en het denk ik dus een veel voorkomende kwaal is helaas bij labradors, heb ik mij hier ingeschreven om een eigen topic te openen.
Ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen hoe jullie dit ervaren hebben.
12 mei 2011 is mijn teef geopereerd bij Y Krooshof in Hilversum, tot mijn geruststelling kwam ik haar naam hier ontzettend veel tegen, een goed adres dus.
Ze liep al een jaar niet lekker, foto's kwam niets nada uit, naja daarna kwam de hele riedel, pijnstilling loopschema, fysio, het bleef. Dus na een jaar was de maat vol.
Naar Utrecht voor een botscan en daar kwam het een en ander uit.
Op 12 mei 2011 heeft Y Krooshof haar linker elleboog geopend, en daar zag ze een oude breuk zitten waar allemaal botgruis uitkwam, LPC dus.
Goed eindelijk wat gevonden en we konden gaan revalideren, helaas kreeg ze een fikse wond ontsteking dr bij (Complicaties ) waar we op zn zachts gezegd niet blij mee waren want ze liep eigenlijk weer prachtig.
Ik weet niet hoe jullie dit ervaarden, maar ik vond het revalidatie verhaal (Nazorgbrief) wat vaag, we mochten zelfs de eerste 3 weken na de operatie al fietsen als ze dat wilde
Ik heb dat niet gedaan en ben een wandelschema gestart, elke week 5 minuutjes dr bij.
Helaas....7 weken later loopt ze toch weer mank. Ik begon dr nét weer even vertrouwen in te krijgen, we liepen al 28 minuten, waarvan 3 minuutjes hard, en dat leek prima te gaan.
Ze heeft zondag een verkeerde beweging gemaakt en liep een avondje mank.
Dat herstelde binnen een dag en we zijn weer doorgaan met lopen, want dat was ook het advies van Yolande, LOPEN. Doorlopen.
Vanmiddag kwam ik thuis, 4 dagen vrij, en wilde naar het bos gaan met de lange lijn, maar we zijn niet verder gekomen dan de poort uit, mank.
Later herstelde ze wel weer maar ik zie dat ze niet goed loopt, ik noem het rommelig lopen, en haar hoofd knikt. Niet goed dus.
Er zijn hier vast wel mensen die ook in zo'n situatie hebben gezeten, hoe gingen jullei hier mee om?
Weer helemaal terug in schema? Of gewoon zo snel mogelijk weer naar het oude?
Als ze mank loopt doen we natuurlijk alleen het hoog nodige. Maar daarna? Hoe snel kan je ze weer belasten?
Ik weet het...dr zijn gevallen bekend dat honden na de ED operatie nooit geen pas mank hebben gelopen, maar ook meer dan genoeg die zich mijn verhaal zullen herkennen.
Hoe ga je om met pijnstilling? Eerst even aankijken? En hoe moet je ze dan laten lopen? Want ze gaan dan natuurlijk door de pijn heen.
Even kort; ze is dus op 12 mei geopereerd aan LPC
Geen artrose aanwezig
Staat volledig op barf, krijgt glucosamine van Puur Natuur
Visolie van doils joints
1 capsule groenlipmossel.
3 jaar oud.
Iemand die mij kan helpen? Ik zie het namelijk niet meer zitten