Poep eten......spray halsband???

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

Het aanleren van commando's eist nu eenmaal tijd. Het ene commando duurt langer dan het andere.
Bij Ciba :liefde: heb ik ook veel tijd moeten investeren om haar het poep eten af te leren, maar het is uiteindelijk gelukt.
Ik begrijp best dat je het op een gegeven moment beu bent, maar consequent blijven loont de moeite op den duur.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door elliette »

Volgens mij zijn wij allemaal begaan met het wel en wee van onze labradors.
Ieder heeft een mening, ik ben gewoon nieuwsgierig naar al deze meningen.
Lijkt me geen strijd van wie er nu gelijk heeft!
Ik probeer gewoon het beste te doen net zo als iedereen graag wil voor zijn honden.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

elliette schreef:Volgens mij zijn wij allemaal begaan met het wel en wee van onze labradors.
Ieder heeft een mening, ik ben gewoon nieuwsgierig naar al deze meningen.
Lijkt me geen strijd van wie er nu gelijk heeft!
Ik probeer gewoon het beste te doen net zo als iedereen graag wil voor zijn honden.
Absoluut, maar wat heb je er tot op heden aan gedaan om het poepeten af te leren ?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
delange
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door delange »

Hier ook een poepeter op het moment.. Sinds een week of 2 is hij erg obsessief in poep eten. Hij weet heel goed dat het niet mag, als we er bij zijn doet hij het af en toe en is een "los" meestal al voldoende om het hem te laten uitspugen... maar in het bos als hij los loopt en ik niet snel genoeg bij hem ben, grijpt hij zijn kans!
Afgelopen woensdag voor jaarlijkse entingen bij de DA geweest, de kwestie voorgelegd en ze noemen het "zelfbelonend gedrag" Ook schijnt een gecastreerde/gesterilliseerde hond meer neiging te hebben tot op eten (onverzadigd gevoel).
Er zijn medicijnen voor, ene Fagostop-C.. Heb geen flauw idee wat dit precies doet..
Maar het schijnt ook te verminderen als je de hond verse ananas voert, door de normale voeding, de smaak van ananas schijnt de smaak van de ontlasting weer negatief te beïnvloeden.... :confused: We hebben een ananas gekocht en gaan dit maar eens proberen....
Als tip kregen we ook nog het gedrag te negeren en proberen zelf erg enthousiast te doen/gek doen zodat hij de baas leuker vind als het poep eten... Als hij dan los laat en komt, dit belonen met wat lekkers/speelt of iets.. Moet zeggen dat dit wel aardig helpt... Tenzij je net weer te laat bent..... :?
We hopen dat dit gedrag snel zal stoppen!! Het is niet alleen vies! maar lijkt me ook niet gezond...... Succes!!!!!!
De vriendschap van een hond,
is vriendschap voor het leven,
voor een ander niet te zien,
hoeveel een hond kan geven...
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

En bevroren drollen zijn nog lekkerder ..... :?
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Klopt Monique, heb je ook helemaal gelijk in. En als Zyva inderdaad ziek zou worden of aan de diarree zou raken van het poepeten zou ik dat misschien ook wel een optie vinden, maar gelukkig laat ze altijd wel los of stopt ze als ik het zeg dus ze krijgt nooit veel binnen, ze ruikt ook altijd uitgebreid voordat ze een voorzichtig hapje wil nemen, het is niet zoals bij mijn buurhond die binnen een honderdste seconde de hele drol naar binnen weet te werken, dus meestal ben ik er wel op tijd bij. Het is alleen niet relaxt wandelen zo, moet altijd kijken wat ze doet. Soms als ik het echt beu ben doe ik haar wel aan de lijn omdat ik gewoon eens lekker door wil lopen, maar ik heb niet het idee dat die hond dan snapt dat dat is omdat ze poep eet :wink:
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

