.... errug!!!!
Vesta en Koda hadden daar maandag ook last van, voor de eerste keer na de vakantie weer trainen, nou, ik kon ze wel wat!
Ook totaal uit hun plaat, never nooit geen aandacht voor mij te krijgen :evil: .
Ik geef het "weer even wennen" nog een kans, maar dit moet niet te lang duren hoor! Komt vast goed Dorette, vertrouwen in je hondje (sprak ze met de blaren nog in haar handen :twisted: )
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

hihi ja zeg in deze regen ga ik ook zo gek doen als nino hoor getver de getver, was hier weer blank voor de keukendeur.

net op de haringvlietbrug gereden was storm waarschuwing op de brug. :klasse:
al me kinders uitgevlogen
miran&joost
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door miran&joost »

Ach Nulay toch....... Kan me het koppie precies voorstellen ......

Nu maar hopen dat het volgende week wat beter gaat met Nino !
Niets, maar dan ook niets, komt vrolijker op je afgelopen dan een kletsnatte lab met baggerpootjes !
Saskia
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Saskia »

Lijkt me niks! Trainen in de stromende regen.
En dat vonden de hondjes misschien ook wel ;) die hadden geen waxjas.
(ik visualiseer Nino nu in een jas met hoedje :lol: )

Hopelijk gaat het volgende week beter!
Ik zou de muziek willen kennen waarvoor de staart van mijn hond de maat slaat!
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

:D wat een toestand, hoop dat hij het volgende keer beter doet :wink:
saskia burghout
Grote hondenneus
Grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door saskia burghout »

hopen dat het de volgende keer beter gaat.heb gisteren ook getraint in de regen en het ging ook niet helemaal zoals ik wilde :? met de pup.en die andere hond daar bij ging alles mis wat er mis kon gaan.
dus verschijnlijk lag het aan het weer moeten we maar denken :wink:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

jee wat errug :D vrouwtje moet natuurlijk voor al niet denken dat het voor elkaar is he :twisted:
ik lach je beslist niet uit dorette,ik maak helaas precies het zelfde steeds mee met het gele monster van me :cry:
net als ik denk :hehe we hebben het ergste met hem gehad flikt tie me weer een streek :mad:
ik denk dat de heren het wel met elkaar zouden kunnen vinden :wink:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Op regen kun je je gelukkig kleden, maar Max heeft er een ontzettende hekel aan en gaat dan ook flink lopen klieren aan de lijn. Zeker met een storm erbij is het geen erg prettige wandeling. Op die momenten denk ik ook weleens: Wanneer leert het gele spook het nou eens :roll:

Zo blijft het wel een uitdaging Dorette, anders word het zo snel saai :D
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Gelukkig deed Nulay wel z'n best! Succes met Nino volgende week!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

roef schreef:jee wat errug :D vrouwtje moet natuurlijk voor al niet denken dat het voor elkaar is he :twisted:
ik lach je beslist niet uit dorette,ik maak helaas precies het zelfde steeds mee met het gele monster van me :cry:
net als ik denk :hehe we hebben het ergste met hem gehad flikt tie me weer een streek :mad:
ik denk dat de heren het wel met elkaar zouden kunnen vinden :wink:
Ja" two brothers in crime" :D

Ben toch erg blij dat ik niet de enige ben met zo'n "spook"
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Hier nog zo'n vervelende.We kwamen het trainingsveld op en het was één en al geklier.De cursusleider zei na een half uur:ga maar naar huis dit wordt nu toch niks.De volgende keer neem ik een rol behang mee en dan gaat hij er toch echt achter!!! :mad:
Plaats reactie