BOOSSS

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Ineke P

BOOSSS

Ongelezen bericht door Ineke P »

Vanavond hadden we visite, familie met een stel kids(5). Omdat we weten dat de kids allemaal bang zijn voor honden, hadden we Remy in de bench gedaan. Ze zijn bang omdat ze door moeders zo opgevoed zijn. Volgens haar zijn alle honden vies.
Bij binnenkomst zei het oudste meisje al dat het bij ons in huis naar hond stonk. Eerlijk gezegd is dat helemaal niet zo. Remy stinkt niet. :mad: Verder was Remy heel lief in de bench. Was wel enthousiast, maar reageerde heel lief naar de hele kleintjes door te kwispelen etc. Maar na een paar uur werd ie het zat en begon te blaffen. (Tussendoor wel een keer uitgelaten.) De oudere kinderen begonnen te schelden op de hond en vonden de hond irritant. Hij blafte te hard en hij was erg vervelend. Ja, wat wil je als je steeds maar opgesloten zit. Bij elke blaf moest ie zijn mond houden. Hun moeder zei dat ze niet moesten reageren op zo'n achterlijk varken...... :confused: :mad: :? :shock:
Ik heb me ingehouden, want het is m'n bloedeigen zusje. Maar inwendig kookte ik. :evil: Hoe durven ze zo over onze hond te praten. En wat ben je arm als je geen liefde voelt voor een dier. Ik was zo boos, zo vreselijk boos, :evil: dat het beter is geweest dat ik niets zei. Want anders hadden we een knallende ruzie gekregen. En toch zit ik hier ook weer met een schuldgevoel dat ik het niet voor m'n hond heb opgenomen. Maar omdat ik zo boos was had ik niet op een rustige manier kunnen zeggen dat ik dit niet leuk vindt. Daar was ik echt te kwaad voor. En ruzie wil ik niet. Want verder zijn we de beste vriendinnen van elkaar. Alleen niet op het gebied van dieren/honden. :(
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

nou als het mijn zus was had ze het echt wel gehoord :twisted:
ook wij delen alles,maar soms kan het ook flink knetteren maar daar ben je zussen voor toch?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

dat is een moeilijke situatie en ik snap dat je ook heel boos bent.
Ik zou er toch met je zus over proberen te praten al is het maar om je hart te luchten. Mijn zusje is ook bang voor onze honden en begon een onzin verhaal over ze te vertellen tegen mijn ouders en vrienden en toen heb ik haar daarop aangesproken.

Remy hoort bij jullie gezin en ook al is ze er bang voor, ze kan zien dat jullie je best doen om te zorgen dat ze gewoon normaal langs kunnen komen. Jullie doen je best. Ze weet dat jullie een hond hebben, ze komt zelf langs in jullie en Remy zijn huis, dan mag je toch wel wat respect verwachten toch?
Ineke P

Ongelezen bericht door Ineke P »

Je hebt gelijk. Wij doen Remy voor hun kids in de bench, dan mogen we zeker respecht van hun kant verwachten. Maar ze hebben totaal geen gevoel en inlevingsvermogen naar een dier. Dat maakt het zo moeilijk.
Martine.jolie

Ongelezen bericht door Martine.jolie »

Volgende keer lekker bij haar op visite gaan, heb je de afwas ook niet :D
En zo te lezen brengen de kinderen in dit verhaal het er een stuk minder opgevoed vanaf dan Remy :wink:
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Rot situatie zeg!
Maar ik vind wel, ook al ben je familie, als je bij iemand bent respecteer je iedereen. Ook huisdieren! (Zijn immers vaak gelukkig ook volwaardige gezinsleden!)
En inderdaad, praat er eens met haar over!
Iefke

Ongelezen bericht door Iefke »

OOh wat vervelend zo'n situatie en wat herkenbaar. Mijn zus heeft ook 3 kids (kleine nog). En ook zij zijn bang van honden omdat mijn zus en haar man dat in stand houden. Als ze bij ons kwamen en Buck was er dan moest hij in de garage. Nou ik heb dat twee keer gedaan en dacht toen, what the f*ck. Zij moeten zich aanpassen en niet wij.

En inderdaad wat ben je arm als geen gevoel voor een dier kunt opbrengen, je mist zoveel. Ook in het latere leven hebben deze kids toch een gebrek als ze bang zijn van honden.

Ik vind dat remy het top gedaan heeft hoor en een hond in huis stinkt helemaal niet als hij goed verzorgd wordt, zijn kleedjes op tijd in de was gaan etc. Ja als het regent of ze hebben gezwommen dan wel, maar heey wat maakt het uit!!