jeltje schreef:Klopt Monique, heb je ook helemaal gelijk in. En als Zyva inderdaad ziek zou worden of aan de diarree zou raken van het poepeten zou ik dat misschien ook wel een optie vinden, maar gelukkig laat ze altijd wel los of stopt ze als ik het zeg dus ze krijgt nooit veel binnen, ze ruikt ook altijd uitgebreid voordat ze een voorzichtig hapje wil nemen, het is niet zoals bij mijn buurhond die binnen een honderdste seconde de hele drol naar binnen weet te werken, dus meestal ben ik er wel op tijd bij. Het is alleen niet relaxt wandelen zo, moet altijd kijken wat ze doet. Soms als ik het echt beu ben doe ik haar wel aan de lijn omdat ik gewoon eens lekker door wil lopen, maar ik heb niet het idee dat die hond dan snapt dat dat is omdat ze poep eet :wink:
Nee die illusie had ik ook nooit bij Kay :D
En nogmaals, ik vraag me oprecht af wat mensen hier aan doen naast alleen het melden dat de hond poep eet en dat dat vervelend gedrag is.

Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel:
Kay eet bij ons geen poep meer, MITS we lopen met honden die het wel doen. Dan wil Kay het nog wel eens proberen :twisted:
Ik kan daar ook nog heel veel energie in stoppen om dat eruit te krijgen, maar gezien we bijna/niet met onbekende lopen vind ik het dan eigenlijk wel prima en negeer ik het gedrag (ondanks dat ik weet dat het niet gezond/goed is) :oops:
En dat bedoel ik ermee te zeggen....
Ongewenst gedrag kun je zo goed als altijd afleren, alleen is de vraag hoe lang je daarvoor zelf wilt uittrekken want gedrag wat er al een lange tijd in zit train je er niet met een paar wandelingen uit :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Lien schreef:En bevroren drollen zijn nog lekkerder ..... :?
Een delicatesse volgens de mevrouw hier 8)
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

rimanime schreef:
Lien schreef:En bevroren drollen zijn nog lekkerder ..... :?
Een delicatesse volgens de mevrouw hier 8)
Ik heb mijn dames al verteld dat het gaat dooien :twisted: :D
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik lijn hem nu aan, omdat het gewoon een obsescie is nu het vriest.
Ik ga wat ananas geven......en hoop dat het weer minder wordt als het dooit.
Ik wil er nu geen strijd van maken, hij doet het ook maar uit een drift.
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

elliette schreef:Ik lijn hem nu aan, omdat het gewoon een obsescie is nu het vriest.
Ik ga wat ananas geven......en hoop dat het weer minder wordt als het dooit.
Ik wil er nu geen strijd van maken, hij doet het ook maar uit een drift.
Welke drift bedoel je dan :confused:
De meeste honden doen het nl gewoon omdat ze het lekker vinden en het puur zelfbelonend gedrag is :wink:

elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

De lekker drollen eten drift......gewoon omdat het lekker is :wink:
Hij doet het iig niet om mij te pesten.
Maar vies blijft :?
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik ben er druk mee bezig, ga ook geen band kopen......dat is me duidelijk.
Heel fijn om te lezen dat er veel baasjes zijn die hier mee kampen.
We gaan het er uit krijgen!
Want ik vind het zo vies :?

Dank voor al jullie tips :klasse:
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Eten jullie labs alle poep?? Jim nl niet, voor de meeste trekt hij echt zijn neus op. Heel afentoe neemt hij een hap, soms zelfs een lik :oops:diaree. Iemand vertelde mij dat ze alleen poep eten van honden die bv chappie of hoe heet dat zacht (blik)voer eten, dat schijnt nog aanwezig te zijn in de poep. Poep van een hond die brokken eet eet hij niet, alle honden waarmee wij lopen krijgen brokken hij heeft nog nooit een drol van een van hen opgegeten... :confused: :confused: :confused: :confused:

Nou ga maar eens aan het eten beginnen eet smakelijk bluhhh :shock:
Waarom moest ik ook zo nodig nog even snel hier komen kijken :D
elliette
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

het valt mij wel op.....klinkt vies ik weet het! maar ze lijken de oranje frolic achtige drollen het lekkerst te vinden.
de poep van mijn honden, die eten vers....ziet er heel anders uit.
die eten ze ook niet, alleen die rare drollen :?
nou....eet samkelijk :D
Plaats reactie