Voor het eerst naar mijn schoonouders

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
nvn337

Voor het eerst naar mijn schoonouders

Ongelezen bericht door nvn337 »

Dit weekend zijn we voor het eerst naar mijn schoonouders gegaan. Op zich natuurlijk niet zo speciaal alleen, ze wonen op 3 hoog, op een 2 kamer appartement in een stad in Midden-Slowakije ongeveer 3 uur rijden bij ons vandaan.
Voor de reis had ik Max goed afgepeigerd, hij heeft dan ook bijna de hele weg geslapen. Toen hij echter wakker werd dacht ik dat hij ook moest plassen. Dus ik heb de auto gestopt om even met hem te kunnen lopen maar het regende. Daar had meneer dus geen zin in, hij sprong uit de auto en wist niet hoe snel hij weer terug moest springen in de auto, dit was voor het eerst sinds we 'm hebben dat het regende (het was hier droog van eind juli tot nou).

Bij mijn schoonouders aangekomen heb ik nog even met 'm gelopen maar daar had hij nog steeds geen zin in. Toen ben ik met 'm naar boven gegaan, de lift vond hij eng maar hij accepteerde het. Boven aangekomen wilde ik gaan eten maar meneer had al op de grond geplast terwijl hij thuis bijna altijd zindelijk is. We hebben gegeten en weer wilde ik 'm gaan uitlaten, ik was echter nog niet in de lift of hij had al flink gepoept in de gang, eerst maar even opruimen dus.....

Daarna weer flink gelopen (bijna 1,5 uur), hij was toen echt moe, ondertussen was het al 10 uur dus naar bed.

Rond 1,30 heb ik 'm beneden op het gras nog uitgelaten maar weer niets, prima na 15 minuten maar weer omhoog en ja hoor, we zijn nog niet goed en wel binnen of hij pieste weer in de keuken, dit keer op een kleedje. Dat dus maar opgeruimd en weer naar bed.
Om 6 uur met m'n schoonmoeder naar de winkel om brood te halen en daar poepte hij eindelijk buiten, midden op een trottoir, snel doorgelopen. Toen we terugkwamen hadden al mensen er door gelopen :oops:

Daarna nog een flink stuk met 'm gelopen maar me voornamelijk geërgerd aan kettinghonden bij mensen hier en loslopende zigeunerhonden, niet echt relaxed dus. Die stomme zigeuners hebben gewoon een aggressieve soort bouvier rondlopen die alles aanvalt dat in de buurt komt, als ik niet zelf geschreeuwd had, was het verkeerd afgelopen. Helaas durft de politie hier ook niets aan te doen :(

Vanmiddag heb ik flink met hem in de heuvels rond de stad gewandeld, hij vond het prachtig om lekker los te kunnen rennen zonder andere honden in de buurt. Hier wat foto's van onze wandeltocht.

Afbeelding
429 by Nvn337, on Flickr

Afbeelding
431 by Nvn337, on Flickr

Afbeelding
438 by Nvn337, on Flickr

Afbeelding
442 by Nvn337, on Flickr

Afbeelding
443 by Nvn337, on Flickr
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Zo dat was een heel avontuur voor Max. Max is nog een pup zo te zien en ook te lezen in je verhaal. Hij is nog niet zindelijk vertel je ook. Wij hebben ook een pup maar die mag nog niet zo lang wandelen van ons. Een half uurtje aan de lijn (per keer) en dat is genoeg. Als ik dan lees dat je Max 1,5 uur afpeigert en de dag later flink laat lopen in de heuvels dan word ik best wel verdrietig. Dat is absoluut niet goed voor de puppenbotjes van Max. Ik hoop van harte dat hij gezond blijft als je dat blijft doen met hem. Max heeft wel een heerlijk koppie hoor. Komt hij ook uit Slowakije?
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Imca
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Imca »

Caya schreef:Zo dat was een heel avontuur voor Max. Max is nog een pup zo te zien en ook te lezen in je verhaal. Hij is nog niet zindelijk vertel je ook. Wij hebben ook een pup maar die mag nog niet zo lang wandelen van ons. Een half uurtje aan de lijn (per keer) en dat is genoeg. Als ik dan lees dat je Max 1,5 uur afpeigert en de dag later flink laat lopen in de heuvels dan word ik best wel verdrietig. Dat is absoluut niet goed voor de puppenbotjes van Max. Ik hoop van harte dat hij gezond blijft als je dat blijft doen met hem. Max heeft wel een heerlijk koppie hoor. Komt hij ook uit Slowakije?
Helemaal met Caya eens. Vijf minuten per maand dat hij oud is is meer dan genoeg.
:zwartpootje: Joy (wel stamboom, geen stamboomnaam 26-01-2001)
:blondpootje: Senna (Boggy Valley's Sarah 06-02-2011)
:blondpootje: Sil (Enjoy Just For Fun vd Ansjoros 18-04-2013)
nvn337

Bedankt voor de tip.
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Tjeemienee, dat zijn me een paar fraaie uitzichtjes!
Kan me goed voorstellen dat het daar lekker lopen is!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat een mooi uitzicht zeg!
Josje

Ongelezen bericht door Josje »

:D Ja, super mooi daar................ :verliefd1: Schattig koppie....

Inderdaad mag je nog niet zo lang lopen met je pup...slecht voor de gewrichten omdat hij nog in de groei is. Hier overlegd met DA en inderdaad mag je maar 5 min per maand lopen. Ook al moet de hond ook weer zijn energie kwijt......(wel lastig). De compensatie is dat ik heel vaak met hem speel....om maar enigzins de energie kwijt te kunnen.

Gr. Josje
eszsie86

Ongelezen bericht door eszsie86 »

wauw wat een mooi uitzicht heb je daar zeg. Ik vind de foto erg mooi waar max zit en zelf van het uitzicht lijkt te genieten...
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Josje schreef::D Ja, super mooi daar................ :verliefd1: Schattig koppie....

Inderdaad mag je nog niet zo lang lopen met je pup...slecht voor de gewrichten omdat hij nog in de groei is. Hier overlegd met DA en inderdaad mag je maar 5 min per maand lopen. Ook al moet de hond ook weer zijn energie kwijt......(wel lastig). De compensatie is dat ik heel vaak met hem speel....om maar enigzins de energie kwijt te kunnen.

Gr. Josje
:imsorry: even off topic: je kan meerdere keren per dag die 5 min. per maand lopen hoor, dus zijn energie kan hij echt wel kwijt als je bv 5 of 6 keer per dag je rondje doet.....
nvn337

Vanaf wanneer kun je eigenlijk gewoon lekker 2 of 3 uur met een lab lopen?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Als ze volgroeid zijn, dus ze moeten zeker een jaar zijn. Daarbij moet je dat natuurlijk ook opbouwen. Een hond die normaal een half uurtje op een dag loopt, moet je niet meenemen voor een wandeling van 3 uur. Aan de andere kant is de conditie bij een lab in no-time opgebouwd hoor. Ze zij natuurlijk gemaakt om lang en hard te werken!!
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

nvn337 schreef:Vanaf wanneer kun je eigenlijk gewoon lekker 2 of 3 uur met een lab lopen?
http://ator1175.home.xs4all.nl/beweging.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier kun je het loopschema vinden. Om 3 uur te gaan wandelen zou ik wachten tot de hond minstens 1,5 jaar is. Maar dat is mijn mening hoor, andere mensen hebben daar een andere mening over.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Plaats reactie