van brok naar kvv naar brok en wil terug naar kvv

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

van brok naar kvv naar brok en wil terug naar kvv

Ongelezen bericht door Evolv »

Wij hebben 2 labjes van ongeveer 1jaar en een paar maand. ( onze eerste honden )
In het begin gaven wij royal canin omdat we niet beter wisten.
Toen heb ik ongeveer 3 maand terug opzoekwerk gedaan ivm KVV. Maar omdat het zo een vuiligheid is en wij het soms vergeten uit de vriezer te halen zijn we nu pas terug overgestapt op brokken. Nu hebben we wel Taste of the Wild brokken in huis. Maar ik voel mij er niet goed bij, precies of ik iets niet goed doe voor mijn honden. Dus nu wil ik na deze brokken van Taste of the Wild (waar ze zoveel van drinken heb ik al ondervonden en veel stinkende geurtjes van laten) terug KVV geven.
Kan iemand mij uitleggen hoe je dit het beste aanpakt?
Wij hadden dus een aparte vriezer voor 1 maand KVV. Dit koste ons al 200€ voor 2 honden voor 1 maand, is dat niet veel??? Wij hadden Alaska, Mother's Pride en NaturisBarf. Wij geven dan ook +/-500gr voor ons gesteriliseerd teefje en 1.5kg voor onze reu die we wat magertjes vinden.
Maar hoe ga je dus te werk?
Wij deden dus altijd de dag op voorhand 2 rollen uitleggen en laten ontdooien en de volgende dag rond de middag gaven we ze eten. Maar waar doen jullie die plastiekjes van rond die worsten??? Het is zo een vuiligheid en stinkt als je het een week moet laten zitten in een aparte vuilbak. Ookal deden wij het in aparte zakjes en bonden het dicht.. En wat doe je als je het vergeet te laten ontdooien??? Dan zit je te sukkelen met het te laten ontdooien diezelfde dag nog in warm water of??? En hoe doe je het dan als we minder willen geven want nu komt dit goed uit 2kg per dag gaat mooi uit 2 rollen van 1 kg maar als je 1.250 gram wilt geven? dan moet je al beginnen zagen of hoe? En dan komt alles er toch al uitgevallen bij het ontdooien? En als je het in de frigo zet voor te ontdooien zo een open worst dan stinkt heel je frigo toch??? Zoveel vragen allemaal haha :) maar hoop toch op goede antwoorden/ideeën want wil wel terug KVV geven. Hoeveel kost het bij jullie ongeveer per hond per maand? Groetjes
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Re: van brok naar kvv naar brok en wil terug naar kvv

Ongelezen bericht door Tammie »

Allereerst wat fijn dat je weer terug wilt gaan naar KVV. In mijn ogen altijd beter dan brokken.
Gewoon weer terug zetten naar KVV zodra je de brokken op hebt. Geen gedoe met langzaam overzetten ofzo.
Ik heb hier een kleine vuilnisbak voor de afvalzakjes van Pepper en Indra. Is het erg warm dan kan ik de vuilniszak eerder dichtknopen en in de kliko gooien. Is het niet té warm dan als het vol is (ongeveer een week).
Ik barf en ben als ik het gewoon bij de webshopleverancier haal zo'n beetje 70 euro voor alle 2 kwijt. Ze hebben dan een heel erg uitgebreid assortiment te eten. Daarnaast voer ik nog 2 dagen in de week KVV. Dit als hoofdreden dat ik nog eventjes opnieuw mijn draai moest vinden met BARF en werkdagen. Voor mij was dit dus de gemakkelijke oplossing om het zo even op te lossen, vanaf komende maand stap ik 100% over op barf.
KVV is duurder, zeker als je praat over 2 honden. Wat je zou kunnen doen is afwisselen met de wat goedkopere merken. Zeker wat betreft KVV is afwisseling van meerdere merken sowieso niet verkeerd.
Als ik hier wat vergeet te ontdooien dan leg ik het in koud water neer, zo kan je 2 kg in pakweg 2 uur tijd ontdooien.
Bij onderverdelen, dus zeg maar 1200 gram van in totaal 2 kg vind ik het het gemakkelijkst om het zover te ontdooien dat het niet geheel is ontdooid (net snijdbaar) en dan doorsnijden, bespaart je veel troep en viezigheid. Ik leg het dan ongeveer een 30 min a een uur in koud water neer. Wat je ook zou kunnen doen is de ene dag 2 kg geven en de andere dag 1 kg (heb even een voorbeeld gepakt wb aantal kg's). Krijgen ze toch in totaal het geheel binnen wat ze binnen moeten hebben.
Bij ontdooien is het handig om het in het een gesloten bak te laten ontdooien in de koelkast. Geur gaat dan niet door je hele koelkast zitten.
Op KVV, ik voerde kortdurend lotgering, was ik ook zo'n 70 euro per maand kwijt voor beiden.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
Marga
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marga »

