Zooooooo trots!

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Zooooooo trots!

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Haiii,

Ik moet even wat kwijt hoor. Mijn labje heeft zich vandaag zoooooooo voorbeeldig gedragen...ik glim nog steeds van trots! Ik ben namelijk met hem aan het oefenen in drukkere gelegenheden. Dus winkelcentra, winkels etc...dit omdat wij tijdens het wandelen bijna nooit mensen tegen komen (woon in een gat) en als we dan iemand tegenkomen...trekt hij me omver en misdraagt zich gruwelijk uit enthousiasme. Vandaag met hem naar een stad geweest, dwars door het centrum. Van te voren hebben we een stukje gefietst en uitgebreid gewandeld en toen met de auto naar het centrum. Wel even een anti-trek tuigje aan want mocht hij het wel in zijn bolletje krijgen...dan lig ik straks plat in de winkelstraat :( .
Maar hij heeft het zo goed gedaan! Hij negeerde de mensen vaak en keek zijn ogen uit, snuffelde en dartelde om me heen. Toen een aantal mensen ons aanspraken en hem wilde aaien....hield ik mijn hart vast...zou hij weer gaan springen en speels happen? Nou niets van dat alles. Hij likte de mensen aan de handen en liet het aaien rustig over zich heen komen. In de winkels bleef hij keurig aan de voet en kregen we meerdere complimenten over dat hij zo'n brave hond was! (haha ze moesten eens weten :wink: ) Aan het eind van onze toch door het centrum kwam er een groepje kinderen aan die Milow wilden aaien. Ik hield mijn hart vast (en Milow om te voorkomen dat hij zou springen) en dit ging ookal goed. Hij likte de kinderen aan de handen en kwispelde zo ongeveer zijn staart eraf.....Er kwam nog een meneer aan en die had een koekje. Toen die man naar Milow liep en zijn hand in zijn zak deed ging Milow keurig uit zichzelf zitten en gaf de man een poot. Iedereen in de winkel deed: ahhhh. Bij de blokker kwamen we nog een gek bruin monster tegen en daar moest even tegen geblaft worden (hij zag zichzelf in de spiegel :) ). De enige minpuntjes van vanmiddag waren dat hij een decoratiehartje uit een etalage wilde opeten (tja..blijft een labrador he) en dat hij er vandoor wilde gaan met de handschoen van een kindje.

Maar oh oh...wat kun je trots zijn als baasje! :applaus:

Ik heb hem dus veel kunnen belonen. Een goede middag voor baas en Milow! :klasse:
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Goed werk Anna en Milow!! Ik wil dit Max ook gaan oefenen. Die is namelijk ook zo enthousiast. De laatste tijd is Max wel al minder enthousiast naar menselijke voorbijgangers. Kun je bij veel winkels met de hond naar binnen? :
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ja dat ging heel goed. Ik heb het steeds even gevraagd en mocht bij de trekpleister, blokker, leads, dierenwinkel en de scapino naar binnen....viel me 100% mee!

Ja ik las al dat jij ook zo'n doldriest figuur hebt...zucht...vermoeiend he? haha
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

Oh wa tgoed! Kan me voorstellen dat je dan trots bent:D
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Goed gedaan jullie beiden :klasse:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Geweldig hoor! Krijg je gelijk weer meer vertrouwen in je hondje en weet je ook dat al je moeite met trainen dus niet voor niets is geweest! :)
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Goed gedaan! :applaus:
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Goed zeg! :D
lien86

Ongelezen bericht door lien86 »

super goed! leuk hoor :)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Super knap!! Ja kinderen zijn zoooooo leuk haha, hier ook een bruine tornado als hij kinderen ziet :D
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Grrrrrrrrr whaaaaa wat een monster is het ook soms :evil:

"Ding dong"....de deurbel gaat. Normaal gesproken loopt Milow rustig naar de deur, maar nu racete hij erheen en was niet meer aanspreekbaar. Ik trek hem naar achteren en doe de deur open...de nieuwe buurvrouw stond op de stoep en die liet ik even binnen. Waar Milow tegenwoorde rustig mensen begroet, was hij al zijn manieren kwijt en sprong tegen haar op meerdere keren, hapte naar haar sjaal en handen....snuffelde voortdurend in haar kruis...Ik steeds roepen: Milow NEE....maar mijn buurvrouw bleef op een hoog stemmetje praten en Milow werd hoe langer al gekker....zucht. Ik schaamde me dood :oops: . EN toen vertelde ze ook nog dat haar zoon honden traint en alle honden met handgebaren rustig krijgt....slik....Nu denkt mijn buurvrouw dat ik een zwaar onopgevoede hond hebt...zucht. Milow wilde de hele ochtend al niet slapen, was de hele ochtend al lastig...en was dus al overprikkeld toen de buurvrouw kwam. Nu ligt hij als een engeltje in zijn bench te slapen en te knorren....en dan is ie toch wel weer lief :verliefd1:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Ja, zo gaat het op en neer....... hier is Lina ook nog wel eens door het dolle heen als er visite komt -dat is hier niet zo vaak- en dan schaam ik me ook wel eens een beetje. :oops:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Dat is hier hetzelfde, springen en gek doen en voordat de visite op de bank zit, zit Joris daar al en dan weer dolle pret.
Het wordt wat beter, na een minuut of 5 (weet je hoelang dat is????) is hij wel rustig, todat de visite weer gaat, dan begint de pret opnieuw.

Maar Anna, een buurvrouw met een zoon die honden traint is ook niet gek, bak eens een lekkere appeltaart voor d'r.
Je buurvrouw is niet toevallig de moeder van de dogwispherer? :wink:
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Haha Maria...nee ik geloof niet dat Cesar haar zoon is... :)
Die appeltaarts is nog niet zo slecht plan! :D

Hm..dit was niet onze dag...
Plaats reactie