Luca weggelopen

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
Luca

Luca weggelopen

Ongelezen bericht door Luca »

Gistermiddag was ik heel even naar de buren geweest ( 5 minuutjes) en de hondjes in de garage gelaten.
Toen ik terugkwam en de deur los deed stoof mevrouw gauw naar buiten.
Ik zag al in haar ogen van pak me dan als je kan! ik kan toch lekker harder lopen dan jou!
Schreeuwen helpt natuurlijk niet dan lopen ze alleen harder weg ( daar kwam ik na een paar minuten achter) dus toen maar op de knieeen. 'Luca kom maar bij vrouwtje gaan we naar huis'.
Naar huis dacht ze ik moet daar zo ver mogelijk vandaan :(
Komt ze bij een huis in aanbouw, zegt 1 van de bouwvakkers je hebt de riem te lang. In plaats van dat te zeggen dat ze hem even vasthouden... nee hoor gewoon laten lopen :evil:
dus weer verder het dorp in, loopt ze rechtstreeks de straat in waar mijn schoonouders wonen die ook een lab hebben. dus ik hun gebeld met mijn mobieltje, vang Luca op die komt er nu aan. Ze wonen aan een drukke t-splitsing dus zag het al helemaal voor me. Mijn schoonvader naar buiten, maar Luca had andere gedachten, die ging de tuinen allemaal even verkennen. komt er een boze man naar buiten, ik wil geen honden in mijn tuin!! dus ik zeg van sorry maar ze is weggelopen en zal haar toch moeten pakken, dus die man gaat op zijn knieeen en loopt Luca rechtstreeks bij hem in de armen :D
Maar intussen, komt mijn schoonvader er aanlopen en 2 buurvrouwen. met allemaal een riem bij zich :) allemaal buiten adem :lol:

Het is allemaal goed gegaan, maar had mijn hart in de keel zitten zo ongeveer, hopen dat ze dit geen tweede keer gaat doen.

Ik moest dit even kwijt..
Groetjes Alina en een poot van luca
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Zooo eng is dat he!
Gelukkig liep het goed af. (Natuurlijk komt ze bij de man die er niets van moest hebben :D )

Zelfs de lekkerste snoepjes kunnen dan niet helpen als ze niet 'gevangen' willen worden.
Stelletje stiekemerds zijn labjes toch ook!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
kimmeding

Ongelezen bericht door kimmeding »

jeetje meid wat erg.

het is gelukkig goed afgelopen allemaal en allemaal dankzij de man die geen hond in de tuin wil hebben :D
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

Pfffft, wat een nachtmerrie. Gelukkig goed afgelopen.
Je bent dan meteen wel 10 jaar ouder. :)
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Jose

Ongelezen bericht door Jose »

Ik kan me voorstellen dat dit weer een paar jaar van je leven gekost heeft..
Vooral om het idee dat er een drukke t-splitsing in de buurt is!!

Gelukkig is het goed afgelopen! :)
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

ojee wat akelig is dat, heel fijn dat die man Luca toch even op wou vangen :)
Is Luca ook al zo'n ondernemend typje? Het kunnen boeven zijn :D

Keo wil ook altijd naar mijn ouders al we daar in de buurt wandelen. Ze weten zo waar ze moeten zijn, vooral als het er leuk is :wink:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

mmmmm denk dat jij even naar een veldje moet gaan met een hel;e lange lijn en luca eens een xtje of tig moet roepen en een snoepje geven, thuis ook is ze helemaal andere kant van het huis, roepen en snoepje geven dat een paar dagen vol houden dan roepen en der flink knuffelen en daarna een snoepje, verder geen tussendoortjes meer en der voer een beetje minderen, want er gaan zat snoepjes in als het goed is.

hoog stemmetje, gewoon rechtop blijven staan. en niet blijven roepen van hier hier hier nee naam van je hond hieeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr
komt ze de eerste x en niet gelijk dan de lange lijn binnen halen maar wel op snelheid want ze moet gelijk komen niet boos worden altijd vrolijk en met een hoog stemmetje.

dit doe ik altijd al bij pups die bij mij geboren zijn en kunnen lopen (niet aan de lijn natuurlijk) die roep ik al bij me en krijgen ze wat, en alle instanties zeggen altijd dat ze super komen dus dat blijft al gelijk hangen.
al me kinders uitgevlogen
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Pff dat is schrikken!! Gelukkig is het goed afgelopen!
margré
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margré »

Jeetje dan klopt het hart zeker in je keel zeg
Gelukkig allemaal goed afgelopen
Groetjes Margré
Lebber Hope
Luca

Ongelezen bericht door Luca »

Je bent echt in 10 minuten 10 jaar ouder ja :cry: :cry:
had de schrik goed in de benen zitten.
Het is wel idee om dat aan de lange lijn te gaan oefenen ja, ze is echt ontzettend ondernemend, en ben bang dat dit niet de laatste keer was.
Denk dat als ze al een heel klein kansje krijgt dat ze weer gaat.
Maar gelukkig is het goed afgelopen, had er niet aan moeten denken wat er kon gebeuren.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Pffffffffffffffffff wat een nachtmerrie zo achter je pup aan moeten rennen :?

Hier ook een heel ondernemend typje :roll: .. en of ik nou salami, kaas of hondensnoepjes heb.. als hij het in zn bol heeft, werkt niks :(
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai amai, je hebt vast superveel schrik gehad!!! Gelukkig heeft dit verhaal een happy end gekend!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
kelly1609

Ongelezen bericht door kelly1609 »

pff dat is schrikken!
Maar gelukkig is het goed gekomen :D
lisette
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door lisette »

Zo dat is ff schrikken zeg!
Gelukkig is ze weer terug gekomen!
Groetjes,

Lisette