Ik voer nu Best4dogs. Ziet er heel goed uit en ruikt goed. Voor 90kg ben ik 150 euro kwijt. Daar kan ik 6 honden 30 dagen van voeren.
We doen de rollen van 1 kilo in een emmer water. Geen geur, geen vliegen. Zodra ik voer doe ik weer nieuwe rollen in de emmer. De verpakking spoel ik tijdens het verdelen in de bakken schoon met lauwwarm water wat ik weer in de voerbakken doe.
De schone plastiekjes gaan dan gewoon in de afvalbak en stinken niet omdat ze schoon zijn.
Als je minder moet voeren dan hele verpakkingen kun je het gewoon in een goed afsluitbare bak bewaren tot de volgende dag.
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Als je de verpakkingen niet wilt omspoelen dan kan je ze ook in een plastic zakje doen en terug in de vriezer leggen. Als de vuilnis wordt opgehaald dan doe je het zakje met verpakkingen erbij :wink:
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Lien schreef:Als je de verpakkingen niet wilt omspoelen dan kan je ze ook in een plastic zakje doen en terug in de vriezer leggen. Als de vuilnis wordt opgehaald dan doe je het zakje met verpakkingen erbij :wink:
yup zo doe ik het al jaren en nooit last van geurtjes en vliegen! :klasse:
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Evolv
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Evolv »

Oke bedankt allemaal voor de tips. Mijn reu eet zeer slecht :( toen hij nog pup was schrokte hij al zijn eten naar binnen. Toen hebben we een antischrokbak gekocht zo een bak met kegeltjes in zodat hij moest vissen naar zijn brokken en na een maand zijn we gestopt met die bak en nadien is hij slecht beginnen eten. Hij neemt nu brokje per brokje en gaat soms gewoon voor zijn bak liggen. Hij wacht dan ook met eten tot het teefje gedaan heeft :confused: Bij kvv was het bijna hetzelfde, nogal kieskeurig en niet veel eten. Hoeveel KVV geven jullie?
De reu weegt 30.5 en is 1jaar en 1 maand en het teefje weegt 34.5kg en is 1 jaar en 2 maand oud.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

Bij Pepper geef ik 600 gram, dus ongeveer 2% van haar lichaamsgewicht.
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
jazz
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door jazz »

Jazz is een beetje vergelijkbaar
31 kg
1 jaar en 3 maand
Krijgt veel beweging en eet 2 maaltijden van 400 gr.
We waren begonnen met 330 gr. per maaltijd omdat het met de kvv rollen van 1 kg. goed uitkwam maar daarmee viel hij stilletjesaan af.
Nu geven we nog steeds 330 gr. en vullen dit aan tot 400 gr. met barf.
Bij kip kvv krijgt hij vette haring en bij kvv met minder bot en meer ingewanden komen er kippenvleugels, nekken of kalkoennekken bij.
Beetje bij beetje stappen we hier ook over naar een grotere verhouding barf.

Telkens ik een worst kvv aansnij verdeel ik dat in 3 porties (uitzondering is Darf daar heb ik onlangs een doos van gekocht en dat is al in heel gemakkelijke porties van om en bij de 300 gr.). Zodra ik een worst aansnij haal ik de volgende uit de vriezer zodat die anderhalve dag in de koelkast kan ontdooien. Met de koelkast op 5° duurt het meer dan 24 uur om een worst helemaal boven het vriespunt te krijgen.
Jazz is not dead it just smells funny.
FZ
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Amy (rottweiler) weegt 29 kg krijgt 600g pd, Bommel 35kg hij krijgt 500g pd :D en gewoon brokken op maken en overstappen. Ik wissel af lotgering, carnibest en smuldier.
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Plaats reactie