bultje na tekenbeet

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
corry

bultje na tekenbeet

Ongelezen bericht door corry »

Hoi ik heb een vraagje dushi is nu 2 keer gebeten door een teek en keurig verwijderd ,maar nu komt er steeds een bultje (lijkt de grote van een grote pukkel)op de plek waar te teek gezeten hebt.
Kan dat kwaad want anders gaan ik even langs de DA
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Hé corry, dat heeft Olly ook wel eens, maar na 1 of 2 dagen verdwijnt dat vanzelf hoor!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
corry

ja dat is zo raar de eerste is van 4 weken geleden en deze ja die is kort van 3 dagen geleden ,hahahah ben ik te overbezorgt.
Ik merk dat ik wat dit soort dingen bezorgder ben dan met kinderen misschien omdat dushi niet kan praten :oops:
Agnes

Ongelezen bericht door Agnes »

Hier ook altijd een bult na een tekenbeet (Qiki heeft er nog nooit 1 gehad, maar mijn paard wel). Ook daar verdwijnt het na een paar dagen.
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Chester had het ook. En dat was toen zijn eerste teek. Ik haal hem weg, blijft er een bult. Ik was dus ook bezorgd en heb een vriendin gevraagd en die zei dat het normaal is. Maar ja, hoe moet ik dat ook weten. Zij heeft mij toen tea tree balsem gegeven en dat heb ik af en toe erop gesmeerd. Het duurt even maar het bultje ging weer terug.

Je moet alles een keer meemaken, toch ?
Afbeelding

bedankt Sharon !
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

daarom is er ook dit forum, liever 1x te veel vragen dan te weinig :-)
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Nadat je een teek verwijderd hebt, een soort van honing spray erop spuiten.. Komen er ook geen bultjes.. :wink:
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
corry

ow zalig dit forum je pikt zoveel info op thanx allemaal :)
Janine

Ongelezen bericht door Janine »

Dat is inderdaad fijn om te weten!
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Mijn dierenarts zei tegen me dat zo'n bultje binnen een week weg moet zijn. Bij Diezel is het vaak binnen een paar dagen weg. Let wel op dat er geen rode kringen om de plek kkomen. Dan moet je wel naar de dierenarts, want dan is de teek misschien besmet met de ziekte van Lyme.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
Plaats reactie