niet welkom :(

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

niet welkom :(

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Nadat het wat beter ging tussen mijn ouders/zus en Max heeft Max het wederom 'verbruid' Ten eerste is Max de controle over zijn blaas verloren, omdat hij door het warme veel te veel gedronken gehad (dit gebeurde in de tuin). (Volgens DA kan zo'n ongelukje wel eens gebeuren tijdens het spelen en met een volle blaas).
Daarnaast heeft Max een bal teruggebracht die een beetje vies was en heeft deze een paar keer op de schoot van mijn moeder en zusje gelegd die deze steeds weggooiden.
Vooral de laatste situatie was bepalend, Max was namelijk 'lastig en vervelend' en daarbij 'was het mij keuze om een hond te nemen en hoef ik deze keuze niet op te dringen aan een ander' Hun kozen er namelijk niet voor om de kleren vies te laten worden....:confused: Ik heb ze erop gewezen dat ik een hond heb en geen robot... Roy heeft daarbij gewezen dat zij het gedrag zelf in stand houden door steeds de bal weg tew gooien.

Nou ja.....dan vraag ik je? Ligt het nu aan mij?
Ik bedoel, sommige forumleden zullen best nog wel weten wat Max vroeger erheen maakte. En van dat gedrag is nog maar heel weinig over (er zijn natuurlijk aandachtspuntjes). Voor mij en Roy is Max veranderd van een bengel naar een engel. Hij gedraagt zich vrij goed en luistert ook goed. Waar hij vroeger als een wildebras door een tuin rende en alles sloopte wat los en vast zat, brengt hij nu steeds braaf een bal terug (die een beetje vies is) in de hoop dat ze de bal zullen gooien.
Ik begrijp best dat ik mijn hond onder appel moet hebben en dat hij niet mag opdringen om te spelen, maar ik vind het wat ver gaan om een hond vervelend te noemen (vooral als je de gedraggeschiedenis van Max kent).

Hoe zien jullie dit?
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

nee hoor je hebt helemaal gelijk

max deed nix geks, vervelends of raar is heel normaal, zou zeggen precies volgens het boekje

maar ja dat soort mensen heb je nou eenmaal en die kan je niet veranderen.
moet je vragen of kindlief zo schoonblijft als ie buiten aan het spelen is? of met een ijsje heeft zitten kliederen
al me kinders uitgevlogen
santa_6396

Ongelezen bericht door santa_6396 »

Duwen ze een spelend kind ook weg?
Ik denk dat je een goed luisterende hond hebt (van wat ik lees), maar ze moeten gewoon geen honden ... spijtig ...
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Het is niet mijn bedoeling om vervelend over je familie te doen maar wat een muggenzifters!!!
Ik had wel eens eerdere posts gelezen van jou en ik wat ik uit bovenstaande begrijp was Max gewoon hond! Niet raar of vervelend!
Dat voorval met het balletje, tja eigen schuld dikke bult! En je ziet meteen wel of de bal vlekken achterlaat of niet. Dus stoppen met gooien...
Met de hond spelen en achteraf klagen? Kom op zeg!

Waren jullie erbij toen 'alles gebeurde'? Zo nee, dan zou ik ze niet meer op laten passen (indien mogelijk). Ik heb niet het idee dat ze Max leuk vinden maar wel om er over te zeuren (sorry hoor).

Nee, ik vind het absoluut niet aan jou liggen.
:evil:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Hoe vervelend ik het ook voor je vindt: er zijn nu eenmaal mensen die niets begrijpen van honden en het ook niet willen begrijpen :wink:
Daar is maar 1 remedie voor: voorkomen dat je hond interactie met die personen aangaat. Wij laten in dat geval de honden gewoon thuis of leggen ze onder appel op een meegenomen kleed naast ons neer, afhankelijk van de leeftijd los of aangelijnd :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Sommige mensen zullen nooit van honden houden en begrijpen er ook niets van :?
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Was dit bij jullie thuis of bij hen?

Mijn familie houdt ook niet van honden en ik neem ze dus ook nooit mee.
Als ze hier zijn (1x per maand) dan zet ik de honden even apart. Dat vind ik geen probleem. Ik vind de relatie met mijn familie belangrijk dus daarom houd ik rekening met ze. Ze hebben het trouwens nooit gevraagd en ze doen nooit lelijk over de honden, maar zoals Dorine zegt, ik laat niets gebeuren tussen hen.

Zoals ik het lees gedraagt Max zich normaal, maar jouw familie houdt niet van honden en dat zal ook niet gaan gebeuren. Dus jij moet je eigen plan trekken hoe je hier in de toekomst mee om gaat. Zelf vind ik dat je niet van iedereen kan verwachten dat ze jou hond net zo leuk vinden als jij. Die mensen vind je alleen hier :D

Ik wens je veel wijsheid en succes! :klasse:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

mijn ouders zijn absoluut geen hondenmensen en laten(gelukkig) roef en james wel toe in huis.
ze hebben erg mooi parket en daarom neem ik altijd lopers mee voor de honden zodat hun vloer geen krassen oploopt.
zij blij wij blij :D
moet zeggen dat james wel een flink charme offensief heeft gebruikt en mijn ouders zijn nu stapel op hem,roef vinden ook lief maar te druk :twisted: (in huis niet gelukkig!)

mochten ze nu niet willen dat de honden mee gaan dan is dat hun goedrecht,het is hun huis en waar ik dan de jongens laat is mijn probleem.
op drukke verjaardagen gaan ze dan ook niet mee omdat ik weet dat mijn ouders zich zullen ergeren aan een hond die in de weg loopt.