Ik vind wel dat je zus en haar kinderen zich niet zo mogen uiten in jouw huis en dat ie een zaak die je zus haar kids moet aanleren, stukje opvoeding toch!!

Ik hou ook heel veel van mijn zus en haar kids, maar we verschillen ook 100% wat dieren betreft.
lmolen
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door lmolen »

Petje af voor Jou, dat was mij niet gelukt hoor.
Rico gaat hier voor niemand aan de kant.
Iederen is welkom, iedereen die Rico ook accepteerd.
Groetjes Lucia
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Vervelende situatie zeg! :(
Ik vind het knap van de dat je omwille van de lieve vrede de vervelende opmerkingen maar slikt, ik zou het niet kunnen.
Ik vind ook dat er enig respect voor jou, je huis en je aanpassingen naar hen toe op zijn plaats is.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Buddy007
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Buddy007 »

Nou het had mij echt niet gelukt om mijn mond te houden, ik zou het nog wel een keer met haar erover hebben. Je doet Remy speciaal in de bench, zodat hun er geen last van hebben en dan krijgt je dit? Volgende keer de hond lekker los laten lopen....
Groetjes Lisanne
maria1

Ongelezen bericht door maria1 »

Wat een nare situatie, natuurlijk wil je geen ruzie met je zus. Maar ik begrijp hieruit dat je er al van uit gaat dat je zus zich star gaat opstellen dat zij vindt dat zij gelijk heeft.
Ziet zij niet dat Remy een deel van jullie gezin is en als zodanig dient te worden geaccepeerd.?
Als haar kinderen vervelend zijn hak je daar toch ook niet de hele avond over door. Nu wil ik kinderen en honden niet vergelijken, maar beiden horen bij een gezin. Ze ziet zelf toch wel dat Remy niet vals en/of vies is?? ik begrijp hier echt helemaal niets van.
Misschien toch maar eens rustig praten met zusterlief, vriendinnen ook zoals je zelf schrijft. Die moeten toch over van alles kunnen praten?
of alleen als het in de ander zijn "straatje" is?
Sterkte en wijsheid gewenst, het is zeker een lastige situatie, maar houd het niet in stand, het blijft toch in je achterhoofd een beetje etteren lijkt me.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

respect voor je geduld... Het zou mij niet lukken. Ik denk dat ik direct de bench had open gezet als mijn hond wordt gepest in zn eigen huis :twisted: Maar goed ik ben in dat opzicht ook niet zo sociaal denk ik 8)
Succes met het gesprek!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
bubbles
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door bubbles »

Ik zou Remy niet eens in de bench doen, voor een ander. Hij hoort bij jullie toch. Geen wonder dat Remy dan gaat blaffen, met al die negatieve energie in huis....
En hem dan ook nog een 'achterlijk varken' noemen, van mij konden ze per direct vertrekken.
Ik heb bewondering voor jou geduld....
:zwartpootje: Bubbles (Real Mystery of the Dutch Highlands)
5-11-2001 overleden 26-1-2016
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

bubbles schreef:Ik zou Remy niet eens in de bench doen, voor een ander. Hij hoort bij jullie toch. Geen wonder dat Remy dan gaat blaffen, met al die negatieve energie in huis....
En hem dan ook nog een 'achterlijk varken' noemen, van mij konden ze per direct vertrekken.
Ik heb bewondering voor jou geduld....
Hier idem, iedereen die hier komt weet dat Noah er is.. hebben ze daar problemen mee? dan komen ze hier maar niet...
En ik zou hem zeker niet laten uitschelden, dan had ik mijn zusje toch even flink de waarheid gezegd.
Suc6 met het gesprek :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
riwka
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door riwka »

Ook hier weet iedereen dat Storm een deel van mijn leven is net zoals van familie en vrienden hun kinderen dat zijn. Dus Storm gaat zekers niet in de bench als ze komen. Als ze daar problemen mee hebben dan hebben ze pech en komen ze maar niet. Als ik bij vrienden of familie op visite ga die kids hebben en die zijn vervelend dan verwacht ik toch ook niet dat ze naar hun kamer gestuurd worden omdat ik het geen leuk gedrag vind. Ze zien me aankomen!

Wij zijn thuis opgegroeid met honden maar zowel mijn broer als zus vinden een hond algauw te veel of zelfs eng maar ze weten dat als ze bij mij komen dat het erbij hoort.
Ik zou hier dus zeker eens rustig met je zus over gaan praten en misschien zelfs eens met de kids van je zus :wink:
Don't always keep your dog on a leash if you want him to be attached to you
A.Willametz
Plaats reactie