herplaatser introduceren

Plaats hier alles wat je wilt vragen of vertellen over het volgen van hondentraining.
roef
Speurneus
Speurneus

herplaatser introduceren

Ongelezen bericht door roef »

mischien dat er hier over niet al te lange tijd een herplaatser loopt :)
nu mijn vraag: hoe pakken we dit aan?
nemen we roef mee,als we gaan kijken?
wel gaan we als de klik er is voor dat we naar huis gaan een lange wandeling maken zo dat beide honden lekker uit gedolt zijn,maar verder heb ik geen idee eigenlijk :oops:
laat je ze bv al samen alleen `s nachts?

dus graag heel veel ervaringen over hoe jullie het deden ,het introduceren van een herplaatser :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Het ligt er een beetje aan wat voor herplaatser het is. Als het ook een labrador is met een makkelijk karakter, ben ik geneigd om het gelijk bij elkaar te laten. Maar met een ander ras ben ik voorzichtiger. We hebben een tijdje herders opgevangen en die lieten we niet direct bij de anderen. De enige labrador die we hebben opgevangen, onze Nemo, is nooit meer weggegaan en bij mijn moeder gaan wonen. Die lieten we er gelijk bij en ging probleemloos :)
Gewoon lekker buiten kennis maken, apart in de auto vervoeren en dan thuis naar binnen lopen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Stel je direct op als alfa, dat scheelt je een bult werk :wink:

maar vertel, vertel!!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

je hebt pb :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Toen wij naar Max gingen kijken hebben we Luna en Joyce meegenomen, Luna was pas 5 maanden en vond alles best en lief toen, maar je wil toch dat het klikt en dat deed het. Max was meteen helemaal verliefd op Joyce, die bleek net loops te zijn :oops: (ze lekte nooit, dus was ons nog niet opgevallen)
Na een tijdje kletsen zijn we gaan wandelen, ging ook helemaal goed, toen daar nog wat gekletst en besloten Max mee te nemen, we waren :verliefd1:
Luna en Max hebben samen achterin gezeten, Joyce had ik voor de zekerheid maar op schoot genomen :D

Thuis aangekomen hebben we, zoals Dorine al schrijft, net gedaan of het de normaalste zaak van de wereld was, we hadden de mand van Max meegekregen e.d. dus die meteen een plekje gegeven en eigenlijk ging dat als vanzelfsprekend.

De eerste nacht heb ik beneden geslapen, vooral voor m´n eigen gevoel, maar ook om Max niet het gevoel te geven dat hij in de steek gelaten werd, ik moet zeggen alles is probleemloos en als vanzelfsprekend verlopen, het was meteen een 3-eenheid, waarvan Joyce de overduidelijk alfa was :twisted: dus één keer een waarschuwing van haar was genoeg om weer rust in de tent te krijgen :D (en Luna zat nog in de bench)

Maar ik ben ook heel erg nieuwsgierig, dus vertel :wink:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

als kennismaking zou ik ze ff buiten laten ruiken aan elkaar en als dat geen probleem is laten spelen.

in huis de regels gelden voor beide honden, dus niet miepen met de nw hond, wanneer je die geen regels oplegt en roef wel, zal roef zich miss als roedelleider ontpoppen en zich ermee bemoeien.

ik zou ze nog niet los laten slapen samen, probeer dat een dag of wat (zolang dat je denkt nodig te zijn) allebei in bench naast elkaar te zetten, wanneer ze elkaar overdag ook opzoeken en samen gaan slapen is het geen probleem meer.

let op speeltjes waar roef gek op is en dominant mee is dus waar de ander niet mee kan spelen, haal die voorlopig weg als dat gebeurt, de nw mocht eens per ongeluk dat speeltje nemen dan heb je kans op ruzie. zo ook jullie met speeltjes spelen, gooi in het begin bv geen ballen weg, 2 honden proberen mekaar af te troeven en mocht de een sneller zijn kan de ander daarom gaan knokken.

