Beer en ik houden erg van wandelen en wij gaan regelmatig naar een klein bos bij ons om de hoek. Beer mag dan natuurlijk lekker los lopen en dit gaat erg goed, op 1 ding na. Als hij mensen ziet gaat hij er zo snel mogelijk op af om zich 'voor te stellen'. Hierbij springt hij helaas ook tegen mensen op.
Verder springt hij niet bij mij en in huis ook niet als er bijv. visite is, maar als hij los loopt heb ik hier geen controle over. Vastmaken als ik mensen zie lopen heeft helaas ook geen nut want hij ziet dit natuurlijk al veel eerder dan ik.
Als ik zie dat hij mensen in het oog heeft kan ik hem ook niet meer terugroepen want hij heeft zijn doelwit al strak in het vizier
Het vervelende is dat de ene persoon hem juist aandacht geeft en de andere het helemaal niks vind. Al voordat ik kan zeggen dat ze hem moeten negeren is hij al bij ze en hebben ze hem al aangehaald. Negeren werkt natuurlijk het beste maar ik kan niet op een paar honderd meter afstand schreeuwen naar mensen....
Ik vind het erg lastig om dit op te lossen en wil hem ook niet zijn vrijheid ontnemen, hij heeft het echt nodig om uit te razen.
Ik hoop dat er iemand tips heeft voor ons!?
Groetjes Angelique en Beer