Hondje gevonden

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hondje gevonden

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Wij hebben zojuist tijdens het wandelen een hondje gevonden. Waarschijnlijk was hij weggelopen. Er kwamen ons mensen tegenmoet met een hondje (kruising jack russell met fox terrier ws) en wij dachten dat dit hondje bij deze mensen hoorde. Het hondje kwam spelen met Max en kwam ons achterna. In eerste instante hebben wij ons nogal kwaad gemaakt om de lakse houding van die mensen. Je laat je hond toch niet achter en loopt gewoon weg? Het hondje bleef ons maar volgen. Wij zijn teruggelopen om het hondje terug te brengen, maar wij konden de mensen niet meer vinden. Wij denken nu dat dit hondje helemaal niet bij deze mensen hoorde en is weggelopen. Wij konden het hondje niet mee naar huis nemen; wij hadden geen tweede riem bij ons en het hondje was bang voor ons. Daarnaast moesten wij een stuk lopen langs een drukkere weg en waren wij bang dat het hondje onder een auto zou komen als hij mee moest zonder riem. Wij hebben 1444 gebeld en die hebben ons doorverbonden met de dierenambulance. Vanwege drukte en het feit dat wij het hondje niet konden vangen, konden zij niemand sturen. Samen met nog een wandelaar hebben wij geprobeerd het hondje te lokken en te vangen, zodat de dierenambulance het hondje kon komen ophalen. Helaas lukte dit niet, het hondje was te bang en deinsde achteruit als je dichtbij kwam. Na een halfuur hebben wij onze pogingen opgegeven en wederom de dierenambulance gebeld. Wij hebben precies uitgelegd waar het hondje was en hoe het eruit zag. Gelukkig is dit gebied een afgesloten en afgezet natuurgebied waar hij niet uit kan. En er is eten en water genoeg! De dierenambulance heeft alles genoteerd voor het geval iemand zich zou melden vanwege een vermiste hond.
Ik vind het heel erg dat wij dit hondje niet meer hebben kunnen helpen en hoop dat hij weer snel terug is bij zijn eigenaar.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

ah sneu hoor!
en wat kun je je dan machteloos voelen he? :(
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Wat sneu voor het hondje, maar ook voor jullie.

Wat moet je dan???? Je hebt in ieder geval je best gedaan
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Wat een rotverhaal :( , ik hoop dat het hondje snel weer bij de eigenaar terug is.
AJM
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door AJM »

je hebt idd je best gedaan,je hebt het gemeld.

misschien dat het hondje wel vlakbij woont,en daar gewoon los rond huppelt.
je kan natuurlijk niet elk loslopend hondje meenemen,maar een melding is altijd goed.

Hopelijk komt alles op zijn pootjes terecht.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ik vond het ontzettend erg om het arme hondje alleen achter te laten. Het was voor mij ook onduidelijk of hij was weggelopen of dit gebruikelijk was. Ik heb dit hondje wel eens eerder gezien daar. Ik zag toen ook geen baasje. hij was toen aan de overkant vsn de beek en ik hoorde wel mensen. Ik vermoedde toen dat hij samen met zijn baasjes dicht bij het gebied wonen met een poortje in de tuin naar het gebied. Maar nu was hij helemaal alleen en op een andere plek. De mevr. van de dierenambulance vond het ook erg dat ze niets konden doen vanwege de enorme drukte bij hun vandaag. Ze opperde nog dat wij het hondje moesten aanlijnen met de riem van max als max goed meeliep, maar het hondje was bang voor ons en wij moesten naar de grote weg. Ik ga dan niet mijn eigen hond risico laten lopen om een onbekende hond te redden. Ik hoop echt dat het hondje bij zijn baasje thuis is.
Laycka
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Laycka »

Zucht,
jullie hebben jullie best gedaan!
wat sneu is dit dan..
Hopelijk komt het baasje snel opdagen, het zou niet anders kunnen volgens mij.
Jullie hebben in ieder geval goed werk gedaan en het gemeld!!!
Groetjes Aly en een :bruinpootje: van Laycka en Lady

Afbeelding
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Wat sneu zeg :( Jullie hebben je best gedaan en hopelijk is het hondje terug bij zijn baasjes :)
nicole
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door nicole »

en? Heb je nog via de dierenambulance een terugkoppeling gehad hoe di is afgelopen?
When life gives you a 100 reasons to cry, show life that you have a 1000 reasons to smile
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Nee, ik heb helaas niets meer gehoord.
Ik ben vandaag wel weer met Max op dezelfde plek gaan wandelen en wij hebben het hondje niet meer gezien. Hopelijk is hij thuis bij zijn baasjes.
Plaats reactie