duidelijkheid naar beide honden...accepteer van de nw hond ook dingen niet die je van roef niet accepteerd, bv roef mag niet op tafel, dus de nw hnnd ook niet van begin af aan.... ook een nw hond heeft leiding nodig, en juist dat zal hem op zijn gemak stellen en zal het wennen sneller gaan, zal ongeveer 2 wk duren dat je duidelijk verschil gaat merken dat bepaalde dingen eigen gaat worden, let op bij dominantere honden vanaf dan proberen ze vaak meer uit dus sta meer op je strepen bij kleinere dingen.

have fun
al me kinders uitgevlogen
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

:feest1: :wave: :feest1:

Wat leukkk!! :wink:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Wij lieten de nieuwelingen altijd buiten kennis maken op neutraal terrein.
Als dat probleemloos verliep, dan lekker even spelen. Later ook binnen (thuis) bij elkaar gelaten.
Nooit problemen gehad verder. :)

Spannend, een herplaatser erbij. Veel plezier alvast. Ik duim dat het allemaal heel goed verloopt. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Ohhhh zo zie ik je overal schrijven dat het je zo geweldig lijkt... 2 honden en nu komt er misschien een vriendje (of vriendinnetje) voor Roef in huis :applaus:

Super leuk, ik heb geen ervaring met herplaatsers maar wil je wel alvast heel veel voorpret wensen en wij wachten geduldig af naar meer nieuws 8)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Jo-Ann

Ongelezen bericht door Jo-Ann »

Kay schreef:Ohhhh zo zie ik je overal schrijven dat het je zo geweldig lijkt... 2 honden en nu komt er misschien een vriendje (of vriendinnetje) voor Roef in huis :applaus:

Super leuk, ik heb geen ervaring met herplaatsers maar wil je wel alvast heel veel voorpret wensen en wij wachten geduldig af naar meer nieuws 8)
Ik heb wel ervaring met een herplaatser, en het is van het begin af aan echt super gegaan. Kyra kwam dan wel bij de fokker weg, en niet bij een gezin, maar dit was denk ik een grotere stap. Van een roedel van een stuk of 8 honden naar alleen... Maar het gaat echt heel goed. Verschilt natuurlijk wel per hond, maar over het algemeen gaat het met labradors meestal wel goed volgens mij. Ik weet (nog) niet hoe het gaat als je al een hond hebt en er komt een herplaatser bij.
pelia33

Ongelezen bericht door pelia33 »

Noppes is ook een herplaatser en komt bij de fokker vandaan, daar leefde ze ook samen met meerdere labjes en nu is ze alleen. Ging erg goed moet ik zeggen.
Nu komen er ook wel honden van klanten thuis en dit gaat ook erg goed. Noppes verwelkomt iedereen op een vriendelijke manier. Buiten kennis laten maken is bij Noppes niet nodig.
mookje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door mookje »

Wij hebben vaker herplaatsers gehad en dit is altijd heel goed gegaan :)
De eerste ontmoeting was altijd op onbekend terrein (de andere honden gingen mee). Als de kennismaking goed verlopen was namen we de hond direct mee naar huis. In de auto hielden we de nieuweling wel apart van de rest omdat ze elkaar nog niet kennen en de ruimte in de auto natuurlijk klein is. Bij thuiskomst uit de auto meteen even wandelen aan de riem en daarna met z'n alle naar binnen.

Of je ze 's nachts samen alleen laat is ook afhanklijk van hoe het gaat. Ik zou een herplaatser bij voorkeur ook 's morgens ophalen zodat je het een en ander de hele dag kunt observeren. Is er toch wat spanning dan zou ik ze apart houden. Is ook afhankelijk van het geslacht (wordt de combinatie reu-teef, teef-teef of reu-reu).

Wel ontzettend leuk, een herplaatser erbij :klasse:
Afbeelding
Ineke P

Ongelezen bericht door Ineke P »

Wat leuk!!!! Ben benieuwd! Heb er geen ervaring mee, dus aan tips kan ik je niet helpen.
Plaats reactie