Hond afkoelen

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Alles potdicht, liggen op de stenen vloer, bevroren bullepezen of ijsjes geven (de ijsjes wel buiten dan) en overdag gaan ze er niet uit omdat ze dan over de gloeiende hete straat moeten, dus alleen 's ochtends/'s avonds en tussendoor even in de tuin. Zwemmen in de buurt gaat niet, want hier is overal blauwalg en dat soort ellende maar we zijn afgelopen dinsdag met lekker koel weer naar Noordwijk geweest, maar met warm weer is dat lastig want we hebben geen airco in de auto dus op de terugweg kan ik het niet riskeren om in de file te staan. Blij als we op vakantie zijn met de zee op 200 meter lopen :applaus:.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Vbraam
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Vbraam »

Mijn ouders hebben een dekwoning met daar onder garages waar het heerlijk koel is ( 20 graden). Hier bevinden wij ons met dit weer haha meneer ligt heerlijk op de koele grond
:bruinpootje: Gio (Fugo v. Le JeanJardin) 16-5-2013
HennyH
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door HennyH »

sbientje schreef:
HennyH schreef:Onze jachttraining was vandaag een uur vroeger dan normaal. Al om 9 uur vanochtend en daarna ben ik naar een zwemplas gereden om nog samen heerlijk te zwemmen.

Toen het daar wat drukker werd naar huis gegaan. In de auto is gelukkig airco en nu zit ik binnen. Daar is het nog wel uit te houden. Maar buiten, pfff. Veel te warm....
bij ons was ie afgezegd, wij trainen normaal om 9 uur. Was blij toe, vorige week was het ook al van dat matige weer en was Pom niet echt vooruit te branden haha
Rick was zo slim om eerst oefeningen in de schaduw te doen en Spirit ging als een speer!! Daarna waterwerk en ook dat ging goed. Maar misschien is het in het noorden net een paar graden koeler?
Afbeelding
Groetjes van Henny en een ferme poot van Yarra en Spirit
retrieverliefhebster
Snuffelneus
Snuffelneus

afkoelen??!!?? :)

Ongelezen bericht door retrieverliefhebster »

Mijn eigen honden en honden die bij ons vakantie houden genieten van een eigen zwembad. Kijk maar op het onderstaande filmpje;

http://www.youtube.com/watch?v=QJFZF2BU8co" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dat genieten of genieten???

Groetjes Joyce
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hangt er vanaf hoe warm het is of dat genieten is naar mijn mening. Ik zou niet te blij zijn als mijn honden zo druk deden met dit soort warmte.
Noah/Bruce
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Noah/Bruce »

noorden net een paar graden koeler?

Onze thermo gaf 39 graden(schaduw) koeler is ook maar een relatief begripl.

De hondjes hier sjouwen wat rond in de tuin lopen hun p en p rondjes verder laten we ze met rust .
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

We gaan het liefst naar zee om daar lekker af te koelen (staat vaak ook net iets meer wind waardoor het voor de honden veel lekkerder is)

Gister had met name Daan heel veel last, lusteloos en diarree ....
Arme mannetje had het zwaar en moest dus verplicht binnen liggen van mij op de (koelere) tegels.

Vandaag zien we hem opknappen door het windje en de wolken :)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
sophia
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sophia »

Aan zee of in het zuiden waar wij wonen idd een enorm verschil ! Reden afgelopen vrijdag om 19.00 uur terug van het strand in Domburg bij 23 graden, om daarna om 21.00 uur thuis te komen bij een temperatuur van ... 33 graden !
Max heeft veel de koelband om, ligt in de keuken op de stenen vloer en tussendoor soms even naar het hondenstrandje aan de Geul (lekker koel helder stromend water) om af te koelen.
En heel soms ff tussendoor een dagje zee... :wink:
Robinnnetje
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Robinnnetje »

Haasje schreef:Alles potdicht, liggen op de stenen vloer, bevroren bullepezen of ijsjes geven (de ijsjes wel buiten dan) en overdag gaan ze er niet uit omdat ze dan over de gloeiende hete straat moeten, dus alleen 's ochtends/'s avonds en tussendoor even in de tuin. Zwemmen in de buurt gaat niet, want hier is overal blauwalg en dat soort ellende maar we zijn afgelopen dinsdag met lekker koel weer naar Noordwijk geweest, maar met warm weer is dat lastig want we hebben geen airco in de auto dus op de terugweg kan ik het niet riskeren om in de file te staan. Blij als we op vakantie zijn met de zee op 200 meter lopen :applaus:.
Wat voor ijsje geef je ze??
Sinds zaterdag 20-7 trotse bezitter van onze labrador pup Dex
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

sophia schreef:Aan zee of in het zuiden waar wij wonen idd een enorm verschil ! Reden afgelopen vrijdag om 19.00 uur terug van het strand in Domburg bij 23 graden, om daarna om 21.00 uur thuis te komen bij een temperatuur van ... 33 graden !
Max heeft veel de koelband om, ligt in de keuken op de stenen vloer en tussendoor soms even naar het hondenstrandje aan de Geul (lekker koel helder stromend water) om af te koelen.
Sophia, mag ik weten waar dat hondenstrandje is aan de Geul? Wij gaan deze week naar Geulle en daar zijn wel beekjes, maar een hondenstrandje is natuurlijk geweldig. Alvast bedankt!
donna
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door donna »

sophia schreef:Aan zee of in het zuiden waar wij wonen idd een enorm verschil ! Reden afgelopen vrijdag om 19.00 uur terug van het strand in Domburg bij 23 graden, om daarna om 21.00 uur thuis te komen bij een temperatuur van ... 33 graden !
Sophia, mag ik weten waar dat hondenstrandje is aan de Geul? Wij gaan deze week naar Geulle en daar zijn wel beekjes, maar een hondenstrandje is natuurlijk geweldig. Alvast bedankt!
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Dit is het leuke topic voor hondenijsjes, hier heb ik het van: viewtopic.php?t=72343&postorder=asc" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik geef ijsjes met voor de helft stukjes rauw vlees en de andere helft water en een eetlepel yoghurt, in ieder geval genoeg variaties mogelijk :).
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
Janet
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Janet »

heb de afgelopen dagen de wekker op 6 uur gezet, hondjes in de auto en naar 1 van de plassen rondom ankeveen gereden. Ze daar een tijdje laten zwemmen en drijfnat in de auto mee terug genomen. De rest van de dag ze vooral met rust gelaten.

snachts slapen ze bij mij op de kamer onder de plafond ventilator
Vieze afwas bewijst dat ik ons te eten geef. Volle vuilnisemmers laten zien dat ik hun troep opruim. Een rommelige vloer laat zien dat mijn dieren plezier mogen hebben. Een berg wasgoed is het bewijs dat ik mijn honden schone kleden geef, en een natte badkamer laat zien dat ik ze in bad doe.
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Roos schreef:Hangt er vanaf hoe warm het is of dat genieten is naar mijn mening. Ik zou niet te blij zijn als mijn honden zo druk deden met dit soort warmte.
Geweldig filmpje, wat een waterpret, maar ik snap wel wat je bedoelt Roos. Kreeg vandaag nog het bericht dat de hond (border collie) van kennissen van ons gisteren op 2 jarige leeftijd is overleden, hij viel ineens dood neer nadat hij al uren in en uit het zwembad aan het rennen was! Vreselijk, de baasjes zijn er kapot van, realiseerden zich niet hoe belastend het was voor het hondje, was toch lekker koel dat water dachten ze!
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Heel triest Jeltje, deze mensen hebben een hele harde les gehad. Arme border :(
Plaats reactie