en ook mijn ouders zeggen wel eens dat ze iets vies vinden van de honden of dat ze stinken,wij zijn het zó gewent dat we het niet meer merken,maar als je geen honden hebt kan ik me voorstellen dat je sommige dingen niet fris vind :D
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Nino&Toosje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Nino&Toosje »

Ik ben blij dat het geen robots zijn.Maar niet iedereen is gecharmeerd van honden. Als hier iemand komt die geen honden gewend is, gaan ze bij mij naar een aparte kamer of zelfs als het weer het toelaat, achter in de auto ( ze zijn het gewend en geven daar niets om) En als ik ergens naar toe ga, waar geen honden gewenst zijn, of ze zijn geen honden gewend, dan laat ik ze thuis.
Geven en nemen in het leven, en niet iedereen is even gek met honden.
cindyjanssen

Ongelezen bericht door cindyjanssen »

TSjee wat een familie!! Ik heb er geen woorden voor! Dan erbij is Max nog lekker jong, dus laat hem lekker óntstuimig' zijn!
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Bij mensen die honden vies en vervelend vinden ga je nooit bereiken dat zij je hond net zo leuk vinden als dat jij hem vindt. Het beste wat je kan bereiken is dat ze het waarderen dat jij ervoor zorgt dat zij er zo min mogelijk last van hebben.

Als ik op bezoek ga bij mensen, die mijn honden niet leuk vinden maar het gedogen dat ik ze meeneem, dan neem ik een kleed mee (fris gewassen :wink: ) en zorg dat de honden voor het bezoek goed uitgelaten en moe zijn zodat ik ze op dat kleed kan leggen waar ze een paar uur kunnen maffen. Ze krijgen dan geen enkele vrijheid om huis en/of tuin te exploreren en te spelen, het is op dat kleed en op gezette tijden naar buiten voor een P&P en om de benen te strekken. Dat kunnen ze ook want ik heb ze dat zo geleerd.
Liever laat ik ze in de auto zitten (als dit veilig kan) waar ze een grote autobench hebben die op slot gaat en de achterdeuren van de auto kunnen open blijven zodat ze lekker doorgelucht in de schaduw kunnen liggen, dit vinden zij ook heel relaxed.

Dit voorkomt ergernissen want ik heb ook zo'n idioot die de ballen blijft brengen en als je niet reageert als hij ze op schoot gooit, mikt ie ze rustig in je decolletee en dat wordt ook niet door iedereen gewaardeerd :D
Je familie is toch belangrijk. Accepteer dat ze waarschijnlijk nooit hondenliefhebbers zullen worden maar misschien ooit nog eens gaan "opscheppen" dat 'honden niet leuk zijn maar Max toch nog niet zo vreselijk omdat hij netjes opgevoed is'. Succes!
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Tanja
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Tanja »

Het ligt het er een beetje aan of het bij jou thuis gebeurde, of bij hen.
Als iemand bang is van Banjer en bij mij thuis wil komen, zullen ze toch aan hem moeten wennen. Banjer hoort bij ons gezin, en ik ga hem voor niemand weg zetten. Ik wil hem best even bij het binnenkomen in zijn bench zetten, maar dus niet de hele dag ...

Mijn schoonzus en zwager wonen vrij ver weg (ruim 150 km.) en houden ook helemaal niet van honden. Gevolg is dus dat als wij naar hen gaan, we weliswaar zonder hond gaan maar niet lang blijven. We willen Banjer niet de hele dag alleen laten zitten, dus dan is de consequentie dat we maar een paar uurtjes komen ....
Groetjes, Tanja

Laughter is timeless, imagination has no age and dreams are forever ...
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ook ik ben van mening dat niet iedereen mijn honden leuk hoeft te vinden. Wij nemen dan ook maar zelden een hond mee op visite en als er hier visite komt, gaan de honden in de tuin, kennel of keuken. Alleen als we zeker weten, dat de mensen er geen problemen mee hebben, mogen de honden in de kamer bij de visite. Maar dan nog probeer ik ze een beetje weg te houden van schone kleren, volle kopjes of glazen en lekkere hapjes :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Tja :D
Wij denken dan wel, wat is er mis met mijn fikkie? Zó druk issie toch niet?
Een vieze broek? So what?

Niet iedereen vindt dat leuk, óok familie soms niet.
En eigenlijk vind ik dat hun goed recht.
Nick mag ook niet mee naar een familielid, vanwege de haren...
Ik respecteer het en neem hem niet mee naar het betreffende propere stulpje.

Scheelt een boel stress voor alle partijen
:wink:
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
EricaM
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door EricaM »

jeetje, wat een moeilijk probleem.. Op zich vind ik dat Max zich heel goed heeft gedragen, want het is zeker geen robot. Wees blij dat hij gewoon lekker hond is.

Natuurlijk is het met familie wel lastig. Als ik op visite ga bij mensen die niet van (onze) hond houden neem ik hem niet mee. Maar daar zal ik dan ook niet vaak komen.

Andersom hetzelfde. Er komen vrijwel geen mensen op visite die niet van onze hond houden. Ik sluit hem er niet voor op.

Gelukkig zijn de mensen in mijn familie die mij na staan helemaal gek op Bram en voorheen nog gekker op Max. Dus dat probleem valt mee. Mijn schoonzus houdt er niet echt van, maar accepteert hem wel.

Veel succes in ieder geval.
Groetjes Erica, en een knuffel van Bram
Plaats reactie